Ja, of athe๏sten en agnosten.quote:Op zondag 22 november 2009 18:48 schreef Hukkie het volgende:
Wel apart dat moslims zich dan gaan uitlaten over christelijke symbolen.
Argumenten gebasseerd op traditie... ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is dan wel een cultureel feest maar wel ้้n met een (sterk) godsdienstige inslag. Een feest als Qlimax, of de muziek ervan, heeft ook bepaalde culturele waarden. Wat is de meerwaarde van een feest als Diwali ? ...om het maar even heel scherp doch vlak te stellen.quote:Op zondag 22 november 2009 19:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Diwali is gewoon een cultureel feest, dat is in Amsterdam al jaren zo. Veel mensen vinden het leuk om erheen te gaan. Bovendien betaalt de gemeente ook de kerstboom en de kerstverlichting, dus het is niet zo dat verder iedereen maar achtergesteld wordt.
Nee, het is geen Christelijk feest. Eerder katholiek / paaps.quote:Op zondag 22 november 2009 19:22 schreef Tomboo het volgende:
Het is nu eenmaal een christelijk feest, daar valt weinig aan te doen, maak maar je eigen halal sint zonder kruis!
Wat kan er in vredesnaam tegen zijn op een feest dat zoveel mensen (kinderen in het geval van Sinterklaas) plezier doet. De gemeente betaalt het allemaal dus kennelijk zit daar het probleem niet.quote:Op zondag 22 november 2009 19:25 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Argumenten gebasseerd op traditie... ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is dan wel een cultureel feest maar wel ้้n met een (sterk) godsdienstige inslag. Een feest als Qlimax, of de muziek ervan, heeft ook bepaalde culturele waarden. Wat is de meerwaarde van een feest als Diwali ? ...om het maar even heel scherp doch vlak te stellen.
Wat wil je dan?quote:Op zondag 22 november 2009 18:48 schreef Hukkie het volgende:
Mijn probleem rust in het idee dat bepaalde feesten voorgetrokken worden om bepaalde argumenten (eigenlijk drogredeneringen) die naar mijn inzien het voortrekken niet kunnen rechtvaardigen. Er is ook niks op tegen dat er gefeest wordt, maar de vraag is waarom feest A wel gesubsidieerd wordt en feest B niet...quote:Op zondag 22 november 2009 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat kan er in vredesnaam tegen zijn op een feest dat zoveel mensen (kinderen in het geval van Sinterklaas) plezier doet. De gemeente betaalt het allemaal dus kennelijk zit daar het probleem niet.
Nee, dat is het niet, ons wordt namelijk in de schoenen geschoven dat we 'beledigd' worden door kruisen op mijters. Dan hebben wij het dus 'weer' gedaan. Dan kan het geen kwaad om even te zeggen dat die bewering dat wij 'beledigd' zijn niet klopt.quote:Op zondag 22 november 2009 18:48 schreef Hukkie het volgende:
Hengelo is een stad waar best veel Turken wonen trouwens.quote:Op zondag 22 november 2009 19:07 schreef Buschetta het volgende:
Goede zaak. Allochtonen in de provincie zijn zowieso 100x beter geintegreerd en vaak Hollandser dan veel Nederlanders die ik ken
Inderdaad. Sowieso denk ik niet dat dit initiatief direct van moslims komtquote:Op zondag 22 november 2009 19:43 schreef morpheus_at_work het volgende:
amsterdam slaat gewoon te veel door in het multiculti gedoe
quote:Op zondag 22 november 2009 19:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
sinds wanneer is de sint geloofsneutraal?
VERANDER VERDOMME NIKS AAN SINTERKLAASGEEN JUMPPIET, GEEN RAPPENDE PIETEN, GEEN MOSLIMPIETEN
Sinds voor het Christendom.quote:Op zondag 22 november 2009 19:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
sinds wanneer is de sint geloofsneutraal?
VERANDER VERDOMME NIKS AAN SINTERKLAASGEEN JUMPPIET, GEEN RAPPENDE PIETEN, GEEN MOSLIMPIETEN
Noem eens voorbeelden van feest B dan. De meeste gemeenten zijn heel ruimhartig als het om vieringen gaat waaraan het grootste deel van de bevolking mee kan doen.quote:Op zondag 22 november 2009 19:36 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Mijn probleem rust in het idee dat bepaalde feesten voorgetrokken worden om bepaalde argumenten (eigenlijk drogredeneringen) die naar mijn inzien het voortrekken niet kunnen rechtvaardigen. Er is ook niks op tegen dat er gefeest wordt, maar de vraag is waarom feest A wel gesubsidieerd wordt en feest B niet...
Het is ook het kruis.quote:Op zondag 22 november 2009 19:38 schreef IHVK het volgende:
Ik ken heel veel moslims en ben nog nooit eentje tegengekomen die een probleem had met de kruis van Sinterklaas.
(dit klinkt wel raar)
http://partyflock.nl/party/162969:Qlimax.htmlquote:Op zondag 22 november 2009 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden van feest B dan. De meeste gemeenten zijn heel ruimhartig als het om vieringen gaat waaraan het grootste deel van de bevolking mee kan doen.
Ik wist dat het fout was, maar ik was te lui om te editten.quote:Op zondag 22 november 2009 19:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is ook het kruis.
Zolang ie zich er netjes wast vind ik alles prima.
Volgens mij kost het vermelden van dit feitje meer energie dan editten, maar goed...quote:Op zondag 22 november 2009 20:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik wist dat het fout was, maar ik was te lui om te editten.
Het wachten is op de opmerkingen over schimmel tussen de benen enzo..quote:Op zondag 22 november 2009 19:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is ook het kruis.
Zolang ie zich er netjes wast vind ik alles prima.
Ik moet wel mijn reputatie wat betreft kennis van de Nederlandse taal hoog houden natuurlijk.quote:Op zondag 22 november 2009 20:05 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Volgens mij kost het vermelden van dit feitje meer energie dan editten, maar goed...
Ja, maar er dan wel door willen drukken dat het kruis niet meer mag omdat het is gerelateerd aan een geloofquote:Op zondag 22 november 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, of athe๏sten en agnosten.
Of volwassenen die zich bemoeien met een feest voor kinderen die er geen donder om geven of er nu een kruis op die mijter zit of niet.
Snap deze reactie niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |