abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74872744
Onlangs heb ik een rechtzaak tegen mijn verhuurder gewonnen. Zij waren in beroep gegaan tegen een beslissing van de huurcommissie om de huur te verlagen voor een bepaalde tijd en met een bepaald percentage. Dat beroep hebben ze dus verloren.

Ik heb ze een brief gestuurd (zelf afgegeven zelfs) waarin ik ze verzoek binnen twee weken tot betaling over te gaan. Deze twee weken lopen over 4 dagen af en ik heb nog niets gehoord.

Er is geen beroep tegen de beslissing mogelijk (bedrag onder de 1.750 euro), dus dat is geen argument.

Ik heb er geen moeite mee om een incassobureau in te schakelen, maar zijn daar ook kosten voor mij aan verbonden, of verhaalt het incassobureau alles op de verhuurder? Ik wil namelijk geen cent kosten maken voor die rotzakken (heb ook mijn eigen verdediging gedaan).

Ik kan natuurlijk ook altijd het bedrag in mindering brengen van de huur die ik moet betalen, maar weet niet of dat verstandig is en of dat mag..
  vrijdag 20 november 2009 @ 00:23:11 #2
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_74872923
Had je dat niet beter aangetekend kunnen versturen? Nu kunnen ze later zeggen dat de brief niet ontvangen is en dan heb je toch geen bewijs
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_74872980
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:23 schreef spanishgirl het volgende:
Had je dat niet beter aangetekend kunnen versturen? Nu kunnen ze later zeggen dat de brief niet ontvangen is en dan heb je toch geen bewijs
Ze moeten wel erg veel lef hebben om te claimen dat ze een persoonlijk afgeleverde brief niet hebben ontvangen.
Ik heb natuurlijk een naam gevraagd en het 'signalement' van de vrouw aan wie ik de brief gaf onthouden

Daarbij, een brief van een incassobureau is ook niet aangetekend, maar geldt volgens mij wel als aanmaning.
pi_74873304
Stuur ze nogmaals een (aangetekende) brief met daarin de aankondiging dat ze nog niet aan hun door de huurcommissie opgelegde betaalverplichting hebben voldaan. Dat je ze nog 3 dagen geeft om het bedrag te voldoen of dat je het anders met de eerstvolgende huurpenningen zult verrekenen.

Lijkt me dan duidelijk toch?
dag
pi_74873684
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:37 schreef Peter het volgende:
Stuur ze nogmaals een (aangetekende) brief met daarin de aankondiging dat ze nog niet aan hun door de huurcommissie opgelegde betaalverplichting hebben voldaan. Dat je ze nog 3 dagen geeft om het bedrag te voldoen of dat je het anders met de eerstvolgende huurpenningen zult verrekenen.

Lijkt me dan duidelijk toch?
Gaat er niet om of het duidelijk is, maar of ik in mijn recht sta. Het is (bijna?) nooit verstandig te stoppen met huur betalen...
  vrijdag 20 november 2009 @ 01:17:10 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74874037
Vorderingen die zijn opgelegd door de huurcommissie kun je uiteraard gewoon zonder problemen met de huur verrekenen.

Zo is het ook geen enkel probleem als de huisbaas ondanks herhaald verzoek de problemen in je huis niet oplost en je zelf iemand in de hand neemt, de kosten daarvan via de huur te verrekenen.
pi_74874232
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:56 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Gaat er niet om of het duidelijk is, maar of ik in mijn recht sta. Het is (bijna?) nooit verstandig te stoppen met huur betalen...
Bel lekker de huurcommissie als je het hier niet wil aannemen
dag
pi_74874490
Ik wil best dingen aannemen, maar de ervaring leert dat het verstandiger is dingen aan te nemen die onderbouwd worden met wetgeving/ervaring
pi_74874972
www.wetten.nl en www.rechtspraak.nl
Daar kun je dan vast wel wetten, regels en uitspraken vinden .
dag
pi_74876018
Als de rechter jouw vordering heeft toegewezen dan kun je toch een deurwaarder inschakelen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:34:37 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74876099
Staat er in het vonnis geen termijn van betaling? Meestal is dat wel. Iets in de trant van: 'veroordeelt A om deze som te voldoen binnen zo en zoveel dagen na de uitspraak van dit vonnis'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:58:16 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74886544
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:59 schreef bijderechter het volgende:
Ik wil best dingen aannemen, maar de ervaring leert dat het verstandiger is dingen aan te nemen die onderbouwd worden met wetgeving/ervaring
Niet elke situatie die mogelijk ooit voor zou komen is compleet afgebakend met een wetsartikel.

De rechter gaat jou echt niet beoordelen als een slecht huurder als je de huur verrekent met een opgelegde vordering van de huurcommissie.
pi_74888558
In het vonnis staat geen termijn. Ik weet in ieder geval wel dat een vonnis van de rechtbank altijd zo spoedig mogelijk moet worden uitgevoerd.

Liefst heb ik nog antwoord op de vraag of er voor mij kosten gemoeid zijn om een incassobureau/deurwaarder in te schakelen, of dat alle kosten verhaalt kunnen wordemn op de tegenpartij?
pi_74902833
Ja je kunt het verrekenen.

Zie voor je eigen gerief ook 7:262 / 7:263 BW en http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9819.
  zaterdag 21 november 2009 @ 07:58:02 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_74905617
je mag het verrekenen met de huur mits je dit wel vooraf aangeeft te gaan doen,
want het kan natuurlijk zo zijn dat ze inmiddels wel tot betaling zijn over gegaan, of willen gaan.
en als jij dan onaangekondigd geen huur betaald dan ben je in gebreken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_74931030
Das een goeie dop, ik ga er vandaag weer een brief uit doen om ze mede te delen dat ik het ga verrekenen met de huur, tenzij
  maandag 23 november 2009 @ 11:55:26 #17
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74935204
En dit keer aangetekend opsturen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_74966347
Ze hebben betaald Nét op de laatste dag natuurlijk, zoals altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')