abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78276156
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:33 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

installeer wel even de compizconfig settings manager. Kun je je windowtjes en de animaties e.d. zo inrichten dan iemand met OS X jaloers wordt . Behold: the cube:

[ afbeelding ]
Dat is zo'n onzin Het enige waar je echt wat aan hebt is een exposé. 3d cubes zijn gewoon kut.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_78276220
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:19 schreef Wii-Style het volgende:
Zowel in Firefox als Chrome voelt het allemaal een beetje sloom aan. Als ik bijvoorbeeld naar twitter.com ga en snel begin te scrollen, lijkt het alsof mijn computer dat niet aan kan. Als ik met Movie Player een filmpje bekijk, krijg ik screen tearing bij snelle bewegingen. Ik was zojuist aan het kloten met CompizConfig Settings Manager en nu doet dat workspace ding niet meer.

Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeeld doe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Gebruik gewoon Windows, als het je toch niet bevalt.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 21 februari 2010 @ 20:46:24 #253
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78276417
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:40 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat is zo'n onzin Het enige waar je echt wat aan hebt is een exposé. 3d cubes zijn gewoon kut.
Niet helemaal mee eens. Er zitten een aantal functies in die ik zelf wel nuttig vind. Zoom, Expo, Group and tab windows, Snapping windows, Ring switcher, Resize om een paar te noemen.
quote:
Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeeld doe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Ik niet. Mijn toetsenbord typt een ' als ik een ' typ en doet niks met enig andere karakter wat daarna ingetypt wordt. Wat ik ook vind dat het zou moeten doen
Dat gedrag om van een : e een ë te maken vind ik zo zwaar irritant...
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_78278032
quote:
Zowel in Firefox als Chrome voelt het allemaal een beetje sloom aan. Als ik bijvoorbeeld naar twitter.com ga en snel begin te scrollen, lijkt het alsof mijn computer dat niet aan kan. Als ik met Movie Player een filmpje bekijk, krijg ik screen tearing bij snelle bewegingen. Ik was zojuist aan het kloten met CompizConfig Settings Manager en nu doet dat workspace ding niet meer.
Heb je wel je videokaartdrivers geinstalleerd dan?
quote:
Pak "alt-gr dead keys". Dat werkt echt als een malle
Na een weekje wennen zat ik me op windows al dood te ergeren dat je niet gewoon door kan typen als je wél gewoon een ' wilt.
pi_78279147
Gebruik US international with dead keys, dat is wat je bedoeld.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_78279347
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:37 schreef jakkop het volgende:
Gebruik US international with dead keys, dat is wat je bedoeld.
Neuh US international with dead keys, doet inderdaad veel te vaak de dead-keys toepassen op letters en tekens waar dat helemaal niet bij uitkomt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 02:27:09 #257
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_78380155
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Heb je wel je videokaartdrivers geinstalleerd dan?
Ja.

Ik had dus eigenlijk niet zo snel de beslissing nemen om Ubuntu te gebruiken. Nu zit ik weer op Windows, maar overweeg ik weer om Ubuntu te gebruiken. Als mijn Windows niet legaal was, was ik wel gewoon op Ubuntu gebleven. Vroeger gebruikte ik een illegale versie van XP, en dat is irritant (MS die je steeds opjaagt enzo ). Maar goed. Ik zal even na moeten denken over wat ik nu precies wil. Dat heel veel software het niet doet in Linux, boeit mij eigenlijk niet.

Windows Vista en Ubuntu hebben beide problemen. Ubuntu omdat het Linux is (vrijwel altijd lelijke software), en Windows omdat het gewoon zo vaak van die bizarre shit heeft. Nog een paar dagen geleden had ik een verse Vista installatie. Natuurlijk wil ik dan alles updaten. Daar deed mijn computer--een redelijk snelle computer--ruim 4 uur over (inclusief SP1, SP2). Wat ik ook altijd irritant heb gevonden is hoe lang het duurt om Windows af te sluiten.

Het is wat hè, een computer gebruiken in de 21ste eeuw.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_78381766
Sja ieder systeem heeft zo zijn dingetjes. Maar goed ook, anders konden we stoppen met ontwikkelen en zou iedereen het zelfde gebruiken.

Je menig over de software deel ik alleen niet. vrijwel alle software werkt juist op ubuntu. En zeker niet allemaal lelijke software. En behalve linux-software, werkt zelfs sommige Windows-software (met wine), terwijl dat helemaal niet bedoeld is om te werken op linux systemen.
pi_78392271
Hoe krijg ik via de command line de prullenbak leeg in Ubuntu 9.10 want als ik rechts onder de prullenbak in ga en ik zeg legen werkt dit niet. Heb heel veel files in de prullenbak staan. De pc is geformatteerd als EXT4 en dat geeft vaker problemen met heel veel kleine filetjes las ik op het Ubuntu forum. Toch wil ik de prullenbak leeg hebben want ik heb te weinig ruimte.
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:34:04 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78392849
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:19 schreef geelkuikentje het volgende:
Hoe krijg ik via de command line de prullenbak leeg in Ubuntu 9.10 want als ik rechts onder de prullenbak in ga en ik zeg legen werkt dit niet. Heb heel veel files in de prullenbak staan. De pc is geformatteerd als EXT4 en dat geeft vaker problemen met heel veel kleine filetjes las ik op het Ubuntu forum. Toch wil ik de prullenbak leeg hebben want ik heb te weinig ruimte.
Dat is een hidden directory in the /home/[username]/ dir called .Trash.

Indien je geen rechten hebt over de file in prullenbak mag je deze niet verwijderen. Kan dus gebeuren als je files verwijderd als 'root'! (en is terecht trouwens).

Verwijderen van de inhoud van .Trash zul je dan ook met sudo moeten doen!

Commando is:

sudo rm -rf ~/.Trash/*

Aangezien er 'rm' in staat een waarschuwing: gebruik op eigen risico!!

Oh aanvulling. Kan zijn dat het

sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/files/*

moet zijn.

Nog een aanvulling: bij removable media is de directory: .Trash-1000
pi_78400356
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:34 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat is een hidden directory in the /home/[username]/ dir called .Trash.

Indien je geen rechten hebt over de file in prullenbak mag je deze niet verwijderen. Kan dus gebeuren als je files verwijderd als 'root'! (en is terecht trouwens).

Verwijderen van de inhoud van .Trash zul je dan ook met sudo moeten doen!

Commando is:

sudo rm -rf ~/.Trash/*

Aangezien er 'rm' in staat een waarschuwing: gebruik op eigen risico!!

Oh aanvulling. Kan zijn dat het

sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/files/*

moet zijn.

Nog een aanvulling: bij removable media is de directory: .Trash-1000
Thanks Hij stond in local/share/Trash. Alleen was ik eerst /* achter trash vergeten en had de Trash directory weggeknikkerd Even opnieuw gemaakt en alles werkt weer als vanouds.
pi_78439135
Ik was wat aan het stoeien met software raid in linux. Maar bij een aantal devices groter of gelijk aan 28, zegt ie bekijk het maar (Eigenlijk: 'mdadm: invalid number of raid devices: 28').

Is dit iets hardcoded in de kernel, of mag ik iets groters doen dan dat?
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:01:03 #263
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78440221
Welke Linux?

Na wat zoekwerk:

Zo te zien is metadata 0.9 maximaal 27 devices als ik dit mag geloven: http://osdir.com/ml/linux-raid/2009-08/msg00128.html

Ligt dus aan de versie 'metadata' en je zult 1.0 of hoger moeten zien te vinden.

http://manpages.ubuntu.com/manpages/hardy/man5/mdadm.conf.5.html

metadata=
The name of the metadata format to use if none is explicitly
given. This can be useful to impose a system-wide default
of version-1 superblocks.

(is een pagina van Hardy maar zal zo te zien identiek zijn aan 10.4 (hoop ik)).

edit: hier staan een paar mooie links in: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-788713.html
Zijn instructie heeft:

mdadm –-create --verbose /dev/md0 –-metadata=1.0 –-raid-devices=2 –-level=raid1 –-name=backupArray /dev/sd[bc]1
pi_78440935
Lijkt het inderdaad te zijn
quote:
bash-3.1# mdadm --create --verbose /dev/md0 -n 126 -x 2 -l6
mdadm: invalid number of raid devices: 126
bash-3.1# mdadm --create --verbose /dev/md0 --metadata=1.0 -n 126 -x 2 -l6
mdadm: You haven't given enough devices (real or missing) to create this array
Maar waarom zou metadata 1.0 dan niet standaard gebruikt worden?
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:50:48 #265
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78442344
Ik kan maar 1 ding bedenken: om diegene die al een raid hebben lopen niet in de problemen te brengen.
Voor de rest geen idee. Kon er ook weinig over vinden trouwens (metadata is een nogal algemeen begrip )
pi_78506671
Ik heb zojuist Ubuntu 10.04 Alpha 3 geinstalleerd. En je raad het niet, 't is wéér beter geworden!
pi_78513049
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb zojuist Ubuntu 10.04 Alpha 3 geinstalleerd. En je raad het niet, 't is wéér beter geworden!
In welke opzichten?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:34:58 #268
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_78514655
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb mijn virtualbox versie niet meer, heb je screenshots?
heitieh
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:21:31 #269
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78517578
1
2
3
4
Get:153 http://archive.ubuntu.com lucid/universe wine1.2 1.1.39-0ubuntu1 [9,502kB]
Get:154 http://archive.ubuntu.com lucid/main x11-common 1:7.5+1ubuntu9 [306kB]
Get:155 http://archive.ubuntu.com lucid/main openjdk-6-jre-lib 6b18~pre1-1ubuntu1 [7,333kB]
Get:156 http://archive.ubuntu.com lucid/main icedtea-6-jre-cacao 6b18~pre1-1ubuntu1 [24.8kB]

Screenshots van Ubuntu 10.04 volgen later ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:47:12 #270
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78518315
Cool! Nog opvallende dingen????
Hoe is de boot tijd?

[ Bericht 29% gewijzigd door wdn op 27-02-2010 13:53:55 ]
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:09:52 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78534535
Geen idee, ik ben redelijk vroeg Lucid gaan draaien, maar heb vele problemen gehad sinds alpha 1 en draai primair Debian testing. Draai zo nu en dan in het weekend Ubuntu.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik de kdm greeter redelijk snel te zien krijg, echter duurt het langer om in te loggen. Met Debian duurt het booten langer dan het daadwerkelijk inloggen in de GUI, bij Ubuntu is dat dus andersom. Dus om eerlijk te zijn, Ik zie weinig voordelen wat dat betreft.
De boottijden hebben me eigenlijk nooit echt geinterresseerd. Vooral bij de LTS versie die veelal op servers zullen belanden... Ik bedoel, mijn Hardy server heeft nu ook een uptime van 348 dgn... (geen kernel upgrades).

Suspend resume to disk/ram werkt wel fijn (erg rap), maar dat werkt ook onder Debian.

Verder is Kubuntu wel opgeleukt vergeleken Debian, maar dat heeft verder geen echte impact (voor mij).

Wat wel positief is dat de Android SDK bij mij wel op Ubuntu werkt maar niet onder Debian..

Ow en zoals jullie wellicht weten heeft Firefox Yahoo als standaard searchengine. Als je Google al niet meer als standaard hebt veranderd er niks.

Nog een opvallend iets, Sun java is uit de repo's gehaald, het is de bedoeling dat het in de partner repository komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door slacker_nl op 27-02-2010 22:15:29 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:20:14 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78537683
Ook maar eens overgestapt

Gnome....

- De applets zijn grijs geworden. Ziet leuk uit.
- Powermanagement, lm-sensors en cpu scaler werken (was in Jaunty nog niet het geval).
Helaas niet ootb: moest het installeren (maar daarna werkte het vlekkeloos).
- Laptop-mode werkt (is standaard niet geinstalleerd wat ik nog steeds jammer vind) ootb.
- Opstarten gaat sneller maar is nog niet vlekkeloos.
- Ik mis nog libened2 voor The Mana world. Heb de karmic versie geinstalleerd dus het was oplosbaar
- Gnometrics is hernoemd naar Quadrapassel.

Iedere app crasht bij de allereerste keer starten maar dat zal voor einde Maart wel opgepakt zijn. 2de keer en daarna is wel in orde trouwens.

Ziet er weer goed uit maar het is nog wat instabiel
pi_78570348
tvp
  zondag 28 februari 2010 @ 23:06:42 #274
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_78573574
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef wdn het volgende:
Ik kan maar 1 ding bedenken: om diegene die al een raid hebben lopen niet in de problemen te brengen.
Voor de rest geen idee. Kon er ook weinig over vinden trouwens (metadata is een nogal algemeen begrip )
Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen en er mee gaan stoeien.

Een ander ding wat ik me kan bedenken waarom een hoger versie van metadata niet gebruikt word, is misschien omdat het instabiel oid is.

Altijd leuk om me loopbackdevice een raid op te zetten en te stoeien. Je kunt niet veel kapot maken zo (Voor performance hoef je het weer net niet zo te testen, want performance is niet aanwezig gewoon )
pi_78574431
Ik kom nog wat problemen met dependencies tegen, en ik moet steeds 2x inloggen.

Maar het voelt wel lekker "snappy" aan, iig firefox start veel sneller op, andere programma's reageren ook lekker soepel. Opstarten gaat wéér sneller (als je niet 2x zou hoeven inloggen, that is)
Wat ook prettig is is dat de open-source Nvidia drivers verbeterd zijn. Je start nu gewoon direct in de native resolutie enzo. Goeie binnenkomer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')