Krijgen jullie dat ook in de bus? Ik niet hoor, maar mijn vader wel. En wanneer ik dan daar op bezoek kom ga ik er tóch in bladeren, ondanks dat ik weet dat ik me weer zal ergeren aan alle nonsense die men erin aan de man probeert te brengen.
Op de voorpagina prijkt trouwens centraal ook nog een verkoopprijs van E7,95, maar ik geloof niet dat iemand dat er ooit werkelijk voor betaald heeft. HBO'ers en academici

krijgen het immers voor niets toegestuurd.
Maar goed. Als handelsvrienden hebben jullie natuurlijk ook Elschots "Lijmen/het Been" gelezen, want zonder dat kun je sowieso niks van handel begrijpen. Daarin brachten Boorman en Laarmans het illustere "Wereldtijdschrift" aan de man. Ook al zo'n blaadje zonder betalende abbonee's en toch iedere maand gevuld met de schitterendste artikelen. De handel kwam dus van de instellingen en bedrijven die betaalden om in het blaadje met een mooi artikel vernoemd te zijn.
![]()
Maar goed. Zo'n blaadje is Wegwijs, dat beter Wegkwijt had kunnen heten, dus ook. Kent iemand van jullie dit blaadje ook, en wat vind je ervan?