Maar goed dat wij europeanen zijnquote:Op maandag 23 november 2009 16:10 schreef Gremen het volgende:
Tegen die tijd hebben de shorters geen centen meer
Laten we het hopen, dan word de put-call ratio wat normaler en kan ik de geplande langlopende putjes goedkoper inkopen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:10 schreef Gremen het volgende:
Tegen die tijd hebben de shorters geen centen meer
't is eerder "short on every peak within THE dip"quote:Op maandag 23 november 2009 16:09 schreef piepeloi55 het volgende:
De paniek zaaiende 'short on every dip cause this is the crash' lijken voor de zoveelste keer ongelijk te krijgen.
Dus jij verwacht een daling aan het einde?quote:Op maandag 23 november 2009 16:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
't is eerder "short on every peak within THE dip"
dit lijkt trouwens een omgekeerde badkuip voor de DJ te worden, vandaag.
Klopt. Geld is zelfs meer dan gratis, want vandaag stond nog iets in DFT dat sommig instellingen al negatieve rente (bewaarloon) rekenden. En waar moet je dan heen met je bergen gratis geld? Inderdaad, aandelen of commodities. Hoe waanzinnig dan ook.quote:Op maandag 23 november 2009 16:09 schreef piepeloi55 het volgende:
De paniek zaaiende 'short on every dip cause this is the crash' lijken voor de zoveelste keer ongelijk te krijgen. Face it: zolang er gratis geld is in combinatie met overheidsstimulansen gaan de markten omhoog. Ook al heeft dit geen enkele fundamentele onderliggende waarde. Mooi moment voor de shorters komt in de loop van 2010, als die programmas aflopen en er een eind in zicht van het gratis geld komt.
Ja, WS is nog nauwelijks gezakt vorige week.quote:Op maandag 23 november 2009 16:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus jij verwacht een daling aan het einde?
neequote:Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Dagputje kopen HOU ME TEGEN!!!!11!1
Cash in een kluis leggen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Geld is zelfs meer dan gratis, want vandaag stond nog iets in DFT dat sommig instellingen al negatieve rente (bewaarloon) rekenden. En waar moet je dan heen met je bergen gratis geld? Inderdaad, aandelen of commodities. Hoe waanzinnig dan ook.
Mijn conclusie: obligatiesquote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef SeLang het volgende:
Je moet niet long en ook niet short imo, tenzij je een korte termijn strategie hebt die bewezen werkt.
Als je nu voor lange termijn long gaat dan zit je imo aan de verkeerde kant van de markt vanwege de zeer hoge waardering op dit moment. Dus als je nu long gaat dan speel je het 'greater fool' spelletje, waarin je hoopt dat iemand anders nog meer teveel gaat betalen als jij hebt gedaan. Als je denkt dat je de skills hebt om dat spelletje te spelen en op tijd er weer uit bent dan is dat natuurlijk prima, maar de praktijk leert dat de meesten die skill niet hebben (ook al denken de meesten van wel).
Een lange termijn shorter zit sowieso altijd fout. Als je positie fout is dan kun je niet jaren wachten tot het weer goed komt, want in de tussentijd kost de positie veel geld (dividend betalingen etc). Je weet gewoon niet hoelang de huidige kooppaniek nog duurt. Ook hier geldt natuurlijk dat je het niet moet nalaten als je denkt dat je de skills hebt. Maar de meesten hebben die skills dus niet.
Mijn conclusie : zijlijn.
NEEEE!!!!quote:
Great! Ze hebben de huizenmarkt weer even tijdelijk gepimpt ten kosten van vele miljardenquote:Home sales far exceeded expectations last month, surging to the highest level in 2 1/2 years as first-time buyers rushed to take advantage of an expiring tax credit.
Zijlijn is best okay overigens!quote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef SeLang het volgende:
Je moet niet long en ook niet short imo, tenzij je een korte termijn strategie hebt die bewezen werkt.
Als je nu voor lange termijn long gaat dan zit je imo aan de verkeerde kant van de markt vanwege de zeer hoge waardering op dit moment. Dus als je nu long gaat dan speel je het 'greater fool' spelletje, waarin je hoopt dat iemand anders nog meer teveel gaat betalen als jij hebt gedaan. Als je denkt dat je de skills hebt om dat spelletje te spelen en op tijd er weer uit bent dan is dat natuurlijk prima, maar de praktijk leert dat de meesten die skill niet hebben (ook al denken de meesten van wel).
Een lange termijn shorter zit sowieso altijd fout. Als je positie fout is dan kun je niet jaren wachten tot het weer goed komt, want in de tussentijd kost de positie veel geld (dividend betalingen etc). Je weet gewoon niet hoelang de huidige kooppaniek nog duurt. Ook hier geldt natuurlijk dat je het niet moet nalaten als je denkt dat je de skills hebt. Maar de meesten hebben die skills dus niet.
Dus in het gevak je pensioenverzekeraar (Fidelity) je de mogelijkheid niet geeft om je investeringen in cash om te zetten, kies je voor BONDS SHORT TERM?quote:Op maandag 23 november 2009 16:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
NEEEE!!!!
Tenzij heel kortlopend (<1 jaar)
Hangt er vanaf hoe 'short term' het is. Als ze daar 5 jaar mee bedoelen dan heb je alsnog een probleem. Normaal zou ik zeggen geldmarkt, maar vorig jaar hebben we gezien dat die dingen ook niet veilig zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dus in het gevak je pensioenverzekeraar (Fidelity) je de mogelijkheid niet geeft om je investeringen in cash om te zetten, kies je voor BONDS SHORT TERM?
netto heb ik nog nooit een cent verdiend aan de beursquote:Op maandag 23 november 2009 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zijlijn is best okay overigens!Moet wel zeggen dat mijn gevoel altijd zegt dat ik meer moet oppassen als ik iets short, dan als ik een long positie inneem. Ik heb dan ook vooral op long posities geld verdient, en niet op short posities (op die korte crash naar beneden begin 2008)
Ik heb de beurzen even een aantal dagen niet gevolgd (3! om precies te zijn) maar vanaf woensdag moet ik er weer aan geloven.
lolquote:Op maandag 23 november 2009 16:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Great! Ze hebben de huizenmarkt weer even tijdelijk gepimpt ten kosten van vele miljarden
[ afbeelding ]
Ligt ook aan je risicoprofiel en de hoeveelheid cash waarmee je belegt. Niet iedereen heeft het bedrag om op een veilige manier en volgens sommige zelfs de enige voorspelbare manier met veel geld nog meer geld te maken, zoals je zelf doet (bedrijven kopen afhankelijk van de marktkapitalisatie op een langjarig laag P/E). Bij kleine bedragen loont dit niet vind ik persoonlijk, al kijk je alleen naar de transactiekosten.quote:Op maandag 23 november 2009 16:32 schreef SeLang het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |