't is inderdaad jammer dat de standaardopties /home niet op een aparte partitie zetten. Dat werkt namelijk zoveel makkelijker!quote:Op zondag 3 januari 2010 17:54 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ben er wel achter dan je altijd "specify manually" moet doen.
Omdat?quote:Op zondag 3 januari 2010 18:02 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
't is inderdaad jammer dat de standaardopties /home niet op een aparte partitie zetten. Dat werkt namelijk zoveel makkelijker!
Dan kun je een complete reinstall doen zonder dat je persoonlijke instellingen of je data verdwijnen.quote:
Zoals mijn voorganger al zegt. Eigenlijk geldt dit voor alle OS'en, ook voor windhoos, na installatie meteen documenten op andere partitie en ook toepassingen zo veel mogelijk op die partitie zetten, dan kan je het systeem klein houden (klein backupt sneller)quote:
1 2 3 4 5 6 | CTGCAGTATTTATTTCCTCCTGCCTTATTAA >1346494 ACCTCCTAGTGATCGTACTCGTGATGTGCTGTAC >1346495 ACGTGATGCTGTGATCGGCTATGTTGCTGTAT |
Geen awk, maar dit stukje Perl doet het ook:quote:Op maandag 4 januari 2010 11:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik probeer een fasta file te splitsen in linux door gebruik te maken van het commando 'awk'.
vb fasta file:
[ code verwijderd ]
Dit voorbeeld wil ik splitsen in drie files met de naam achter de '>' (met extensie .fas of .fasta) en in de file
>naam
ACTG tekst
Had op internet het volgende gevonden:
awk '/^/{f=++d".fasta"} {print > f}' <inputfile>
Dit werkt prima alleen krijg ik dus volgnummers als .fasta files. Ik wil geen volgnummers maar de naam die achter de '>' staat. Wie heeft de gouden tip :s)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $infile = shift; open(FILE, "< $infile") or die "Couldn't open file $infile"; $fileName, $inLine, $outLine; while (<FILE>) { $line = $_; ($fileName,) = ($line =~ m/^>(.*)$/m); if ($fileName ne "") { open(OUT, "> $fileName.fasta"); next; } else { ($outLine,) = ($line =~ m/^(.*)$/m); print OUT $outLine; close(OUT); } } exit(0) |
1 |
mp3: klikken op de file is voldoendequote:Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef SonyTRV420E het volgende:
Na GIMP, Vdub, OpenOffice etc gebruikt te hebben, heb ik voor de nieuwsgierigheid gekeken naar Ubuntu (met LiveCD). Maar het was te moeilijk voor mij. Ik wist niet eens hoe je een MP3 moest afspelen of VLC runnen/installeren.
Heb wel respect voor Ubuntu[ afbeelding ]
Door windows ben je gewend geraakt om moeilijk te denkenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef SonyTRV420E het volgende:
Na GIMP, Vdub, OpenOffice etc gebruikt te hebben, heb ik voor de nieuwsgierigheid gekeken naar Ubuntu (met LiveCD). Maar het was te moeilijk voor mij. Ik wist niet eens hoe je een MP3 moest afspelen of VLC runnen/installeren.
Het werkte niet helemaal maar heb iets gevonden om fasta files te splitsen:quote:Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef geelkuikentje het volgende:
Ga beide opties zo even proberen, iig bedankt![]()
Voor noobs? Tis gewoon een desktop variant van FreeBSD voor zover ik begrepen heb.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:07 schreef Stoomboot het volgende:
TS, http://www.pcbsd.org/
PC-BSD: FreeBSD voor nubs
tijd om de rollen om te draaienquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Door windows ben je gewend geraakt om moeilijk te denken![]()
Heb je niet een oude pc staan? Installeer daarop ubuntu om wat mee om te knoeien. Heb ik ook, alleen nu gebruik ik die pc vaker dan mijn gewone
quote:Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef SonyTRV420E het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |