abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:14:01 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74875839
Lees ik vannochtend in de Metro dat Van Rompuy gekozen is tot president van de EU.

Ik heb er dus niks van meegekregen dat die verkiezingen er waren, ik heb zelfs geen stembiljet in de bus gehad (of moet die met de reclamefolders hebben weggegooid). Mijn kans om dus mijn stem uit te brengen is verkeken! Kunnen ze er de volgende keer niet wat meer ruchtbaarheid aan geven? Dat is toch geen democratie! Zelfs in Afghanistan wordt vermeldt wanneer er verkiezingen zijn!
The End Times are wild
pi_74875904
Er was gewoon niemand die op jouw stem zat te wachten
pi_74875913
Ik wist ook van niks
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_74875923
Je bent niet meer gewild.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:22:27 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74875939
Verdomme, en met jouw stem erbij had het allemaal héél anders kunnen uitpakken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:22:43 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74875942
Of is dit misschien de opmars naar de meritocratie? Dat sommige mensen, met de juiste, aansluitende ideeen, wél een stembiljet mogen ontvangen en anderen weer niet?

Wie heeft er wél zo'n biljet ontvangen en waarop heeft hij gestemd?
The End Times are wild
pi_74875963
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:14 schreef LXIV het volgende:
Lees ik vannochtend in de Metro dat Van Rompuy gekozen is tot president van de EU.

Ik heb er dus niks van meegekregen dat die verkiezingen er waren, ik heb zelfs geen stembiljet in de bus gehad (of moet die met de reclamefolders hebben weggegooid). Mijn kans om dus mijn stem uit te brengen is verkeken! Kunnen ze er de volgende keer niet wat meer ruchtbaarheid aan geven? Dat is toch geen democratie! Zelfs in Afghanistan wordt vermeldt wanneer er verkiezingen zijn!

Lebensraum!
pi_74875975
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:20 schreef The_Dean het volgende:
Ik wist ook van niks
Roken is lekker
pi_74876004
Ik heb op Henk gestemd, maar daar zie je ook niets van terug in de uitslagen

pi_74876082
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:14 schreef LXIV het volgende:

Face it, democratie gaat niet verder dan het Europees Parlement en zelfs daar heeft niemand wat te zeggen

Het EP kan een begroting verwerpen of de hele Europese Commissie naar huis sturen, geen motie van wantrouwen etc.
pi_74876133
Overigens is er geen president van Europa maar een voorzitter van de Europese Raad (raad van regeringsleiders).

Gelukkig dat nu eindelijke het Verdrag van Lissabon in werking is getreden. Dat geeft het Europese parlement wat meer speelruimte en is er sprake van wat meer democratie (nog niet voldoende!)
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')