en dan op het einde van de discussie besluiten halfslachtig toe te geven op een wijze waaruit moet blijken dat ik vreemd ben....
Vanmiddag kwam ik twee oud-klasgenoten tegen in de stad. Aangezien we allemaal geen directe plannen hadden, besloten we bij de grote markt even wat te eten om bij te ouwehoeren. Zo gezegd, zzo gedaan en na een tentje te hebben uitgezocht kregen we dus een biertje voor onze neus.
Ik moet er wel even bij zeggen dat al op de middelbare school deze 2 jongens een beetje hetzelfde soort persoon als ik waren. De gesprekken gingen dan ook niet over wat we de afgelopen jaren hadden uitgevroten, maar over zaken die er daadwerkelijk toe doen.
Na mijn theorie over Louis Armstrong te hebben besproken, kwamen we op het magnetisme van de aarde. Volgens een van hun kun je met een kompas áltijd zeggen welke kant je op zou moeten om bij het noorden van de aarde uit te komen, en weten wanneer je er bent. Ik wees hem erop dat een kompas hetzelfde gedrag vertoont als je op de noordpool danwel zuidpool zou staan, dus dat zijn stelling niet waar is. Hij wijst mij er vervolgens op dat als er pinguins rond je voeten lopen, je weet dat je op de zuidpool staat. Wat natuurlijk kolder is aangezien pinguins alleen ten zuiden van afrika leven en daar de noordpool is.
Klacht: persoon snapt niet dat de noordpool in het zuiden ligt en weigert mijn uitleg aan te horen.
Hoera! Weer een kuttopic!