abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74886551
Ik heb gesolliciteerd op een vacature waarbij er van mij verwacht wordt dat ik thuis ga werken. Dit wist ik niet van te voren, thuis werken behoorde wel tot de mogelijkheden, maar valt te overwegen natuurlijk.

Maar wat zijn de voordelen van thuis werken, hoe zit het met belastingvoordeel (ooit wat over gehoord), dat soort zaken? Ik moet een kamer inrichten tot kantoor, de verwarming moet aan, computer wordt gebruikt, internetverbinding en telefoon worden gebruikt. En hoef niet meer te reizen, zit daar voordeel aan vast?

Wie kan mij tips, voor- en nadelen, en regels geven betreft het aan huis uitvoeren van werkzaamheden?
pi_74886744
TVP slechts ter interesse.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:04:52 #3
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_74886746
Het grote voordeel is dat je niet meer van huis hoeft, wat tevens ook het nadeel is.
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_74886765
Ik zit i.v.m. ziektewet nu al een maand of twee te thuiswerken, maar ik vind het helemaal niks - communicatie is lastiger en het is niet gezellig. Zal blij zijn als ik over een paar weekjes weer gewoon naar 't werk kan gaan.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:07:39 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74886826
1 dag in de week is daarentegen wel lekker..
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:07:51 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_74886828
Een mogelijk nadeel is ook dat het alleen werkt als je een redelijke zelf-discipline hebt. De verleidingen om iets anders te gaan doen zijn wat groter, en het gevoel van controle is een stuk minder.

En je loopt niet meer dagelijks tegen die leuke secretaresse/receptioniste aan ...
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:08:54 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74886852
Voordeel is dat je ook desnoods in je pyama kan gaan werken. Nadeel is dat je geen of weinig contact hebt met de werkvloer, gesprekken op de gang etc mist.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:42 #8
274053 Wausje34
Dat gaat hem niet worden...
pi_74886877
Geen sociale contacten
Hakuna Matata
pi_74887104
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:58 schreef Tarabass het volgende:
Maar wat zijn de voordelen van thuis werken, hoe zit het met belastingvoordeel (ooit wat over gehoord), dat soort zaken? Ik moet een kamer inrichten tot kantoor, de verwarming moet aan, computer wordt gebruikt, internetverbinding en telefoon worden gebruikt. En hoef niet meer te reizen, zit daar voordeel aan vast?
Ik neem aan dat je mogelijke nieuwe werkgever je over deze dingen het nodige kunt vertellen, misschien stellen ze zelfs een standaardbedrag (of artikelen) ter beschikking om de inrichting mee te doen.Ook belastingregelingen kunnen ze je vast wel wat over vertellen. Ik zou dus een lijstje met vragen maken voor als je voor 'n tweede gesprek wordt uitgenodigd, dat is waarschijnlijk wel het juiste moment om ook over dit soort dingen duidelijkheid te vragen.
pi_74887135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Wausje34 het volgende:
Geen sociale contacten
Je ontmoet toch ook wel wat mensen buiten je werk om? Minder sociaal contact: oké... geen sociale contacten lijkt mij wat overdreven.
pi_74887181
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Je ontmoet toch ook wel wat mensen buiten je werk om? Minder sociaal contact: oké... geen sociale contacten lijkt mij wat overdreven.
Een van de dingen die het werk leuk maken is nou juist die sociale contacten (en dat zeg ik als IT nerd ) Ik moet er niet aan denken om 40 uur per week thuis aan het werk te zijn...
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:22:43 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74887209
Voordeel is dat je geen reistijd hebt en niet strak in pak hoeft. En je eigen koffie, computer, muziek etc.
Nadeel is dat als je kinderen hebt ze echt het huis uit moeten. Of de discipline dat ze pappa/mamma met rust moeten laten. Verder mis je de sociale contacten (wat ook een voordeel kan zijn als je echt geconcentreerd moet doorwerken voor die ene deadline.)

Verder zal je werkgever waarschijnlijk een vergoeding verstrekken. Maar aan de andere kant zal de reiskostenvergoeding ook omlaag kunnen. Heft elkaar wel zo'n beetje op denk ik.

Als je vaker dan 1 of 2 dagen thuiswerkt moet de werkgever trouwens wel wat regelen qua bureau en stoel enzo. De precieze regels zijn wel bekend bij je arbo dienst.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_74887398
Typisch voorbeeldje van het werk niet meer van prive zaken te kunnen onderscheiden.

Je haalt alles door elkaar op een gegeven moment, totdat je jezelf helemaal overwerkt.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:36:29 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74887588
Die vergoeding gaat vanaf 2010 of 2011 niet meer op, als het werkkostenstelsel is ingevoerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74887776
Nadeel is inderdaad dat je weinig contacten hebt,d ie je op de werkvloer wel hebt. Natuurlijk moet ik voor mezelf goed overwegen of ik het disciplinair aankan, en of ik wel de hele week alleen wil werken. Gelukkig heb ik dan wel contacten met klanten en collegae, maar dit zal veel en vaak via de telefoon of internet gaan.

Ik ga eens lezen op de arbo-site en belastingdienst-site wat zei mij kunnen vertellen. Ik lees inderdaad her en der dat de werkgever verantwoordelijk is voor het inrichten van een werkplek, dat wil zeggen financieel moet zorgen voor goede omstandigheden en infrastructuur.

Wel een moeilijke keuze, ken niemand die er ervaring mee heeft
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:43:41 #16
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_74887780
Je moet er rekening mee houden dat als je thuis werkt, je veel minder contact met je collega's hebt. Als je elkaar belt is het voor iets zakelijks en niet voor de lol. Op kantoor heb je wel eens een praatje over niks, gewoon voor de gezelligheid.

Thuis is de controle minder, dus is er ook een kans dat je minder werk doet. Denk bijvoorbeeld aan een korte pauze waarbij de tv aangaat of ff een spelletje ter vermaak. Als je kinderen hebt kunnen die ook voor afleiden

Maar als dat je niet tegen zou houden is er het voordeel dat een bedrijf verplicht is je te helpen met een arbo goed gekeurde werkplaats te geven (tot een bepaald bedrag). Je hebt dan thuis een goed ingericht kantoor.
XBox gamertag:NLGoliath
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:44:52 #17
152789 karr-1
pi_74887817
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:29 schreef Heider00sje het volgende:
Typisch voorbeeldje van het werk niet meer van prive zaken te kunnen onderscheiden.

Je haalt alles door elkaar op een gegeven moment, totdat je jezelf helemaal overwerkt.
Dat heb je volledig zelf in de hand lijkt mij.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:44:53 #18
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_74887819
sorry voor de vele dubbele vermeldingen, had het scherm al een tijdje openstaan voordat ik 'm submitte
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:45:34 #19
152789 karr-1
pi_74887840
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:36 schreef sanger het volgende:
Die vergoeding gaat vanaf 2010 of 2011 niet meer op, als het werkkostenstelsel is ingevoerd.
Het wat?
pi_74888434
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:43 schreef Goliath_82 het volgende:
Thuis is de controle minder, dus is er ook een kans dat je minder werk doet. Denk bijvoorbeeld aan een korte pauze waarbij de tv aangaat of ff een spelletje ter vermaak. Als je kinderen hebt kunnen die ook voor afleiden
Uit onderzoek (sorry, geen bron paraat) is volgens mij wel 'ns gebleken dat thuiswerkers over het algemeen juist meer productief zijn. Al die sociale contacten die hierboven al genoemd zijn, vallen natuurlijk weg. Dus de tijd die je aan de tv of dat spelletje besteedt wordt daarmee gecompenseerd.
pi_74888793
Ik heb een interessant document gevonden, daar staat aardig wat in. Maar toch is het niet echt concrete informatie, oke de werkgever moet voor een pc zorgen etc. maar wat zijn hiervoor de regels. Ik heb in ieder geval de werkgever een mail verstuurd met wat vragen, hopelijk kunnen zij wat vragen wegnemen
pi_74889053
Fulltime thuiswerken?
Wat voor werk is dat dan, en wat verwacht je werkgever dat je eraan betaalt qua telefoon en internet kosten?
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:36:46 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_74889530
Full-time thuiswerken zou bij mij echt niet werken. Echter zou 1 dag in de week thuiswerken echt ideaal zijn.

Grootste voordeel van thuiswerken is wat mij betreft dat je niet meer hoeft te reizen. Als jij 8 uur werkt per dag heb je complete vrijheid om dat zelf in te richten. Ik zou echter wel een goede PC (geen laptop), bureau en bureaustoel eisen van mijn werkgever. En natuurlijk een internetvergoeding en vergoeding voor kantoorspullen e.d.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:48:40 #24
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_74889910
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:03 schreef anboni het volgende:

[..]

Uit onderzoek (sorry, geen bron paraat) is volgens mij wel 'ns gebleken dat thuiswerkers over het algemeen juist meer productief zijn. Al die sociale contacten die hierboven al genoemd zijn, vallen natuurlijk weg. Dus de tijd die je aan de tv of dat spelletje besteedt wordt daarmee gecompenseerd.
Bij mij wordt dat niet helemaal eerlijk gecompenseerd. Voor mij is het over het algemeen beter om naar kantoor te gaan. Af en toe heb ik de discipline niet om netjes aan het werk te gaan
pi_74889915
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:21 schreef HarryP het volgende:
Fulltime thuiswerken?
Wat voor werk is dat dan, en wat verwacht je werkgever dat je eraan betaalt qua telefoon en internet kosten?
Fulltime inderdaad, 32 uur. Werk is 'iets met internet'. Dat laatste heb ik dus net via de mail gevraagd, nog geen reactie op gehad
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:34:23 #26
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_74891229
"Iets met internet."

Nou, dat klinkt veelbelovend Multi-level marketing?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_74894786
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:34 schreef Eg_Wel het volgende:
"Iets met internet."

Nou, dat klinkt veelbelovend Multi-level marketing?
Alles behalve dat

Maar doet verder ook niet ter zake wat ik moet doen, waar het op neer komt is dat ik het grootste gedeelte achter een pc zit. Daarnaast wat klantencontact en in uiterste noodzaak langs op locatie. Dus contact met de buitenwereld is er wel, maar alleen via de daarvoor bestemde communicatiemiddelen
pi_74955315
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat heb je volledig zelf in de hand lijkt mij.
Sommige mensen denken dat het in de hand e hebben, maar de praktijk blijkt anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')