abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75158500
Sinds ik geupgrade heb naar Kubuntu 9.10 kan ik geen online radio meer luisteren. Ook niet terugluisteren trouwens. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
  maandag 30 november 2009 @ 22:04:52 #27
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75162834
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef exile79 het volgende:
Sinds ik geupgrade heb naar Kubuntu 9.10 kan ik geen online radio meer luisteren. Ook niet terugluisteren trouwens. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Audacious installeren (als geluid nog werkt)
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75162916
apt kan het pakket niet vinden. Heb je er ook een repo van?

edit: adept manager kent hem wel. Nu nog even verder prutsen hoe het verder werkt. Thanks.

[ Bericht 46% gewijzigd door exile79 op 30-11-2009 22:14:09 ]
  maandag 30 november 2009 @ 22:14:43 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_75163295
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat kwam dus door
[ code verwijderd ]

Maar ik heb net even een reset gedaan, maar nu is ie alles weer kwijt. Is dat normaal als je vanaf USB-stick draait? Of moet je eerst ergens iets opslaan ofzo, voordat ie dingen onthoudt na een reset?
Oké, dat was dus vanaf een live-cd. Nu heb ik het voor het echie geinstalleerd, maar als ik dus sudo ifconfig wlan0 up intik, dan krijg ik nu:
1SIOCSIFFLAGS: Bestand of map bestaat niet

Waarom werkte het eerst wel en nu niet
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_75163943
Radio luisteren wil ondertussen, maar gaat via mplayer. Snap niet hoe dat te maken heeft met audacious, maar dat maakt niet uit.
Echter, als ik via internet Spijkers met koppen wil terugluisteren, krijg ik dat nog niet voor elkaar. Ik hoor niets op deze link: http://omroep.vara.nl/Uitzending-gemist.uitzending_gemist.0.html?&aflID=10377704&programma=57&cHash=10e7c3dc87 en zie ook geen player oid op de plek waar het zou moeten.
  maandag 30 november 2009 @ 22:34:44 #31
65252 Bart
pi_75164179
Als ik lshw -C network doe, dan krijg ik trouwens dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
*-network:0             
       description: Network controller
       product: BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller
       vendor: Broadcom Corporation
       physical id: 5
       bus info: pci@0000:06:05.0
       version: 02
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: bus_master
       configuration: driver=b43-pci-bridge latency=64
       resources: irq:21 memory:c0204000-c0205fff
Ik heb het idee dat die b43-driver voor broadcom chipsets dus wel goed geinstalleerd is. Maar verderop staat er:
1
2
3
4
5
6
7
*-network DISABLED
       description: Wireless interface
       physical id: 1
       logical name: wlan0
       serial: 00:14:a4:30:50:db
       capabilities: ethernet physical wireless
       configuration: broadcast=yes multicast=yes wireless=IEEE 802.11bg
Disabled dus, waarschijnlijk door die lompe kutknop waarmee je je wifi-adapter moet aanzetten (wat ik dus als live-cd kon met sudo ifconfig wlan0 up maar nu opeens niet meer :()

Iemand een idee?
  maandag 30 november 2009 @ 22:50:20 #32
65252 Bart
pi_75164894
Oke, na een reset kreeg ik opeens een melding dat ik drivers moest activeren
Nu werkt het
  dinsdag 1 december 2009 @ 07:57:49 #33
65252 Bart
pi_75171628
Wat is trouwens een mooi en goed Windows Verkenner-achtig programma?
pi_75185238
Tis erg makkelijk waarschijnlijk, maar hoe kan ik programma's laten opstarten als applet? Dus niet gemaximaliseerd.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:05:29 #35
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75194465
Sinds een paar dagen loopt Firefox vast op YouTube, ook bij embedded filmpjes (bijvoorbeeld hier). Ik heb al geprobeerd om Flash helemaal te verwijderen en weer opnieuw te installeren, maar dat helpt niet.
Ik heb het vermoeden dat Flash niet of slechts gedeeltelijk de oorzaak is, want Dumpert werkt zonder problemen.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 2 december 2009 @ 20:08:04 #36
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75224048
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Sinds een paar dagen loopt Firefox vast op YouTube, ook bij embedded filmpjes (bijvoorbeeld hier). Ik heb al geprobeerd om Flash helemaal te verwijderen en weer opnieuw te installeren, maar dat helpt niet.
Ik heb het vermoeden dat Flash niet of slechts gedeeltelijk de oorzaak is, want Dumpert werkt zonder problemen.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb inmiddels zelf de oplossing gevonden. Bedankt voor niks

De oplossing voor wie hier ook eens mee te maken krijgt:
in de directory /home/<gebruikersnaam>/.macromedia wordt informatie opgeslagen, zeg maar een soort van cookies. Ik heb deze directory helemaal leeggehaald, dat lukt alleen via de CLI (recovery mode), nautilus als root openen heeft geen zin, het systeem grijpt dan in. Om verdere problemen te voorkomen kan de add-on 'better privacy' in Firefox worden geïnstalleerd. Bij mij liep dit de eerste keer muurvast, maar na het snoeihard leegmaken van .macromedia werkt dit prima.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75259191
Ik wil Ubuntu nu ook op mijn notebook (AMD 64 duo core 2.4 gHZ) installeren.

Zal ik Ubuntu Netbook Remix of toch Ubuntu Desktop?

Op mijn netbook staat een recovery-partitie, netbook is geleverd inclusief Vista, maar zonder Vista-CD. Kan Grub hiermee overweg? Ondanks dat Vista een baggerproduct is wil ik deze niet zomaar weggooien. Ten eerste omdat ik ervoor betaald heb en ten tweede omdat hij alle benodigde drivers heeft.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 3 december 2009 @ 20:32:30 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75259271
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:08 schreef ouderejongere het volgende:
De oplossing voor wie hier ook eens mee te maken krijgt:
in de directory /home/<gebruikersnaam>/.macromedia wordt informatie opgeslagen, zeg maar een soort van cookies. Ik heb deze directory helemaal leeggehaald, dat lukt alleen via de CLI (recovery mode), nautilus als root openen heeft geen zin, het systeem grijpt dan in. Om verdere problemen te voorkomen kan de add-on 'better privacy' in Firefox worden geïnstalleerd. Bij mij liep dit de eerste keer muurvast, maar na het snoeihard leegmaken van .macromedia werkt dit prima.
Waarom werkt gewoon een user-shell met rm -Rf ~/.macromedia niet?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:33:57 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75259321
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:30 schreef ouderejongere het volgende:

Op mijn netbook staat een recovery-partitie, netbook is geleverd inclusief Vista, maar zonder Vista-CD. Kan Grub hiermee overweg? Ondanks dat Vista een baggerproduct is wil ik deze niet zomaar weggooien. Ten eerste omdat ik ervoor betaald heb en ten tweede omdat hij alle benodigde drivers heeft.
Zonder CD? Volgens mij ben je verplicht die te krijgen (iemand moet me maar corrigeren als ik het mis heb). En wat UNR of Desktop betreft, volgens mij is dat in principe een kwestie van repository, dus je kunt altijd switchen door later de repository te veranderen en te upgraden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75260447
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom werkt gewoon een user-shell met rm -Rf ~/.macromedia niet?
Ik kreeg een foutmelding dat verwijderen niet mogelijk was, zelfs als root. Misschien omdat flash nog op de achtergrond draaide.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zonder CD? Volgens mij ben je verplicht die te krijgen (iemand moet me maar corrigeren als ik het mis heb). En wat UNR of Desktop betreft, volgens mij is dat in principe een kwestie van repository, dus je kunt altijd switchen door later de repository te veranderen en te upgraden.
Toch is het zo, bij mijn desktop werd ook geen CD geleverd.
Dank je, dan zal ik eerst UNR proberen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 3 december 2009 @ 21:11:31 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75260788
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
Ik kreeg een foutmelding dat verwijderen niet mogelijk was, zelfs als root. Misschien omdat flash nog op de achtergrond draaide.
Met het programma lsof (gelijknamige package) kun je kijken welke programma’s files open hebben. Dat kun je dan afschieten.
quote:
Toch is het zo, bij mijn desktop werd ook geen CD geleverd.
Ik vind dat apart. Je betaalt ervoor, dan mag je ook wel zo’n CD krijgen.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:13:39 #42
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75260895
quote:

Zonder Windows CD kan, heb ik ook wel eens meegemaakt. Er zit dan wel ergens van de fabrikant ver weg achterin een programmaatje ingebakken waarmee je CD's kunt branden waarmee je je recovery partitie weer mee terug kan zetten. Die partitie kan dan weer Windows installeren.

Niet handig, maar, ach.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75261143
Ik ben op zoek naar een (goed) screencast-programma, waar ik een timer op in kan stellen. Oftewel, ik wil kunnen zeggen dat hij om precies 9 uur start. (oid) iemand een idee?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_75261364
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:13 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zonder Windows CD kan, heb ik ook wel eens meegemaakt. Er zit dan wel ergens van de fabrikant ver weg achterin een programmaatje ingebakken waarmee je CD's kunt branden waarmee je je recovery partitie weer mee terug kan zetten. Die partitie kan dan weer Windows installeren.

Niet handig, maar, ach.
Ongeveer een uur nadat ik mijn notebook had aangezet (windowzzzzzzzzzz) vroeg het systeem om 2(!) CD's voor een back-up te maken Ik heb ze nooit meer nodig gehad, wel heb ik geprobeerd om ze op een andere computer te installeren, maar daar trapte hij niet in. Ik weet niet eens meer waar ik ze heb gelaten, ik hoop niet dat ik ooit een vastlopert krijg.
edit -- ik geloof zelfs dat het 2 DVD's waren

[ Bericht 2% gewijzigd door ouderejongere op 03-12-2009 21:28:40 (.) ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75261677
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:19 schreef jakkop het volgende:
Ik ben op zoek naar een (goed) screencast-programma, waar ik een timer op in kan stellen. Oftewel, ik wil kunnen zeggen dat hij om precies 9 uur start. (oid) iemand een idee?
Daar heeft men cron voor uitgevonden.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:50:16 #46
248844 Bowlingbal
pi_75262447
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:24 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ongeveer een uur nadat ik mijn notebook had aangezet (windowzzzzzzzzzz) vroeg het systeem om 2(!) CD's voor een back-up te maken Ik heb ze nooit meer nodig gehad, wel heb ik geprobeerd om ze op een andere computer te installeren, maar daar trapte hij niet in. Ik weet niet eens meer waar ik ze heb gelaten, ik hoop niet dat ik ooit een vastlopert krijg.
edit -- ik geloof zelfs dat het 2 DVD's waren
Ja, en als je pech hebt kun je die DVD's maar 1 keer maken...
Dat wordt dus contact opnemen met leverancier en vragen om nieuwe.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 21:56:35 #47
248844 Bowlingbal
pi_75262778
Ik krijg verdomme niet eens mijn mic werkend in Ubuntu.
Ja, het kan wel, maar dan moet ik dus andere hardware selecteren, en dan werken mijn boxen niet meer.
Godgloeiende.

Is daar een goede oplossing voor?
1 selecteren voor opnemen, ander voor afspelen? Ubuntu 9.10 of 9.04 trouwens.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:28:57 #48
248844 Bowlingbal
pi_75264439
Met wat kort google'en zie ik dat het een bekend probleem is. Balen.
- Donald Love
pi_75286865
quote:

De leverancier van je laptop is verplicht om je een recovery cd te sturen als daar om vraagt, maar dan mogen ze wel materiaal en verzendkosten rekenen. Maar goed, dat gaat off-topic.

Netbook Remix zou ik niet gebruiken, die is specifiek gemaakt voor 'echte' netbooks, er zitten wat andere drivers in de kernel. Op een 'normale' laptop kun je het beste voor de desktop editie gaan.

Wat betreft die recovery partitie, hoe kun je daar nu van booten? Meestal moet je op F10 (of een andere functie toets) drukken om de recovery partitie te booten. Als dat bij jou ook zo is, dan hoef je alleen maar te zorgen dat die partitie niet verwijderd wordt. Grub blijft er dan verder vanaf. Je moet dus wel goed opletten bij het partitioneren!
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:33:12 #50
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75291188
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik krijg verdomme niet eens mijn mic werkend in Ubuntu.
Ja, het kan wel, maar dan moet ik dus andere hardware selecteren, en dan werken mijn boxen niet meer.
Godgloeiende.

Is daar een goede oplossing voor?
1 selecteren voor opnemen, ander voor afspelen? Ubuntu 9.10 of 9.04 trouwens.
In 9.04 was het me uiteindelijk gelukt met PulseAudio. In 9.10 nog niet. Via synaptic zijn de PulseAudiodrivers nog binnen te halen.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef Antaresje het volgende:

[..]

De leverancier van je laptop is verplicht om je een recovery cd te sturen als daar om vraagt, maar dan mogen ze wel materiaal en verzendkosten rekenen. Maar goed, dat gaat off-topic.

Netbook Remix zou ik niet gebruiken, die is specifiek gemaakt voor 'echte' netbooks, er zitten wat andere drivers in de kernel. Op een 'normale' laptop kun je het beste voor de desktop editie gaan.

Wat betreft die recovery partitie, hoe kun je daar nu van booten? Meestal moet je op F10 (of een andere functie toets) drukken om de recovery partitie te booten. Als dat bij jou ook zo is, dan hoef je alleen maar te zorgen dat die partitie niet verwijderd wordt. Grub blijft er dan verder vanaf. Je moet dus wel goed opletten bij het partitioneren!
Dankjewel
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')