abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74911818
Ik heb een studieschuldvraag waar ik niet echt een antwoord op heb kunnen vinden, misschien weet 1 van jullie hoe dit zit.

Ik krijg in 2010 voor het laatst studiefinanciering omdat er dan 10 jaar is verstreken sinds de eerste keer dat ik studiefinanciering kreeg. Echter studeer ik pas af in 2011 normaal gesproken.

Overigens heb ik niet 10 jaar onafgebroken studiefinanciering gekregen, de reden dat er zo'n lange periode overheen is gegaan, is vanwege het feit dat ik na mijn MBO eerst een aantal jaren heb gewerkt, en toen pas weer HBO ben gaan doen (ik zit nu in het 3e HBO jaar).

Moet ik nu alles qua uitwonende beurs en dergelijke terugbetalen of is er toch nog een kans op een gift als ik het diploma in 2011 haal?

Je mag geloof ik 15 jaar doen over het afbetalen, dus het is nog direct een ramp, maar wel balen natuurlijk.

Alvast bedankt voor de reacties.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 22 november 2009 @ 17:35:19 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74912077
Wat je na de 10 jaar doet heeft helaas geen invloed meer. Ik neem althans aan dat er geen ziekte is geweest of andere omstandigheid waardoor je een speciale regeling hebt aangevraagd.

Wat je mss kunt doen is bij het IBG je opleiding wijzigen naar het MBO. Die opleiding heb je wel binnen 10 jaar afgerond, en dan krijg je iig daarvoor nog iets terug. Of is dat al permanent een gift geworden? Geen ervaring met MBO.

Anyway ik heb iets vergelijkbaars gedaan. Ik ben full time gaan werken en heb binnen 10 jaar alleen een (universitaire) bachelor afgerond. Dus ik heb mijn opleiding bij IBG gewijzigd naar de bachelor en dus 3 jaar teruggekregen en niet de hele studie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74912109
Hoe kan je 10 jaar lang stufi krijgen Je krijgt toch hooguit 8 jaar stufi met het MBO > HBO traject?
pi_74912165
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef Cahir het volgende:
Hoe kan je 10 jaar lang stufi krijgen Je krijgt toch hooguit 8 jaar stufi met het MBO > HBO traject?
Ik heb geen 10 jaar stufie gekregen, ik heb tussendoor enkele jaren gewerkt.

Echter blijft de teller van 10 jaar gewoon doorlopen bij de IB-groep.

Volgens mij ben ik dus de lul, maar ja gewoon maar het diploma halen dan, dan maar 15 jaar schuld betalen
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 22 november 2009 @ 17:38:14 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74912196
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef Cahir het volgende:
Ook als je niet leent telt de tijd door. Binnen 10 jaar moet je gewoon een diploma hebben gehaald, die jaren worden een gift en de rest blijft een lening.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74912314
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:38 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ook als je niet leent telt de tijd door. Binnen 10 jaar moet je gewoon een diploma hebben gehaald, die jaren worden een gift en de rest blijft een lening.
Als ik dus zeg maar na 11 jaar de studie haal, worden dan die 3 laatste jaren nog wel een gift, of moet ik nu de hele 4 jaar van het HBO als schuld aflossen? Weet je dat toevallig?
٩๏̯͡๏)۶
pi_74914646
Is het niet zo dat mbo en hbo in dat opzicht losgekoppeld zijn?

Vooral omdat je al zo'n lange tijd geleden begonnen bent, toen had mbo nog geen tijdslimiet waarin je een diploma moest halen volgens mij..
pi_74916789
Nou ja ik heb dat MBO gewoon gehaald en heb daar geen schuld van, het gaat om het feit dat ik enkele jaren later nog HBO ben gaan doen, waarbij ik nu in het 3e jaar zit en goede resultaten heb gehaald overigens.
Mijn HBO diploma haal ik denk ik in 2011

Voor zover ik nu weet moet ik alles evengoed toch terugbetalen van mijn HBO tijd, maar ja over 15 jaar uitgesmeerd is dat dan zo'n 15.000 euro.

Is nog een keer te overzien, er zijn ergere dingen te bedenken, dan maar een beetje sober leven komende 10 jaar

Bedankt voor de reacties zover.
٩๏̯͡๏)۶
pi_74918914
Ben je 10 jaar geleden begonnen met je HBO? Of wanneer ben je begonnen met je HBO? Want mij lijkt dat je gewoon 10 jaar hebt om een HBO studie af te ronden. Moet je dus los zien van het MBO.
pi_74921105
MBO en HBO is gewoon los gekoppeld.

Als je in 2003 begonnen bent met een HBO-studie dan krijg je tot 2013 de tijd om je bachelor te halen. Heb je na 2013 nog geen bachelor, dan moet je stuffi + lening gewoon terugbetalen.
  zondag 22 november 2009 @ 21:55:24 #11
107521 Furia
snoopy weer
pi_74922512
En je (aanvullende) lening moet je natuurlijk sowieso altijd terugbetalen. Daarom heet het een 'lening'.
pi_74922906
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:55 schreef Furia het volgende:
En je (aanvullende) lening moet je natuurlijk sowieso altijd terugbetalen. Daarom heet het een 'lening'.
Ja inderdaad, dat sowieso maar ik leen bijna niks bij.

Ik geloof dat ik inderdaad toch in aanmerking kom voor een omzetting naar een gift wat betreft de standaard uitwonende beurs + OV kaart).

Zoals het er nu naar uitziet haal ik gewoon mijn HBO diploma in 2011 en heb er dan 4 jaar over gedaan

(tussen het halen van mijn MBO diploma en begin van HBO diploma heeft alleen 3 jaar werken gezeten).

Nogmaals bedankt voor de nuttige reacties.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 22 november 2009 @ 22:31:05 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74924459
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:53 schreef wibraman het volgende:
Ben je 10 jaar geleden begonnen met je HBO? Of wanneer ben je begonnen met je HBO? Want mij lijkt dat je gewoon 10 jaar hebt om een HBO studie af te ronden. Moet je dus los zien van het MBO.
Jij hebt gelijk! De teller gaat inderdaad pas lopen als je aan het HBO begint. Mijn excuses voor eventuele verwarring.

Bron: http://www.ib-groep.nl/Images/8395-SF-03_tcm7-13520.pdf
pi_74926068
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:53 schreef wibraman het volgende:
ik ben pas in 2007 begonnen met HBO, bedankt voor deze reactie + de reactie van de persoon hierboven
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 22 november 2009 @ 23:14:30 #15
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74926267
Als je MBO is afgerond, lijkt me dat een afgedane kwestie. Bij HBO begint de teller dan weer opnieuw.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')