Die vent moet gewoon hangen. Er is op een niveau waar wij nooit wat van zullen begrijpen een heel vies spelletje gespeeld. En iedereen die zegt dat dat zo is denkt in samenzweringen, iedereen die zegt van niet heeft oogkleppen voor. Wat moeten we nu met deze zakkenvullers?quote:'Zalm verdedigde beleid DSB'
Uitgegeven: 21 november 2009 07:41
AMSTERDAM - Oud-minister Gerrit Zalm verdedigde als financieel directeur van DSB het kredietbeleid van die bank tegenover de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Dat schrijft de Volkskrant zaterdag nadat de krant inzage had in een brief met die strekking. In de brief zou Zalm hebben ontkend dat DSB-klanten met te hoge leningen opzadelt.
Zalm was tot december 2008 een jaar lang financieel directeur van DSB Bank. Zalm heeft tegenover de Volkskrant verklaard niet te willen reageren op de brief zolang er onderzoeken lopen naar zijn rol in de ondergang van DSB.
4 komma, nog wat, toch?quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:19 schreef Megumi het volgende:
Voorlopig zie ik niemand van een bank hangen. En gaat er weer 3 miljard euro naar de abnamro om maar eens wat te noemen.
Yep...quote:
Los even van de DSB. Maar banken zijn in staat gebleken de economie de motor van de westerse maatschappij kapot te maken. En in plaats van deze organisaties als staatsgevaarlijk en crimineel te bestempelen en daarnaar te handelen. Wat elke weldenkende overheid zou doen blijft die sukkel van een Wouters Bos dat tuig steunen. Op kosten van de burger. Die niks krijgt omdat er bezuinigd moet worden. Maar miljarden weg geven aan een bank dat kan wel allemaal.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:42 schreef karr-1 het volgende:
Wat is er mis met het beleid van DSB dan? Behalve dat een heleboel tokkies denken dat ze gratis geld konden krijgen en toen ineens toch moesten betalen?
Ex-topman van Shell, dan weet je het wel.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los even van de DSB. Maar banken zijn in staat gebleken de economie de motor van de westerse maatschappij kapot te maken. En in plaats van deze organisaties als staatsgevaarlijk en crimineel te bestempelen en daarnaar te handelen. Wat elke weldenkende overheid zou doen blijft die sukkel van een Wouters Bos dat tuig steunen. Op kosten van de burger. Die niks krijgt omdat er bezuinigd moet worden. Maar miljarden weg geven aan een bank dat kan wel allemaal.
Idd. Elke politicus is ingepakt en een dienaar geworden van het grootkapitaal met de banken aan kop.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:01 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ex-topman van Shell, dan weet je het wel.
Hij bulkt iig wel van de humor.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Zalm... Is dat niet die man van "met de euro wordt niets duurder" en dergelijke fantastische leugens?
Zijn er dingen duurder geworden dan? uitgezonderd natuurlijk inflatie en dergelijke.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Zalm... Is dat niet die man van "met de euro wordt niets duurder" en dergelijke fantastische leugens?
En zo heb ik toch nog even kunnen lachen vandaagquote:Op zaterdag 21 november 2009 09:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los even van de DSB. Maar banken zijn in staat gebleken de economie de motor van de westerse maatschappij kapot te maken. En in plaats van deze organisaties als staatsgevaarlijk en crimineel te bestempelen en daarnaar te handelen. Wat elke weldenkende overheid zou doen blijft die sukkel van een Wouters Bos dat tuig steunen. Op kosten van de burger. Die niks krijgt omdat er bezuinigd moet worden. Maar miljarden weg geven aan een bank dat kan wel allemaal.
De echte alu-hoedjes komen hierop natuurlijk terug met dat de euro-gerelateerde prijsstijgingen in de inflatie verwerkt zijn, waardoor dat een vertekend beeld geeft....quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:08 schreef karr-1 het volgende:
Zijn er dingen duurder geworden dan? uitgezonderd natuurlijk inflatie en dergelijke.
Vast wel, dat gebeurt namelijk elke keer. Iedereen roept dat door de euro alles duurder is geworden, terwijl ze vergeten dat dat ook gebeurd zou zijn als we nog steeds de gulden hadden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er misbruik van gemaakt hebben, maar over het geheel genomen zijn de prijzen echt niet ineens enorm gestegen omdat we een andere munt hebben gekregen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:11 schreef anboni het volgende:
[..]
De echte alu-hoedjes komen hierop natuurlijk terug met dat de euro-gerelateerde prijsstijgingen in de inflatie verwerkt zijn, waardoor dat een vertekend beeld geeft....
Riiight.. En jij denkt dat we goedkoper uit zouden zijn geweest als Fortis, ABN en ING waren omgevallen? tienduizenden mensen op straat die allemaal een uitkering gaan vragen, Rabo, SNS, Aegon en nog een paar banken ook failliet omdat ze met die omvang de depositogarantie niet op kunnen brengen, links en rechts bedrijven falliet omdat ze niet meer bij hun financienen kunnen (en hun toeleveranciers kunnen ook niet eventjes op hun geld wachten, want zij kunnen ook niet meer bij hun tegoeden). Denk jij nou echt dat Bos ueberhaupt een keuze had?quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:46 schreef Megumi het volgende:
Jawel joh. Is toch makkelijk om de euro overal de schuld van te geven?quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, dat gebeurt namelijk elke keer. Iedereen roept dat door de euro alles duurder is geworden, terwijl ze vergeten dat dat ook gebeurd zou zijn als we nog steeds de gulden hadden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er misbruik van gemaakt hebben, maar over het geheel genomen zijn de prijzen echt niet ineens enorm gestegen omdat we een andere munt hebben gekregen.
Te gemakkelijk en nogal zinloos.quote:Op zondag 22 november 2009 18:23 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Jawel joh. Is toch makkelijk om de euro overal de schuld van te geven?
Het gaat over het feit dat Zalm op de hoogte was van het wanbeleid bij DSB en er geen zak aan deed. Je zou zo langzamerhand toch door moeten krijgen dat topmannetjes overal mee wegkomen en de burger het vervolgens op mag hoesten. Dus ja, laat maar vallen die banken. Laat de schulden maar oplopen en mensen in de ww geraken, anders leren ze het nooit.quote:
Dat er dingen fout zijn gegaan en mensen te dik beloond worden ben ik geheel met je eens. Maar het gaat me te ver om alle schuld maar bij een bank neer te leggen terwijl je zelf ook in de gaten kunt hebben dat een dergelijk hoge rente misschien niet helemaal realistisch is. Geld is niet gratis, dus als je besluit er wat mee te doen moet je wel 3 keer nadenken.quote:Op maandag 23 november 2009 00:00 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Het gaat over het feit dat Zalm op de hoogte was van het wanbeleid bij DSB en er geen zak aan deed. Je zou zo langzamerhand toch door moeten krijgen dat topmannetjes overal mee wegkomen en de burger het vervolgens op mag hoesten. Dus ja, laat maar vallen die banken. Laat de schulden maar oplopen en mensen in de ww geraken, anders leren ze het nooit.
Ze blijven nu volgens het oude systeem het ene gat met het andere dichten en dat mogen wij keer op keer betalen. Ik ben de helft van mijn Aegon inleg kwijtgeraakt in 1 jaar tijd en daar heb ik me enkele decennia de tering voor moeten werken. Daar zal ik ook de enige niet in zijn neem ik aan. Maakt me verder allemaal niet uit, maar laat de rest dan ook fijn doodvallen indien nodig.Of is het plotseling legitiem om te stelen als je toch al bulkte van het geld? Hou toch op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |