FOK!forum / Klaagbaak / klacht over het UWV
Leonidas82vrijdag 20 november 2009 @ 19:37
Hallo

Een aantal maanden geleden is het bedrijf waar ik werkte, failiet gegaan. Nu is heb ik nog vakantiegeld te goed en gaat UWV dat uitkeren. Dus ik vandaag bellen,

UWV: ja hallo goedemiddag
Leo: ja hallo, ik had een brief van jullie ontvangen en...
UWV: ja wat voor brief dan!
Leo: nou, ik krijg nog geld van jullie, bedrijf waar ik werkte is failiet gegaan
UWV: Meneer voordat we verder praten, graag uw naam en sofinummer
UWV: Sorry meneer kan geen gegevens vinden, belt u maandag maar terug!

Ze behandelen je echt als een stuk stront, ik hoef verdomme geen uitkering wil alleen mijn vakantiegeld waar ik recht op heb! UWV heeft mij notabene zelf een brief gestuurd en blijkbaar hebben ze dus hun eigen administratie niet op orde (ze weten van niks).


Klacht: klantonvriendelijke en onbeschofte medewerkers van het UWV
administratie blijkbaar niet op orde
UWV-tuig wat zich niet realiseert dat ze dankzij klanten zoals mij, een boterham kunnen verdienen
Pieter-utdvrijdag 20 november 2009 @ 19:39
WWB uitkeringen zijn sowieso te laag, ik kan niet eens een tweede auto betalen

UWV
mafkees01vrijdag 20 november 2009 @ 19:39
Misschien moet je dan ook je sofinummer opgeven? Als jij niet meer antwoord is dat toch logisch?
SwJvrijdag 20 november 2009 @ 19:39
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:39 schreef mafkees01 het volgende:
Misschien moet je dan ook je sofinummer opgeven? Als jij niet meer antwoord is dat toch logisch?
Lezen is moeilijk he
CaptainCookievrijdag 20 november 2009 @ 19:40
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:37 schreef Leonidas82 het volgende:
UWV-tuig wat zich niet realiseert dat ze dankzij klanten zoals mij, een boterham kunnen verdienen
Ja, ze zullen wat aan jou verdienen zeg
mafkees01vrijdag 20 november 2009 @ 19:42
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:39 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk he
In KLB mag dat
gebrokenglasvrijdag 20 november 2009 @ 19:42
Da's wel heel onbeschoft. Gewoon een klacht indienen.
sinadOvrijdag 20 november 2009 @ 19:54
Denken dat je bij het UWV 'klant' bent en dat UWV aan je 'verdient'.
Maikuuulvrijdag 20 november 2009 @ 19:57
hoe onbeschoft, een klant begint tegen een telefonist te blaten over zijn probleem terwijl de telefonist niet eens weet wie hij is.

Royal Sadness, die mensen volgen een script, geef je gegevens op en het gaat allemal wat vlotter.

Net als bij Ziggo, mensen die hun postcode en huisnummer niet door wilden geven omdat ze bang waren voor rekeningen, omdat ze geen internet hadden Totaal gestoord
RichCalibiervrijdag 20 november 2009 @ 20:14
Haha, TS is arbeidsongeschikt!
sinadOvrijdag 20 november 2009 @ 20:16
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:14 schreef RichCalibier het volgende:
Haha, TS is arbeidsongeschikt!
Oh kut nee, hij is er ook weer.
Pieter-utdvrijdag 20 november 2009 @ 20:17
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:14 schreef RichCalibier het volgende:
Haha, TS is arbeidsongeschikt!
Hoi
#ANONIEMvrijdag 20 november 2009 @ 20:21
zoals mij ?
troveyzaterdag 21 november 2009 @ 01:07
Les 1 i.v.m. het bellen naar bedrijven/instanties.
Als je een bedrijf belt om verder te informeren naar aanleiding van een brief die je van hen hebt ontvangen moet je de brief er altijd bij hebben, eerste wat ze vragen is een registratienummer, briefnummer, sofinummer etc. om je in hun systeem terug te vinden.

Einde les.
RichCalibierzaterdag 21 november 2009 @ 01:09
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef sinadO het volgende:

[..]

Oh kut nee, hij is er ook weer.
Sorry .
piepkuiken21zaterdag 21 november 2009 @ 01:41
hmm in tegenstelling van TS heb ik beter ervaringen met de telefonische service, ze vragen niet voor niets je bsn in te vullen.
Overigens heb ik wel slechte ervaringen met een werkcoaches, omdat ik maar 3 maanden WW kreeg (520 euro , verdiende 2,00 bruto per dag te veel om aanvullende WW te krijgen), wilden ze niets aanbieden qua cursussen ed. Nee ik kreeg doodleuk te horen dat ze me niet wilden helpen omdat ze zulke vacatures nooit hadden en of ik 11 november even een lijstje wilde sturen waar ik gesolliciteerd had.
ik heb via de telefoonservice moeten horen wat mijn rechten en plichten waren.
sinadOzaterdag 21 november 2009 @ 08:17
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:41 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm in tegenstelling van TS heb ik beter ervaringen met de telefonische service, ze vragen niet voor niets je bsn in te vullen.
Overigens heb ik wel slechte ervaringen met een werkcoaches, omdat ik maar 3 maanden WW kreeg (520 euro , verdiende 2,00 bruto per dag te veel om aanvullende WW te krijgen), wilden ze niets aanbieden qua cursussen ed. Nee ik kreeg doodleuk te horen dat ze me niet wilden helpen omdat ze zulke vacatures nooit hadden en of ik 11 november even een lijstje wilde sturen waar ik gesolliciteerd had.
ik heb via de telefoonservice moeten horen wat mijn rechten en plichten waren.
Zulke vacatures? Wat doe jij dan??
vigierzaterdag 21 november 2009 @ 10:36
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef trovey het volgende:
Les 1 i.v.m. het bellen naar bedrijven/instanties.
Als je een bedrijf belt om verder te informeren naar aanleiding van een brief die je van hen hebt ontvangen moet je de brief er altijd bij hebben, eerste wat ze vragen is een registratienummer, briefnummer, sofinummer etc. om je in hun systeem terug te vinden.

Einde les.
Ik zit aan mijn scherm gekluisterd.. komt er nog een vervolg, of was dit het?
3keernixzaterdag 21 november 2009 @ 10:37
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:36 schreef vigier het volgende:

[..]

Ik zit aan mijn scherm gekluisterd.. komt er nog een vervolg, of was dit het?
Ja we zijn pas bij les 1...
vigierzaterdag 21 november 2009 @ 10:43
En is er al bekend wanneer de volgende les is? Of was dit een soort van lokkertje, en dat je voor de volgende les moet gaan betalen?
StarGazerzondag 22 november 2009 @ 17:28
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:39 schreef Pieter-utd het volgende:
WWB uitkeringen zijn sowieso te laag, ik kan niet eens een tweede auto betalen

UWV
WWB uitkeringen worden niet door het UWV uitgevoerd

En ga gewoon werken, kutpauper
piepkuiken21zondag 22 november 2009 @ 19:58
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 08:17 schreef sinadO het volgende:

[..]

Zulke vacatures? Wat doe jij dan??
iets met lampen en speakers
sinadOdinsdag 24 november 2009 @ 12:36
Homo.
Panda72dinsdag 24 november 2009 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:57 schreef Maikuuul het volgende:
hoe onbeschoft, een klant begint tegen een telefonist te blaten over zijn probleem terwijl de telefonist niet eens weet wie hij is.

Royal Sadness, die mensen volgen een script, geef je gegevens op en het gaat allemal wat vlotter.

Net als bij Ziggo, mensen die hun postcode en huisnummer niet door wilden geven omdat ze bang waren voor rekeningen, omdat ze geen internet hadden Totaal gestoord
Nou inderdaad of mensen die aan de telefoon hun naam niet zeggen en dan nog verontwaardigd zijn dat je niet weet wie ze zijn.
troveywoensdag 25 november 2009 @ 01:04
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:43 schreef vigier het volgende:
En is er al bekend wanneer de volgende les is? Of was dit een soort van lokkertje, en dat je voor de volgende les moet gaan betalen?
Uiteraard moet je betalen ....niets in het leven is gratis...dit was een lokkertje voor mijn online-cursus "Hoe ga ik om met instanties" . Bewezen succesvol om met al die lastige ambtenaren om te gaan.


OK, omdat jullie het zijn.... voor deze keer nog een les.

Les 2: Vraag naar de naam van de ambtenaar in kwestie als afspraken/toezeggingen worden gemaakt/gedaan zodat je tenminste weet wie je de volgende keer wat kunt verwijten als het afgesprokene niet doorgaat (en daar kun je bijna op rekenen ).

[ Bericht 11% gewijzigd door trovey op 25-11-2009 01:16:21 ]
Maikuuulwoensdag 25 november 2009 @ 02:48
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:48 schreef Panda72 het volgende:

[..]

Nou inderdaad of mensen die aan de telefoon hun naam niet zeggen en dan nog verontwaardigd zijn dat je niet weet wie ze zijn.
Die wask ook al vaak genoeg tegen gekomen

Wat wonen er toch een stel debielen in dit land zeg, bohhh kan je hele boeken over schrijven !
eigendeegcookiewoensdag 25 november 2009 @ 03:09
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef trovey het volgende:
Les 1 i.v.m. het bellen naar bedrijven/instanties.
Als je een bedrijf belt om verder te informeren naar aanleiding van een brief die je van hen hebt ontvangen moet je de brief er altijd bij hebben, eerste wat ze vragen is een registratienummer, briefnummer, sofinummer etc. om je in hun systeem terug te vinden.

Einde les.

ja , einde les ,
maar dan beginnen de moeilijkheden :
_ Uw registratienummer?
_bedoelt u misschien mijn inschrijfnummer?
_Ja , dat is ook goed.
_ dat is ......
_Nee , dat is uw registratienummer niet.
_bedoelt u wellicht mijn klantnummer?
_ Ja , geef uw klantnummer dan maar.
_ dus u bedoelt niet mijn polisnummer?
_Nee , dat is natuurlijk iets heel anders.
_het referentienummer heeft u geen belangstelling voor?
_Geef uw registratienummer nou maar...
troveywoensdag 25 november 2009 @ 03:11
quote:
Op woensdag 25 november 2009 03:09 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]


ja , einde les ,
maar dan beginnen de moeilijkheden :
_ Uw registratienummer?
_bedoelt u misschien mijn inschrijfnummer?
_Ja , dat is ook goed.
_ dat is ......
_Nee , dat is uw registratienummer niet.
_bedoelt u wellicht mijn klantnummer?
_ Ja , geef uw klantnummer dan maar.
_ dus u bedoelt niet mijn polisnummer?
_Nee , dat is natuurlijk iets heel anders.
_het referentienummer heeft u geen belangstelling voor?
_Geef uw registratienummer nou maar...
Gewoon alles achter elkaar noemen....ze zoeken het maar uit
eigendeegcookiewoensdag 25 november 2009 @ 03:17
goed plan Trovey ! lekkerlang nummer maken gewoon !
troveywoensdag 25 november 2009 @ 03:50
quote:
Op woensdag 25 november 2009 03:17 schreef eigendeegcookie het volgende:
goed plan Trovey ! lekkerlang nummer maken gewoon !
Ze geven toch altijd de computer de schuld...als ze dat nummer dan invoeren hebben ze eindelijk eens gelijk