Dat is zo'n onzinquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
installeer wel even de compizconfig settings manager. Kun je je windowtjes en de animaties e.d. zo inrichten dan iemand met OS X jaloers wordt. Behold: the cube:
[ afbeelding ]
Gebruik gewoon Windows, als het je toch niet bevalt.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:19 schreef Wii-Style het volgende:
Zowel in Firefox als Chrome voelt het allemaal een beetje sloom aan. Als ik bijvoorbeeld naar twitter.com ga en snel begin te scrollen, lijkt het alsof mijn computer dat niet aan kan. Als ik met Movie Player een filmpje bekijk, krijg ik screen tearing bij snelle bewegingen. Ik was zojuist aan het kloten met CompizConfig Settings Manager en nu doet dat workspace ding niet meer.
Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeelddoe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Niet helemaal mee eens. Er zitten een aantal functies in die ik zelf wel nuttig vind. Zoom, Expo, Group and tab windows, Snapping windows, Ring switcher, Resize om een paar te noemen.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is zo'n onzinHet enige waar je echt wat aan hebt is een exposé. 3d cubes zijn gewoon kut.
Ik niet. Mijn toetsenbord typt een ' als ik een ' typ en doet niks met enig andere karakter wat daarna ingetypt wordt. Wat ik ook vind dat het zou moeten doenquote:Op zondag 21 februari 2010 20:19 schreef Wii-Style het volgende:
Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeelddoe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Heb je wel je videokaartdrivers geinstalleerd dan?quote:Op zondag 21 februari 2010 20:19 schreef Wii-Style het volgende:
Zowel in Firefox als Chrome voelt het allemaal een beetje sloom aan. Als ik bijvoorbeeld naar twitter.com ga en snel begin te scrollen, lijkt het alsof mijn computer dat niet aan kan. Als ik met Movie Player een filmpje bekijk, krijg ik screen tearing bij snelle bewegingen. Ik was zojuist aan het kloten met CompizConfig Settings Manager en nu doet dat workspace ding niet meer.
Pak "alt-gr dead keys". Dat werkt echt als een mallequote:Nog iets raars met mijn toetsenbord. Ik gebruik 'US international' (ik neem altijd aan dat iedereen dat gebruikt). Hiermee kan je makkelijk dit doen: é. Door gewoon ' en e te typen. ' zie je pas als je iets typt. Maar als je bijvoorbeeld ' en ) doet, krijg je normaal gesproken gelijk ') te zien nadat je ) hebt geypt. In Windows dan. Nu kan dat in Linux niet. Als ik bijvoorbeelddoe, moet ik ', spatie, ) doen, i.p.v. gewoon ' en dan ). ' en gelijk ) daarachter wordt gewoon genegeerd.
Neuh US international with dead keys, doet inderdaad veel te vaak de dead-keys toepassen op letters en tekens waar dat helemaal niet bij uitkomt.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:37 schreef jakkop het volgende:
Gebruik US international with dead keys, dat is wat je bedoeld.
Ja.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb je wel je videokaartdrivers geinstalleerd dan?
Dat is een hidden directory in the /home/[username]/ dir called .Trash.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:19 schreef geelkuikentje het volgende:
Hoe krijg ik via de command line de prullenbak leeg in Ubuntu 9.10 want als ik rechts onder de prullenbak in ga en ik zeg legen werkt dit niet. Heb heel veel files in de prullenbak staan. De pc is geformatteerd als EXT4 en dat geeft vaker problemen met heel veel kleine filetjes las ik op het Ubuntu forum. Toch wil ik de prullenbak leeg hebben want ik heb te weinig ruimte.
Thanksquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is een hidden directory in the /home/[username]/ dir called .Trash.
Indien je geen rechten hebt over de file in prullenbak mag je deze niet verwijderen. Kan dus gebeuren als je files verwijderd als 'root'! (en is terecht trouwens).
Verwijderen van de inhoud van .Trash zul je dan ook met sudo moeten doen!
Commando is:
sudo rm -rf ~/.Trash/*
Aangezien er 'rm' in staat een waarschuwing: gebruik op eigen risico!!
Oh aanvulling. Kan zijn dat het
sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/files/*
moet zijn.
Nog een aanvulling: bij removable media is de directory: .Trash-1000
Maar waarom zou metadata 1.0 dan niet standaard gebruikt worden?quote:bash-3.1# mdadm --create --verbose /dev/md0 -n 126 -x 2 -l6
mdadm: invalid number of raid devices: 126
bash-3.1# mdadm --create --verbose /dev/md0 --metadata=1.0 -n 126 -x 2 -l6
mdadm: You haven't given enough devices (real or missing) to create this array
In welke opzichten?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb zojuist Ubuntu 10.04 Alpha 3 geinstalleerd. En je raad het niet, 't is wéér beter geworden!
Ik heb mijn virtualbox versie niet meer, heb je screenshots?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb zojuist Ubuntu 10.04 Alpha 3 geinstalleerd. En je raad het niet, 't is wéér beter geworden!
1 2 3 4 | Get:154 http://archive.ubuntu.com lucid/main x11-common 1:7.5+1ubuntu9 [306kB] Get:155 http://archive.ubuntu.com lucid/main openjdk-6-jre-lib 6b18~pre1-1ubuntu1 [7,333kB] Get:156 http://archive.ubuntu.com lucid/main icedtea-6-jre-cacao 6b18~pre1-1ubuntu1 [24.8kB] |
Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen en er mee gaan stoeien.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef wdn het volgende:
Ik kan maar 1 ding bedenken: om diegene die al een raid hebben lopen niet in de problemen te brengen.
Voor de rest geen idee. Kon er ook weinig over vinden trouwens (metadata is een nogal algemeen begrip)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |