abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74870811
quote:
Ook vergoeding voor passagiers bij erg vertraagd vliegtuig

LUXEMBURG - Vliegtuigpassagiers die met meer dan drie uur vertraging op de eindbestemming aankomen, kunnen recht hebben op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Alleen bij buitengewone omstandigheden geldt dat principe niet. Het Europees Hof van Justitie heeft deze nieuwe regel donderdag (19 november) vastgesteld.

Een EU-wet bepaalt nu alleen dat passagiers recht hebben op een compensatie van 250 à 600 euro bij annulering van de vlucht. Rechters uit Duitsland en Oostenrijk hadden het EU-Hof gevraagd of een vertraging van ruim 22 uur ook beschouwd kan worden als een annulering.

Het Europees Hof oordeelt dat “passagiers waarvan de vlucht vertraagd is, een vergelijkbare schade lijden, namelijk tijdverlies” als passagiers waarvan de vlucht kort voor vertrek wordt geannuleerd.

“Het zou niet gerechtvaardigd zijn passagiers van vertraagde vluchten anders te behandelen wanneer zij hun eindbestemming drie of meer uur na de oorspronkelijk geplande aankomsttijd bereiken.”
Wij zijn afgelopen zomer met een vertraging van 25 uur terug gekeerd uit Curacao. Deze regeling geld dus ook voor ons omdat je van 2 jaar terug nog een vertraging/annulering kunt claimen. Wij hebben toen der tijd de claim neergelegd bij EUclaim.nl. Wij hadden weinig zin, tijd en het geloof om daadwerkelijk wat terug te krijgen van de KLM als we dit zelf allemaal gingen claimen. We hebben dit dus via EUclaim laten lopen. Dit is op basis van "no cure no pay". Als EUclaim het lukt om een vergoeding te regelen dan houden ze daar 27% van in en je moet 25 euro aan administratiekosten betalen. Nu is vandaag dus die uitspraak van het EU-hof geweest waaraan de luchtvaartmaatschappijen zich moeten houden.
Nu vraag ik me af of we die claim die we uit handen hebben gegeven aan EUclaim daar weg kunnen halen en zelf gewoon een claim in kunnen dienen bij de KLM? Het gaat namelijk om 3000 euro en om EUclaim dan zomaar 27% te geven omdat ze de KLM even op de uitspraak van het EU-hof gaan wijzen vind ik best wel veel eigenlijk.
  donderdag 19 november 2009 @ 23:28:48 #2
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_74870919
ooo,,, ik ging naar curacao en terug met een half uur winst
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  donderdag 19 november 2009 @ 23:31:23 #3
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74871018
Ik heb toch zo het vermoeden dat de KLM niet meteen 3000 euro gaat overmaken ook al wijs je ze op deze uitspraak...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74871025
het lijkt me logisch dat dit vanaf vandaag gaat gelden, dus niet met terugwerkende kracht.
pi_74871125
Het gaat in het stukje over een vergoeding tot ongeveer 600 euro en dat het niet eens zeker is dat je een vergoeding krijgt, dus dan ben je nog beter af als je het uit handen geeft. Daarnaast lijkt het me ook dat deze regel pas vanaf vandaag ingaat.
pi_74871808
Hmm toen ik begin dit jaar niet naar Hong Kong kon (stomme typhoon) en me vlucht werd geannuleerd kreeg ik direct 600e vergoeding en een vlucht een dag later aangeboden ...
Dum de dum
pi_74879581
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:31 schreef DABAMaster het volgende:
het lijkt me logisch dat dit vanaf vandaag gaat gelden, dus niet met terugwerkende kracht.
Lijkt me niet, dit stukje zegt alleen maar dat een vertraging van 22 uur een annulering is.

Maakt dus niet uit wanneer dit bepaald is, dit stopt waarschijnlijk alleen het getouwtrek of 22 uur een vertraging of een annulering is.

Stap je dus naar de rechter met deze uitspraak dan kan die rechter eigenlijk niet tot een andere conclusie komen dan dat 22 uur vertraging ook 2 jaar geleden al als een annulering aangemerkt mag worden.
pi_75172248
Gisteren bestede 1Vandaag aandacht aan dit onderwerp.
Hier werd gezegd dat het met terug werkende kracht geldt.

IK heb zelf ook een claim neergelegd via EUclaim.
Zij bemiddelen op basis van No cure No pay.

Afgelopen Oktober had ons vliegtuig naar Kuala Lumpur een vertraging van ruim 5,5 uur.
Wel netjes een excuusbriefje en een coupon van 15euro pp (wat niet veel is op Schiphol).
Omdat je min 3uur van te voren aanwezig moet zijn hebben we ruim 8 uur op Schiphol gezeten.
Gelukkig was dat voor ons het enige. Sommige mensen misten hun aansluiting op KL.

Uiteraard kun je op de website van 1Vandaag de uitzending bekijken.
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:09:08 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_75177364
Zo, dat klinkt interessant. Inmiddels alweer ruim anderhalf jaar geleden hebben wij een uur
of 13 vertraging gehad op het vliegveld van Heraklion. Ben benieuwd of ze bij EUClaim iets
voor ons kunnen betekenen. We waren met 10 personen en gaan volgend jaar weer met
dezelfde groep naar Kreta. Zou leuk zijn als we wat extra's meekregen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:11:10 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_75177425
Dit gaat toch niet met terugwerkende kracht in? Anders zijn ze jaren bezig om alle Nederlandse aanvragen te onderzoeken.
pi_75180141
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:11 schreef Zwansen het volgende:
Dit gaat toch niet met terugwerkende kracht in? Anders zijn ze jaren bezig om alle Nederlandse aanvragen te onderzoeken.
Wel t/m 2005
pi_75180190
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:09 schreef Faat het volgende:
Zo, dat klinkt interessant. Inmiddels alweer ruim anderhalf jaar geleden hebben wij een uur
of 13 vertraging gehad op het vliegveld van Heraklion. Ben benieuwd of ze bij EUClaim iets
voor ons kunnen betekenen. We waren met 10 personen en gaan volgend jaar weer met
dezelfde groep naar Kreta. Zou leuk zijn als we wat extra's meekregen
Ik vraag me af of dat nog wel kan. Volgens mij moet je binnen een jaar de claim ingedient hebben. Dus mensen die in 2005 een claim in hebben gediend en nog steeds niets hebben ontvangen krijgen het met terugwerkende kracht terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')