Ik neem aan dat je mogelijke nieuwe werkgever je over deze dingen het nodige kunt vertellen, misschien stellen ze zelfs een standaardbedrag (of artikelen) ter beschikking om de inrichting mee te doen.Ook belastingregelingen kunnen ze je vast wel wat over vertellen. Ik zou dus een lijstje met vragen maken voor als je voor 'n tweede gesprek wordt uitgenodigd, dat is waarschijnlijk wel het juiste moment om ook over dit soort dingen duidelijkheid te vragen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:58 schreef Tarabass het volgende:
Maar wat zijn de voordelen van thuis werken, hoe zit het met belastingvoordeel (ooit wat over gehoord), dat soort zaken? Ik moet een kamer inrichten tot kantoor, de verwarming moet aan, computer wordt gebruikt, internetverbinding en telefoon worden gebruikt. En hoef niet meer te reizen, zit daar voordeel aan vast?
Je ontmoet toch ook wel wat mensen buiten je werk om? Minder sociaal contact: oké... geen sociale contacten lijkt mij wat overdreven.quote:
Een van de dingen die het werk leuk maken is nou juist die sociale contacten (en dat zeg ik als IT nerdquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Je ontmoet toch ook wel wat mensen buiten je werk om? Minder sociaal contact: oké... geen sociale contacten lijkt mij wat overdreven.
Dat heb je volledig zelf in de hand lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:29 schreef Heider00sje het volgende:
Typisch voorbeeldje van het werk niet meer van prive zaken te kunnen onderscheiden.
Je haalt alles door elkaar op een gegeven moment, totdat je jezelf helemaal overwerkt.
Het wat?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:36 schreef sanger het volgende:
Die vergoeding gaat vanaf 2010 of 2011 niet meer op, als het werkkostenstelsel is ingevoerd.
Uit onderzoek (sorry, geen bron paraat) is volgens mij wel 'ns gebleken dat thuiswerkers over het algemeen juist meer productief zijn. Al die sociale contacten die hierboven al genoemd zijn, vallen natuurlijk weg. Dus de tijd die je aan de tv of dat spelletje besteedt wordt daarmee gecompenseerd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:43 schreef Goliath_82 het volgende:
Thuis is de controle minder, dus is er ook een kans dat je minder werk doet. Denk bijvoorbeeld aan een korte pauze waarbij de tv aangaat of ff een spelletje ter vermaak. Als je kinderen hebt kunnen die ook voor afleiden
Bij mij wordt dat niet helemaal eerlijk gecompenseerd. Voor mij is het over het algemeen beter om naar kantoor te gaan. Af en toe heb ik de discipline niet om netjes aan het werk te gaanquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:03 schreef anboni het volgende:
[..]
Uit onderzoek (sorry, geen bron paraat) is volgens mij wel 'ns gebleken dat thuiswerkers over het algemeen juist meer productief zijn. Al die sociale contacten die hierboven al genoemd zijn, vallen natuurlijk weg. Dus de tijd die je aan de tv of dat spelletje besteedt wordt daarmee gecompenseerd.
Fulltime inderdaad, 32 uur. Werk is 'iets met internet'. Dat laatste heb ik dus net via de mail gevraagd, nog geen reactie op gehadquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:21 schreef HarryP het volgende:
Fulltime thuiswerken?
Wat voor werk is dat dan, en wat verwacht je werkgever dat je eraan betaalt qua telefoon en internet kosten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |