abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80574341
Jij ook gefeliciteerd Ik heb maandag het assessment, kan dan wel even mijn ervaringen delen op dit forum, misschien heb je er wat aan voor de 29ste. Heb jij al wat gehoord "africka" over het interview?
pi_80735000
Vanmiddag het assessment gehad, heb er geen goed gevoel over Heb de eerste paar individuele opdrachten niet eens kunnen maken...het bedrijf LTP had namelijk incomplete instructieboekjes uitgedeeld, waardoor er veel opdrachten ontbraken. Vervolgens heb ik dit aangegeven en het bleek inderdaad niet de bedoeling en mijn mede sollicitanten hadden hetzelfde probleem. Hierdoor is het assessment stop gezet en moesten we de zaal verlaten. Even later konden we terugkomen, nu lagen de juiste instructieboekjes er maar we mochten de individuele opdrachten niet opnieuw maken Ze gaven aan hiermee rekening te houden tijdens de beoordeling, toch ga je op deze manier niet met een prettig gevoel je groepsopdracht in. Nu maar hopen op het beste...
pi_80755763
wat balen zeg! maar daar zullen wel echt rekening mee houden, maar ik begrijp wel dat je er een slecht gevoel bij hebt. Gingen de groepsopdrachten wel goed?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de meeste gekleed zijn. Is het de bedoeling om netjes te komen (in pak) of casual?

Laat je ons weten wat de uitslag is? Ik zal mijn ervaring ook met jullie delen na donderdag
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:23:05 #229
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_80757707
Ik zou gewoon netjes casual gaan, pak is overbodig.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_80759699
De groepsopdrachten gingen redelijk, de tijd die je ervoor krijgt is echter wel te kort. De tijd die ervoor staat klopt sowieso niet, een mede sollicitant had zijn stopwatch gezet op 45 minuten (zoveel tijd krijg je namelijk voor de eerste groepsopdracht). Na 30 minuten moesten we al stoppen, terwijl zijn stopwatch duidelijk aangaf dat we nog 15 minuten hadden. Doen ze vast expres om te kijken of je onder druk kan werken en gewoon rustig blijft

Ik hoop dat de indruk die ik heb achter gelaten goed genoeg is om door te gaan naar de grading. Het is wel zo dat LVNL op basis van de gecombineerde testresultaten (capaciteiten- en persoonlijkheidtesten uit de eerste selectieronde én het interview uit de tweede selectieronde) een beslissing maakt. Gelukkig heb ik wel een goed gevoel over de eerste- en tweede fase, hoop dat dit het één en ander kan compenseren Het zou mooi zijn als ik voor Koninginnedag een telefoontje krijg dat ik door ben... Laat het wel weten hier op dit forum.

Een pak is inderdaad overbodig.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:26:01 #231
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80773513
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier eigenlijk goed zit met mijn vragen maar, ik probeer het toch.
Ik ben 14 jaar en ik heb zojuist mijn HAVO-profielkeuze moeten maken. Ik moet nu toch ook wel een beetje weten wat ik wil gaan doen, en luchtverkeersleider lijkt me echt een leuk beroep. Nu had ik daar een paar vragen over, op de site van LVNL kan ik het niet zo 1,2,3 vinden.

- Als ik ( er vanuit gaande dat ik niet blijf zitten ) de HAVO af heb, ben ik 16 jaar oud. Ik heb gelezen dat je pas vanaf je 19e een opleiding bij ze kan doen. Moet ik dan gewoon wachten of ondertussen een andere opleiding kan doen ( Lerarenopleiding Engels ) ?
- Is de sollicitatieronde echt heel zwaar, beetje een moeilijke vraag misschien maar, de kans dat je aangenomen wordt is dus heel klein begrijp ik. Waardoor komt dat?
- Ik zou ook graag willen weten van mensen die al ( bijna ) luchtverkeersleider zijn, waarom je luchtverkeersleider wil worden/bent.

Alvast bedankt voor de reacties
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_80773759
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef henrydg het volgende:
- Als ik ( er vanuit gaande dat ik niet blijf zitten ) de HAVO af heb, ben ik 16 jaar oud. Ik heb gelezen dat je pas vanaf je 19e een opleiding bij ze kan doen. Moet ik dan gewoon wachten of ondertussen een andere opleiding kan doen ( Lerarenopleiding Engels ) ?
Je kan gewoon (eerst) een andere opleiding doen. Bekijk ook die opleiding aan de HvA, vanaf waar je kunt instromen bij LVNL. Even zoeken op luchtverkeersleider.nl, weet ff niet hoe ie heet
quote:
- Is de sollicitatieronde echt heel zwaar, beetje een moeilijke vraag misschien maar, de kans dat je aangenomen wordt is dus heel klein begrijp ik. Waardoor komt dat?
Heel kort: een veeleisend beroep, waar niet veel mensen geschikt voor zijn. Dus idd, de eisen zijn hoog, en daardoor vallen veel mensen af.
Daarom is het ook verstandig om een andere opleiding te gaan doen, en ondertussen beginnen met de selectie. Mocht je afvallen, dan heb je iig nog een opleiding waar je mee bezig bent
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:37:40 #233
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80773903
Je kan gewoon (eerst) een andere opleiding doen. Bekijk ook die opleiding aan de HvA, vanaf waar je kunt instromen bij LVNL. Even zoeken op luchtverkeersleider.nl, weet ff niet hoe ie heet
- Ja, ik heb de site en ik ben het aan het doorlezen. Dan kan ik gewoon een HBO opleiding doen en daarna instromen.


Heel kort: een veeleisend beroep, waar niet veel mensen geschikt voor zijn. Dus idd, de eisen zijn hoog, en daardoor vallen veel mensen af.
Daarom is het ook verstandig om een andere opleiding te gaan doen, en ondertussen beginnen met de selectie. Mocht je afvallen, dan heb je iig nog een opleiding waar je mee bezig bent
- Zoiets dacht ik ook al, dus ik denk dat het verstandigst is dat ik gewoon een opleiding doe ( in mijn geval lerarenopleiding Engels, wat ook wel handig is als luchtverkeersleider) en als ik 19 ben ook gewoon solliciteer bij LVNL.

Bedankt voor de info
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_80802509
Bryanr, heb je al iets gehoord??? ben benieuwd!
nog bedankt voor de tips voor de assessment. Ik laat morgen avond wel weten hoe het ging!

succes met wachten (als 't nog nodig is!)
pi_80805965
Ik heb nog geen uitslag gekregen, heb wel contact opgenomen met de selectie afdeling van LVNL om aan te geven dat het assessment bureau LTP incomplete instructie boekjes had uitgedeeld. Ze gaan het nu doorgeven aan de selectiepsychologen en gaan contact opnemen met het bedrijf LTP...vervolgens laten ze mij weten hoe ze dit op gaan lossen. Het loopt allemaal beetje raar dus, maar hoop toch echt op een telefoontje binnenkort!

Hoe is de assessment bij jou gegaan roodkapje?!

[ Bericht 6% gewijzigd door Bryanr op 29-04-2010 19:49:23 ]
pi_80936133
nou, ik heb geen idee hoe de assessment ging eerlijk gezegd. De eerste groepsopdracht hebben we niet afgekregen ivm tijdsnood, dus dat was al balen. De individuele opdrachten gingen wel redelijk volgens mij en de tweede groepsopdracht heb ik zo'n beetje in m'n eentje opgelost...
en dan nog de interview... dat ging echt niet lekker. Ik had een vrouw die mij interviewde en ze liet me steeds twijfelen aan mijn antwoord... echt irritant zeg! iedere keer zo van ''weet je het zeker?'' en ''is dit dan het antwoord wat je wil geven?''.
al in al, heb ik geen goed gevoel erover, maar we zullen zien! hopelijk heb ik einde van de week bericht!
pi_81053652
Ik zat in hetzelfde groepje bij het assessment als Bryan. Nog steeds geen uitslag helaas... Dat ze het foute boekje hadden uitgedeeld, was inderdaad niet fijn, maar achteraf gezien was dat al een goede test op zich. Hoe ga je om met situaties die plots veranderen? Deed me verder niet zoveel en ben gewoon verdergegaan. De groepsopdrachten "gingen wel".. Niet echt denderend, maar goed. Heb denk ik de vorige tests goed gemaakt dus ik hoop dat ik daarom alsnog doorben.

We zullen zien..
pi_81053894
Meer vrouwen bij de luchtverkeersleiding
Altijd fijn om aan de lijn te hebben
pi_81055388
Leuk dat je ook op dit forum zit Babette Is je interview nog goed gegaan die middag? Heb je daarna niet meer gesproken namelijk. Zit zelf ook nog steeds met spanning te wachten, hoop dat morgen die telefoon eens een keer gaat hehe.
pi_81061186
Heh ja voordat ik met de selectieprocedure ben begonnen, heb ik al eens een kijkje genomen hier. Wilde even kijken of er iemand van ons groepje ook zolang aan het wachten was haha. Ben al een aantal dagen constant m'n telefoon en mail aan het checken, tevergeefs.

Interview duurde niet zo lang, een kwartiertje ofzo. Ging wel goed denk ik, was een beetje een wazig gesprekje. Over wat ik zou doen met die landingsbaan met dat vliegtuig in de berm. Wist gelukkig vrij snel wat ik zou doen en was er ook wel zeker van. En moest nog wat over mezelf vertellen, over hoe ik over luchtverkeersleiding dacht en wat ik zou doen als ik het niet zou halen. Ze benadrukte wel dat maar weinig mensen er doorheen kwamen dus wat ik van die opmerking moet denken, weet ik niet.

Maar even just for sure; ben jij degene die rechts van mij zat? Ik ben echt een held in namen
pi_81062001
Effe uit pure interesse, wat was dat dan voor een situatie met een vliegtuigje naast de baan en wat was daarop jouw antwoord?
pi_81062585
Mooi dat het interview wel goed ging! ik heb daar zelf ook wel een redelijk gevoel over. Verder loop ik ook al een paar dagen te wachten op een telefoontje en schrik iedere keer weer als er een mail binnenkomt haha, maar ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die nog niets heeft gehoord. Ik zat tegenover jou tijdens het assessment..
pi_81065893
Ehm nou er was een baan en die was glad. Er was een vliegtuig (A) geland, maar een beetje naast de baan terecht gekomen, eentje (B) stond klaar om te vertrekken en eentje (C) kwam over 5 minuten landen. Allemaal op dezelfde baan. Er was niet bekend hoe lang het zou duren om A van die baan te halen en ook niet hoeveel brandstof C had.. Eigenlijk wist ik verder niks. Toen vroeg ze wat ik zou doen. Nou weet ik er allemaal het fijne niet van natuurlijk, maar ik dacht het volgende; eerst C vertellen dat ie nog "een rondje" moest vliegen, vervolgens regelen dat A weg werd gehaald en dan B laten weten dat het nog even zou duren voordat hij mocht vertrekken. Gezien hij toch eerst toestemming zou moeten krijgen, koos ik ervoor B als laatste te informeren.
Daarna werd bekend dat het twee dagen zou gaan duren voordat A weg was en de vraag was wat ik dan zou doen. Toen heb ik gezegd dat C naar een ander vliegveld moest en B kon niet vertrekken.
Met de weinige informatie die ik had, leek me dit de meest logische oplossing. Of het ook werkelijk de juiste is, weet ik niet?
pi_81068191
Lijkt mij de meest perfecte en logische, maar het meest belangrijk: veilige oplossing.
Sowieso moet je je natuurlijk afvragen of je een tweede toestel wilt laten opstijgen of landen op een te gladde baan. En in het echt moet er natuurlijk ook van alles onderzocht worden etc en zal al het verkeer via andere banen omgeleid worden, als die er zijn.
pi_81076686
Volgens mij moet je het bij dat assessment gewoon zo veilig mogelijk houden, en je niet zenuwachtig laten maken door de psycholoog. De hele assessment-dag doet al hard z'n best om je zenuwachtig te maken, dus gewoon rustig blijven.

Zelf overigens 2 dagen geleden gebeld dat mijn grading goed was en dat ik (onder voorbehoud van de medische keuring en antecedenten) geplaatst ben voor de opleiding van september. Hoop dat ik hier nieuwe klasgenootjes tref

[ Bericht 22% gewijzigd door Bartje-83 op 06-05-2010 10:56:53 ]
pi_81107553
Gefeliciteerd! Moet vast een geweldig gevoel zijn om toegelaten te worden tot de opleiding
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:04:24 #247
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81303722
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:11 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt mij de meest perfecte en logische, maar het meest belangrijk: veilige oplossing.
Sowieso moet je je natuurlijk afvragen of je een tweede toestel wilt laten opstijgen of landen op een te gladde baan. En in het echt moet er natuurlijk ook van alles onderzocht worden etc en zal al het verkeer via andere banen omgeleid worden, als die er zijn.
Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.
pi_81303839
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.
Is het niet raar dat een aspirant luchtverkeersleider geen kennis van luchtvaart heeft?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:11:10 #249
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81304025
Neehoor, is nergens voor nodig voordat je aan de selectie begint. Waar denk je dat de opleiding voor dient? Eerste jaar is redelijk wat theorie over luchtvaart, dus dat hoef je vantevoren niet te weten.
pi_81304153
Mja, een beetje gezond verstand en interesse lijken mij niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')