Ik had geen grub maar wubi (da's net anders) maar heb het al gevonden na googlen. Hier staat een oplossing. Toch bedanktquote:Op maandag 18 januari 2010 18:42 schreef Druzhnik het volgende:
[..]
Hij laat grub staan, omdat je anders helemaal niet meer kunt opstarten.
Als je grub weg wilt hebben, moet je even fixmbr doen. Dan wordt het MBR weer overschreven met de windows-bootloader.
Maar als je weer opnieuw ubuntu gaat installeren, zal je grubmenu gewoon geupdate worden dus dan kun je dat overslaan.
Ah sorry ik zie inderdaad het verschil.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik had geen grub maar wubi (da's net anders) maar heb het al gevonden na googlen. Hier staat een oplossing. Toch bedankt
Mijn ervaring met dual boot installaties van linux en windows is niet groot dus vandaar dat ik netjes wilde doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:56 schreef Druzhnik het volgende:
[..]
Ah sorry ik zie inderdaad het verschil.
Maar er blijft gelden dat bij een normale ubuntu-installatie je windows bootmenu overschreven wordt, dus eerst aanpassen en dan overschrijven is dubbel werk.
Overstappen van wubi naar Grub installatie en Griffith werkt primaquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je geeft tamelijk weinig informatie.
Misschien moet je eens uitzoeken welke request je DVD database doet naar IMDB, en deze in een terminal nabootsen? Zo zie je misschien een error?
Je geeft wel weinig infoquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:33 schreef Geqxon het volgende:
Als ik mijn ubuntu samba shares benader terwijl ik nog niet ingelogd ben krijg ik een hoop rare shares te zien, niet die ik eigenlij wil. Is dit makkelijk op te lossen?
'rsync' heeft opties voor permissies kopieërenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:10 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een HDD gepartitioneerd als HFS+, en de mappen die je daar vanaf Mac opzet zijn gesloten (no permission), dus je kan ze niet open/verplaatsen. Nu is het gelukt om ze met sudo mv te verplaatsen, maar dan staan ze nu in mijn home-folder, nog steeds gesloten. Hoe kan ik dus óf de bestanden van de HDD halen met alle rechten, of de mappen in mijn homefolder "unlocken"?
sudo chown -R <uid>:<gid> <map>quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:10 schreef jakkop het volgende:
of de mappen in mijn homefolder "unlocken"?
dus:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:19 schreef Antaresje het volgende:
[..]
sudo chown -R <uid>:<gid> <map>
Staat de cdrom toevallig in /etc/fstab?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:08 schreef jakkop het volgende:
Oh nu ik toch aan de vragerij ben: ik heb in nautilus altijd cdrom2 staan, ookal is er geen cd gemount. Ziet er sowieso niet uit dus wil er vanaf, plus het feit dat als er een cd gemount wordt dattie er dan nog steeds staat: hij wordt dus nooit gebruikt. Hoe kan ik die er uit kicken?
Had ik eerder al geprobeerd, werkt niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef KomtTijd... het volgende:
De map verwijderen uit /media ? [disclaimer: ik heb het niet geprobeerd en weet niet wat de gevolgen zijn]
Ha, dat was de oplossing! laatste regel van fstab was dit:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Staat de cdrom toevallig in /etc/fstab?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |