abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74964685
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik kom alleen voor het bier en de popcorn. Ik heb niet langer de illusie dat er ook maar iemand is die z'n mening op basis van een topic wijzigt.

Wel ironisch trouwens dat dat totaal verziekte systeem de enige reden is dat er überhaupt genoeg geld en de wil is om zwakkeren te helpen.
Het gaat om een tendens. De wil brokkelt af. Solidariteit is een vies woord geworden. Het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons allen.

Het gevolg is dat de afgelopen jaar de verschillen fors zijn toegenomen. In de film liet vandaar een plaatje van het CBS zien dat de topsalarissen als een komeet de lucht in schieten, terwijl de minima zijn blijven steken.
pi_74964702
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wees zelf dan eens duidelijker, dan met 1 kernwoordje te antwoorden. Wees een duidelijk met wat je bedoeld. Je veroorzaakt een verkeerde beeldvorming gewoon zelf.

Voor mijn helderheid: zwakken zijn niet diegenen die verrekken een poot uit te steken. Die horen ook geen uitkering te krijgen.. Dat vind intussen zo ongeveer iedere partij.

Zwakken zijn diegenen DIE NIET MEE KUNNEN KOMEN, om wat voor reden dan ook. Vb: vanwege een handicap, lichamelijk aanleg, mensen die psychisch zijn beschadigd door omgeving, door aanleg, door slechte leefomgeving, genen enz enz enz.
Ah je verandert de definitie maar even zodat het beter uitkomt in het verhaaltje.

Maar goed dus volgens jou kunnen al die bovengenoemde voorbeelden geen eigen schuld hebben? Lijkt me nogal een uiterst naïef standpunt.

En moet een timmerman die in een volledig veilige werkplaats (volgens de arbo regels) toch zijn hand afzaagt onder de afkorter (dit gebeurt) maar geen geld meer krijgen?

[..]
quote:
Alsof het bedrijfsleven ineens die mensen wel gaan aannemen als overheid hen de uitkering afpakt
Die mensen waren niet eens in een uitkering terecht gekomen als de overheid die mogelijkheid niet bood.
[..]
quote:
Het alternatief is dan hen de uitkering afpakken. Het bedrijfsleven neemt ze niet aan, want zwakkelingen. De overheid mag ze van jou ook geen baan geven en dan? Op straat dumpen, zonder geld?
Waarom zou het bedrijfsleven ze niet aannemen, als die personeel nodig heeft dan zullen ze uiteindelijk wel moeten. Wat jij doet is veel asocialer, je blijft ze bestempelen als zwakkelingen die niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen, nogal walgelijk stigmatiserend.

Je snapt toch hopelijk wel dat het de overheid is die deze mensen tot onrendabel bestempeld en niet de samenleving met daar bijbehorend het bedrijfsleven?
quote:
De liberalen beginnen dan het hardste te ketteren dat ze dan gaan roven

Maar ik ken je standpunt wel, jij laat de zwakkeren het gewoon liefst verrotten en helemaal aan hun lot over laten. Schaam je met je VVD! De VVD is ronduit de meest a-sociale club van Nederland als het om sociale zekerheid gaat. Wilders is nog socialer op dit punt !
Ah daar begin je weer met ongefundeerde aannames, zo maak je je idiote en zeer asociale betoog er niet sterker op.
[..]
quote:
Heel simpel: van mij heeft iedereen het recht om mee te doen. En ja, in de praktijk betekent dat dat ze gewoon betaalt werk kunnen doen. Voor henzelf beter en het levert per saldo nog meer op.
Je spreekt jezelf in 1 reactie wel heel hard tegen
quote:
Verder spreekt het Scandinavische model mij het meest aan. Het meest sociaal en economisch gaat het daar nog beter ook.
Dat mag je vinden maar denk je nu werkelijk dat ze daar geen "onrendabelen" hebben?
quote:
SOCIAAL EN STERK. Kiezen is geen kunst. Gezond verstand gebruiken daarentegen wel.
Hoe kom je er trouwens bij dat sociaal beleid, wat imo wat anders is dan een heel leger onrendabelen creëren zoals we hier doen en helaas ook in scandinavie, zal leiden tot alleen maar rendabelen.

Heb jezelf trouwens niet door dat jij juist degene bent die deze mensen een economisch stempel op drukt?
quote:
De domheid regeert echter.
Ja dat bewijs is bijna in elke reactie van je te lezen
pi_74964847
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat om een tendens. De wil brokkelt af. Solidariteit is een vies woord geworden. Het is tegenwoordig ieder voor zich en god de overheid voor ons allen.
Zo klopt de stelling en geeft gelijk het probleem aan.

Helaas ben jij ook zo'n figuur die liever solidariteit afkoopt dan sollidair te zijn.
pi_74965017
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat om een tendens. De wil brokkelt af. Solidariteit is een vies woord geworden. Het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons allen.

Laten we hopen dat het politieke klimaat nog even doorgaat met die tendens zodat alle naieve tolerantie voor parasieten en uitzuigers verdwijnt.
pi_74965273
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zo klopt de stelling en geeft gelijk het probleem aan.

Helaas ben jij ook zo'n figuur die liever solidariteit afkoopt dan sollidair te zijn.
Bij jou is solidariteit: ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-....

en de rest kan stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-

!
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:34:16 #246
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74965335
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Accepteren dat er mensen zijn die "onrendabel" zijn. Niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten of komt tot dezelfde ontwikkeling daarvan. Het is echter wel belangrijk dat iedereen zoveel mogelijk een gelijke kans krijgt om zich te ontwikkelen op zijn of haar eigen niveau.
Of wij dat accepteren is op lange termijn (afhankelijk van de ratio 'onrendabelen' in de populatie) volstrekt irrelevant.

De vraag is: hoever willen we gaan om mensen die (al dan niet) buiten hun schuld om langs de kant staan te dwingen zich te berusten in hun lot zonder over te gaan tot asociaal en crimineel gedrag?

Schuld vind ik een moeilijke in deze context. Ik heb zelf ook vrij veel moeite om mee te komen op de arbeidsmarkt en dat ligt niet aan m'n cognitieve capaciteiten maar wel aan het feit dat ik in de ogen van de meeste mensen veel te weinig op de rest lijk.

En geloof me, wanneer je buiten dat platgetreden paadje komt dan zit niemand meer te wachten op je opbouwende kritiek of goede ideeen. Laat staan dat je ergens je afkeuring over uitspreekt

Dan is eigen initiatief niets meer of minder dan een bedreiging.

Uiteraard ligt de waarheid in het midden en zul je soms moeten toegeven, maar de mate van conformatie aan de grootste gemene deler die op veel plekken wordt verlangd in Nederland... Daar kan ik niet in meegaan.

We kunnen er lang of kort over lullen: maar mensen die meer wensen dan de snelste weg naar een dikke BMW komen al snel voor onaangename verrassingen te staan.

De vraag is daarnaast ook: wat is nu écht rendabel? En voor wie? Want daar kun je ook alle kanten mee op. Allemaal je muil houden en wegkijken voor een flink pak zwijggeld... Is dat dan duurzaam rendabel?
Intelligent, but fucked up.
pi_74965426
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij jou is solidariteit: ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-ikke-....

en de rest kan stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-

!
Heel sterk E_G

Vreemd beeld heb je trouwens, jij bewijst hier keer op keer totaal niet solidair te zijn met de zwakkeren in de samenleving omdat je het liever afkoopt en als dan iemand kritiek heeft op dat afkoopstelsel dan is die opeens de asociaal

Maar goed ik merk al dat de argumenten voor zover die er al waren bij E_G weer eens op zijn, dus gaat hij maar op de man spelen met ongefundeerde aannames.
pi_74965738
Solidariteit die van 1 kant komt is niet sociaal.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:49:42 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74965826
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:20 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Dat mensen hun spaarcentje die ze opzij hebben gezet voor later zo maar kunnen verliezen daar heb jij dan weer geen moeite mee?
De overheid kan veel beter die mensen geld geven dan een failliete bank.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74966090
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:47 schreef FJD het volgende:
Solidariteit die van 1 kant komt is niet sociaal.
Jij verwacht dat zwakkeren de sterken gaan helpen ?
pi_74966165
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij verwacht dat zwakkeren de sterken gaan helpen ?
Nee, ik vind dat de termen sociaal en solidair enorm worden misbruikt maar goed afnemen en herverdelen bekt wat minder goed dus ik begrijp het wel.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:11:47 #252
pi_74968951
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Wat dacht je van ze helpen je zoveel ze kunnen maar het houdt een keer op?
Het sociaal stelsel is er niet om mensen te helpen maar op de openbare orde te handhaven. Rellende en plunderende paupers zijn net iets duurder.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:17:00 #253
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74969054
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:22 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het politieke klimaat nog even doorgaat met die tendens zodat alle naieve tolerantie voor parasieten en uitzuigers verdwijnt.
Amerika bewijst dat "fuck you, got mine" een houding is die leidt tot een stilstaande sociale mobiliteit (Amerika heeft een van de laagste van de Westerse wereld), terwijl het ook nog eens leidt tot een devaluering van het menselijk leven en situaties als mensen die 2 voltijd banen hebben en nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand in Nederland hebben.

Scandinavie bewijst dat het ook compleet anders kan. Dat zijn de beste landen ter wereld om te wonen, juist omdat ze niet aan de waanzin meedoen dat iedereen voor zichzelf moet zorgen en alle sociale vangnetten verdwijnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:21:41 #254
pi_74969152
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:32 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Zoveel krijgen die topmannen in Nederland echt niet als bonussen. Voor de simpele ziel (nee, ik bedoel niet jou specifiek) klinkt 'een miljoen bonus' misschien veel, het is twee keer niks op maatschappelijk niveau.
Ik snap dat het veel effectiever is om kleine bedragen van heel veel mensen te pakken, maar dat is geen argument. Het geld is er, alleen de solidariteit ontbreekt. Of de noodzaak, totdat de paupers idd gaan rellen (of massaal vanuit Afrika gaan emigreren, andere schaal, zelfde mechanisme)
pi_74969244
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:17 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Amerika bewijst dat "fuck you, got mine" een houding is die leidt tot een stilstaande sociale mobiliteit (Amerika heeft een van de laagste van de Westerse wereld), terwijl het ook nog eens leidt tot een devaluering van het menselijk leven en situaties als mensen die 2 voltijd banen hebben en nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand in Nederland hebben.

Scandinavie bewijst dat het ook compleet anders kan. Dat zijn de beste landen ter wereld om te wonen, juist omdat ze niet aan de waanzin meedoen dat iedereen voor zichzelf moet zorgen en alle sociale vangnetten verdwijnen.
Dat hele Scandinavië als het grote voorbeeld komt ook nogal ongeïnformeerd en ongenuanceerd over. Zij hebben niet in dezelfde mate de problemen die gepaard gaan met ernstige verstedelijking, overbevolking en massa-immigratie. Dat laatste geeft ook wel aan dat het allemaal niet zo rooskleurig en eenzijdig is als van Dam en de zijnen insinueren; als het daar zo geweldig en lief is, waarom zijn die landen dan veel minder populair onder kansarme immigranten dan West-Europa en de VS?
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 19:00:15 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_74969786
quote:
Zoals je wellicht weet ben ik half-Zweed, dus ik weet het eea. van familie en vrienden hoe 'goed' die sociale staat werkt.

Ik zou mijn grootouders daar liever hier verzorgd zien, want de verzorging die ze daar krijgen is echt verschrikkelijk slecht en mijn tante die in de ziekenhuis kraamzorg werkt krijgt veel minder tijd per aankomende of netgeworden moeders dan er hier is om maar wat te noemen. Alle sociale helden die Scandinavie steeds als voorbeeld noemen hebben volgens mij nog nooit 1 voet in die landen gezet en al helemaal niet de uitwerking van al dat geld in de praktijk.

Dat in Zweden bv. de arbeidparticipatie van vrouwen enorm hoog is, is echt geen toeval. Ze moeten gewoon werken om alles te kunnen betalen. In Zweden kan je echt geen gezin bekostigen met 1 inkomen.
Carpe Libertatem
pi_74971104
quote:

[..]

2 voltijdbanen en dan nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand? Overdrijf je niet een beetje boel boel?
quote:
Er is geen enkel geciviliseerd land zonder enig vangnet.
Het is een sprookje dat de 'rechtse' partijen alle vangnetten willen afschaffen en iedereen volledig op zichzelf aanwijzen. Er wordt enkel op gewezen dat eigen verantwoordelijkheid voorop staat, dat particulier initiatief soms een goed alternatief is en dat een vangnet geen permanent karakter moet hebben (bij gezonde mensen).
Voor zover ik weet zitten er geen libertariërs in het parlement (hier en in vrijwel geen enkel land zo'n beetje).
Wat is er mis mee om mensen die WW, bijstand enz trekken meer achter de vodden te zitten en desnoods hun uitkering te ontzeggen? Van mij mag de WW er zelfs uit en vervangen door enkel een noodregeling voor de allerarmsten.

Dat is ook het irritante aan de praatjes van mensen als van Dam: een onwaar beeld schetsen van enerzijds de sociale voorzieningen (die zouden zijn 'afgebroken') en anderzijds de relatie tussen bijv armoede en misdaad (lagere uitkering = stelen geblazen) of de schuldvraag (de schuld ligt natuurlijk nooit bij de 'armen' zelf). Ik begrijp dat in sommige gevallen het nuttig kan zijn om mensen tegen zichzelf te beschermen maar het kan ook te gek worden.
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:56:03 #258
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74971111
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat hele Scandinavië als het grote voorbeeld komt ook nogal ongeïnformeerd en ongenuanceerd over. Zij hebben niet in dezelfde mate de problemen die gepaard gaan met ernstige verstedelijking, overbevolking en massa-immigratie. Dat laatste geeft ook wel aan dat het allemaal niet zo rooskleurig en eenzijdig is als van Dam en de zijnen insinueren; als het daar zo geweldig en lief is, waarom zijn die landen dan veel minder populair onder kansarme immigranten dan West-Europa en de VS?
Het is verder reizen ?
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:03:46 #259
pi_74971434
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

2 voltijdbanen en dan nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand? Overdrijf je niet een beetje boel boel?
[..]
Nee. Er zijn idd massa's mensen die meer dan 2 banen hebben en toch op bijstandsniveau zitten. En dat krijgen we hier ook.
pi_74972973
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat de termen sociaal en solidair enorm worden misbruikt maar goed afnemen en herverdelen bekt wat minder goed dus ik begrijp het wel.
Je hebt niet met "verzekeren"?
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 21:41:16 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_74973099
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt niet met "verzekeren"?
Verzekeren is ontzettend sociaal in de zin zoals linksjes dat graag gebruiken. Het is geld ronddelen en laten betalen door mensen die het kunnen veroorloven.
Carpe Libertatem
pi_74973224
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heel sterk E_G

Vreemd beeld heb je trouwens, jij bewijst hier keer op keer totaal niet solidair te zijn met de zwakkeren in de samenleving omdat je het liever afkoopt en als dan iemand kritiek heeft op dat afkoopstelsel dan is die opeens de asociaal
Nee! Ik koop liever niets af. Voor iedereen hoort een plek in de maatschappij te zijn. Dan kan echter niet samen met de huidige bedrijfsfilosofie: het maken van ieder jaar MEER winst. Dan heb je immers en model waarin slechts de sterksten een baan krijgen.

Bij de gratie dat bedrijven voor de grootste winst willen gaan, blijven de zwakkeren aan de kant. En ja, dan vind ik dat die een fatsoenlijke uitkering moeten krijgen. Maar jij niet dus, omdat je het standpunt van de VVD steunt: uitkeringsgerechtigden zo ver uitkleden dat ze nog net niet doodgaan.
quote:
Maar goed ik merk al dat de argumenten voor zover die er al waren bij E_G weer eens op zijn, dus gaat hij maar op de man spelen met ongefundeerde aannames.
Ik zou zeggen, leer eens beter interpreteren.
pi_74973507
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verzekeren is ontzettend sociaal in de zin zoals linksjes dat graag gebruiken. Het is geld ronddelen en laten betalen door mensen die het kunnen veroorloven.
Acht de rechtsjes denken alleen aan zichzelf, zo naief dat ze ieder moment arbeidsongeschikt of werkloos kunnen worden. In dat geval bekeren ze snel tot de SP. Ik ken ze zelf.

En dan janken dat ze niet meer rond kunnen komen, omdat ze jaren op asociale partijen als de VVD hebben gestemd partij het stelsel terroriseren.
pi_74973671
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De overheid ook niet. De Volkskrant al gezien?
Nee? Linkje misschien?
pi_74973857
EG, doe je nog even antwoorden?
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:20 schreef DS4 het volgende:

Waar wil jij die banen vandaan halen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74974037
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:56 schreef DS4 het volgende:
EG, doe je nog even antwoorden?
[..]
Geloof me of niet, ik wilde het net doen!

Heel simpel: het is een kwestie van kiezen. Of gaan voor de hoogste winsten en we geven een select gezelschap, de sterktsten onder ons een baan.

Of bedrijven nemen met minder genoegen, en helpen ook zwakkeren aan een baan.

Van tweeën één dus.
pi_74974360
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Of bedrijven nemen met minder genoegen, en helpen ook zwakkeren aan een baan.

De vraag was waar je die banen vandaan gaat halen. Het is niet zo dat bedrijven veel onvervulde banen op de plank hebben liggen.

En dan nog even een vraag nav bovenstaande opmerking van jou: waarom zou je de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven dermate willen schaden dat binnen de kortste keren er geen bedrijf meer over is?
pi_74974384
‘Eigen schuld, dikke bult’

Dit programma is het vervolg op de film "onrendabelen"van afgelopen vrijdag.

"Eigen Schuld Dikke Bult"wordt vrijdag a.s. uitgezonden.

Kernvraag die hier aan de orde komt is deze:

"" Maar ontwikkelingen in de wetenschap, met name in de neurobiologie en de sociale wetenschappen, laten juist zien dat vaardigheden goeddeels zijn vastgelegd door aanleg en opvoeding in de vroegste jeugd. Wordt van ‘achterblijvers’ in de maatschappij dus niet het onmogelijke gevraagd? "

Maw, willen wij als maatschappij koste wat het kost van iedere kameel een werkpaard maken?

Ik zou de vraag willen versimpelen " Ben je slechts geboren om voor de maatschappij geld te verdienen? Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"

De vraag alleen al is doodeng.
pi_74974566
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"
Het spijt mij wel, maar een enorm groot deel van de inwoners van NL kosten meer dan ze opbrengen. Dat wordt gewoon getolereerd. Ja, behalve als het allochtonen zijn natuurlijk...
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:35 #270
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74974644
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
‘Eigen schuld, dikke bult’

Dit programma is het vervolg op de film "onrendabelen"van afgelopen vrijdag.

"Eigen Schuld Dikke Bult"wordt vrijdag a.s. uitgezonden.

Kernvraag die hier aan de orde komt is deze:

"" Maar ontwikkelingen in de wetenschap, met name in de neurobiologie en de sociale wetenschappen, laten juist zien dat vaardigheden goeddeels zijn vastgelegd door aanleg en opvoeding in de vroegste jeugd. Wordt van ‘achterblijvers’ in de maatschappij dus niet het onmogelijke gevraagd? "

Maw, willen wij als maatschappij koste wat het kost van iedere kameel een werkpaard maken?

Ik zou de vraag willen versimpelen " Ben je slechts geboren om voor de maatschappij geld te verdienen? Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"

De vraag alleen al is doodeng.
Als Jan Modaal weer meer koopkracht krijgt dan zelf er ook meer draagvlak voor sociale regelingen. Het punt is dat het gat tussen thuis zittende en gezinnen waar pap en mam moeten werken te klein is geworden.

Daarmee schep je onvrede bij degene die 80 uur moeten werken om een gezin te onderhouden en ondermijn je de positie van de zwakkere.

DAT is de oorzaak..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')