abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74847092
In het kader van recente ontwikkelingen met betrekking tot de HRA (die W. Bos ter discussie stelt)
heb ik wel eens vernomen dat Hypotheek rente vooruit kunt betalen...

Zou dit een mogelijk oplossing/tussenweg zijn mochten ze aan de HRA gaan morrelen.??

Ik verwacht overigens dat ze gradueel gaan morrelen dus dan zou je ook gradueel vooruit kunnen betalen...

heeft iemand dit wel eens gedaan?, hoe werkt het precies en moet je nog ergens rekening mee houden fiscaal gezien?
pi_74847168
Mocht het al zo ver komen, dan zal er een overgangsregeling van tig jaar ingesteld worden voor alle lopende hypotheken, en dan zal er gekeken worden naar de afsluitdatum gok ik. Als je zeg een jaar of 5 rente vooruit kan betalen, waarom heb je dan niet bij aanvang een lagere hypotheek genomen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74856689
Ik kan me niet voorstellen dat de fiscus hier in zou trappen. Als je het al vooruit kunt betalen (misschien geeft de bank je wel korting ), zul je het bij je IB waarschijnlijk toch per jaar moeten aangeven, tegen de dan geldende regelingen.

Als je die grote zak geld nu kunt en wilt besteden, kun je waarschijnlijk beter gewoon direct aflossen of storten in gekoppelde polis.
quote:
Als je zeg een jaar of 5 rente vooruit kan betalen, waarom heb je dan niet bij aanvang een lagere hypotheek genomen?
Omdat het met de huidige HRA regelingen in specifieke situaties gunstig kan zijn om zowel een lening als een berg spaargeld te hebben.
pi_74857345
Vooruit en achteraf betalen van eigenwoningschuldrente wordt in de praktijk nu al wel eens toegepast om een voordeel te behalen. Wanneer je van een bepaald jaar de helft vooruit betaalt en de andere helft achteraf valt het eigenwoningforfait in het niet. Je moet trouwens wel een kredietverlener hebben die flexibel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')