Vanmiddag moest ik in de supermarkt wezen om lege flessen weg te brengen en de nodige boodschappen doen. Blijkbaar was het mijn dag niet, want de ene frustratie volgde de ander op.
Het begon al op de parkeerplaats waar ik m'n boodschappenwagentje probeerde te pakken, waar 2 dames volop zaten te ouwehoeren en ik niet bij een karretje kon komen:
![]()
"Oh, sorry meneer! Ik zag niet dat u er bij moest" klonk het dan en kon eindelijk met m'n karretje de winkel in. Ondertussen pak ik m'n eerste boodschappen en maak m'n weg tot achter in de winkel waar de flessenautomaat staat.
Nadat ik m'n lege krat er in stopte, werd hij geweigerd, want het bandje was vol of zoiets dergelijks. Na 5 minuten op de bel staan drukken komt er eindelijk eens iemand aankakken.
![]()
Met een statiegeldbonnetje op zak kon ik verder gaan met boodschappen doen en ik had me al voorgenomen om vanavond shoarma te gaan eten. Tenslotte, zelfgemaakt is lekkerder dan bij de shoarmaboer om de hoek, waar duidelijk geen smaakpolitie-keurmerkje op de deur zit.
Knoflooksaus, de pitabroodjes, het uitje en de paprika had ik al, maar bij de vleeswaren zag ik dat het shoarmavlees al uitverkocht was.
![]()
Dus snel naar de kassa toe, afrekenen en naar de supermarkt verderop gegaan om de shoarmavlees te gaan halen. Het was even zoeken naar een plekje op de parkeerplaats, maar bij die supermarkt hadden ze wel het shoarmavlees. Maar het was vrij druk in deze supermarkt en in de rij voor me bij de kassa stond een kerel met een kar vol boodschappen, terwijl ik alleen het shoarmavlees had. Ondertussen werd de ene kassamiep afgelost door de ander maar wel blijven miepen wat ze vanavond met hun vriendje gaan doen.
![]()
Eenmaal thuis gekomen bleek dat FOK! het niet deed.
![]()
Maar gelukkig werd mijn hele dag weer goedgemaakt met een overheerlijke shoarma
![]()
Samenvatting: zie paints
Klacht: Gedoe in de supermarkt
Anti-klacht: Shoarma
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm