abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2009 @ 13:59:56 #1
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74849697
[verhaalover reisverzekering dat eigelijk niet relevant is :-) ]

NAV bovenstaande en omdat ik mijn zonnebril echt nodig heb ben ik een nieuw gaan kopen. Mijn gewone bril had ik ook al een tijdje mocht eventueel ook vervangen worden indien het prijsplaatje ok was.
De verkoper gaf aan dat er een actie was bij aanschaf van 2 brillen. Daranaast gaf hij aan dat ik van mijn verzekering 95 euro zou terugkrijgen. Die vergoeding kon hij controleren en aanvragen.

Ok, twee brillen dus als die 95 euro ook ok zou zijn. aanvraag in de winkel gedaan, en toen wachten. Nadat het bericht kwam dat het was goedgekeurd idd 2 brillen aangeschaft. Alles bij elkaar moest ik toch nog iets van 500 euro betalen.

Ligt er gisteravond bij thuiskomst ene brief op de mat.. Van de brillenboer. Of ik nog even 95 euro wil betalen want de verzekering betaald de 95 euro niet.

Afgezien het hoe en waarom de verzekering weer niet thuisgeeft, dit is toch een geval van pech voor de brillenboer? In die winkel hebben zij de aanvraag voor mij gedaan, daar moest ik voor tekenen. Ik moest in de winkel wachten of eea werd goedgekeurd en pas nadat daar het groene licht van kwam heb ik de koop gesloten.

Die 95 euro korting maakte voor mij wel degelijk uit of ik 1 of 2 brillen zou kopen. men heeft in de winkel bevestigt dat het goedgekeurd was, dan kan men toch niet naderhand nog eens aangeven, die korting gaat toch niet door, je moet betalen????

[ Bericht 14% gewijzigd door klusfoobje op 19-11-2009 14:59:05 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 19 november 2009 @ 14:01:49 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74849760
Lijkt mij ook een gevalletje pech voor de winkelier, maar ik kan er naast zitten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 19 november 2009 @ 14:03:00 #3
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74849816
Afspraak is afspraak. Dus die 95 hoef je m.i. niet te betalen.

Wat betreft je reisverzekering is van belang hoe/waarom de bril gebroken is.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 19 november 2009 @ 14:22:27 #4
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74850488
die zonnebril die ik had, was een calvin dinges ding. Die zat keurig en in mijn borstzak. Toen ik die eruit wilde haalde brak dat ding doormidden. bril was helaas niet meer verkrijgbaar. De glazen konden godzijdank over naar een nieuwe rayban. Dat waren speciale ZEIS glazen van 350 euro...

heb nog steeds het gevoel dat ik daar ben genaaid maar goed, gaatme nu ff om nog een keer 95 euro.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 19 november 2009 @ 14:53:28 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74851579
Maar wat is er dan gebeurt waarvoor je dacht verzekerd te zijn? Spontaan breken is natuurlijk niet verzekerd. Dat komt door slijtage of fabrieksfout. Een reisverzekering is voor als je bestolen wordt ofzo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_74851671
Als de winkel het gecontroleerd heeft en jij er voor getekend hebt lijkt me het een probleem van de winkel met de verzekeraar.... jij kunt hier niets aan doen natuurlijk
pi_74851697
Ik zou het verhaal over die reisverzekering uit je OP halen btw, dat leidt nogal af van je eigenlijke vraag!
pi_74851704
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:01 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt mij ook een gevalletje pech voor de winkelier, maar ik kan er naast zitten.
pi_74852797
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:53 schreef _Flash_ het volgende:
Maar wat is er dan gebeurt waarvoor je dacht verzekerd te zijn? Spontaan breken is natuurlijk niet verzekerd. Dat komt door slijtage of fabrieksfout. Een reisverzekering is voor als je bestolen wordt ofzo.
Niet alleen daarvoor hoor. Toen mijn bril in de VS brak (pootje) heeft mijn reisverzekering de dagwaarde ter hoogte van ongeveer 450 euro vergoed.
pi_74853362
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:56 schreef Xcalibur het volgende:
Als de winkel het gecontroleerd heeft en jij er voor getekend hebt lijkt me het een probleem van de winkel met de verzekeraar.... jij kunt hier niets aan doen natuurlijk
Dat, maar je zou het hem wel netjes kunnen meedelen met een brief.

Dat je de aanschaf hebt gedaan onder deze voorwaarden en dat dit dus de afspraak was.

Tenzij hij aangaf dat hij de 95 euro alleen kreeg als jij de afgelopen 3 jaar geen declaratie hebt gedaan ofzo.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74854887
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:49 schreef CaLeX het volgende:
Dat, maar je zou het hem wel netjes kunnen meedelen met een brief.
Uiteraard
pi_74854976
De winkelier zou op zijn minst de helft moeten betalen omdat het anders misleiding zou zijn.
Maar volgens mij moet hij om deze reden voor de volle 95 euro opdraaien.

Ga gewoon rustig om de tafel zitten met die man, je komt er dan hopelijk wel uit
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:21:30 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74878219
ff updatje...

het is geregeld... ze hebben de nota door de versnipperaar gehaald en dat ook even per email aan mij bevestigd...
pi_74878716

Waarom hadden ze hem nou in eerste instantie naar jou verstuurd?
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:50:54 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74879063
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:39 schreef Xcalibur het volgende:

Waarom hadden ze hem nou in eerste instantie naar jou verstuurd?
omdat hun administratie niet klopte.... Ze hadden het al eerder gedeclareerd en betaald gekregen... tot daar een slimmerik op de administratie dacht, laat ik het nog eens proberen en toen nee kreeg van de verzekering.

Ik vraag me af of ze zoiets vaker doen, kan me namelijk voorstellen dat er ook ( oudere) mensen zijn die brief een nota betalen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')