En hoe wil je dat 'recht op werk' vormgeven dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar niet goed genoeg. IEDEREEN heeft recht op werk. Dus ook de gehandicapten die door het bedrijfsleven door de stront worden gedraaid en als melaats worden beschouwd.
Als de onderliggende productie met 10% stijgt zal die inflatie in principe niet plaatsvinden. Inflatie wordt de facto veroorzåakt doordat er meer geld tegenover dezelfde productie komt te staan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Totaal irrelevant. Als iedereen er 10% op vooruit gaat zal de inflatie 10% bedragen en gaat niemand er op vooruit, zero-sum of niet.
Ik begrijp hieruit dat jij geen computer hebt? Oh nee, wacht ff, je tikt dit op een computer. Minder metaforisch: veel prijzen dalen doorlopend. De computer, de LCD-TV die je vandaag koopt, etcetera, liggen volgende week goedkoper in de winkel (de facto gaat dit op voor zo goed als alle electronica). Maar blijkbaar verhindert dat niet dat je eea koopt. Net zoals je altijd voedsel, woonruimte, kleding etc aan zal schaffen (c.q. huren), inflatie of deflatie. Dat komt omdat inflatie geen prikkel is om te consumeren; je koopt producten en neemt diensten af omdat je er behoefte aan hebt (vraag).quote:Er is altijd inflatie, anders is er te weinig prikkel om te consumeren, dan valt het hele economische systeem in elkaar.
Geld bestaat niet.quote:Op zondag 22 november 2009 23:21 schreef justanick het volgende:
[..]
Als de onderliggende productie met 10% stijgt zal die inflatie in principe niet plaatsvinden. Inflatie wordt de facto veroorzåakt doordat er meer geld tegenover dezelfde productie komt te staan.
[..]
Omdat productenvernieuwd worden, ik koop nu geen 8086 meer.quote:Ik begrijp hieruit dat jij geen computer hebt? Oh nee, wacht ff, je tikt dit op een computer. Minder metaforisch: veel prijzen dalen doorlopend. De computer, de LCD-TV die je vandaag koopt, etcetera, liggen volgende week goedkoper in de winkel (de facto gaat dit op voor zo goed als alle electronica). Maar blijkbaar verhindert dat niet dat je eea koopt.
Die vraag word o.a. door inflatie gestuurd. Als auto's alleen maar goedkoper worden wacht ik nog een jaar.quote:Net zoals je altijd voedsel, woonruimte, kleding etc aan zal schaffen (c.q. huren), inflatie of deflatie. Dat komt omdat inflatie geen prikkel is om te consumeren; je koopt producten en neemt diensten af omdat je er behoefte aan hebt (vraag).
Geld is sowieso kunstmatig.quote:Inflatie is puur kunstmatig omdat de geldhoeveelheid stijgt. Als die geldhoeveelheid niet zou stijgen, zouden we doorlopend te maken hebben met deflatie, omdat de prijzen uiteindelijk dalen door concurrentie, efficientere productie (c.q. toegenomen arbeidsproductiviteit) en andere factoren.
Als je psychisch ziek bent ja. Als je een gezond, maar lui persoon bent, kun je de spreekwoordelijke pot op wat mij betreft.quote:Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Als je (psychisch) ziek bent ben je wel blij als de stress en druk om naast je ziekte ook nog geld bij elkaar te verdienen weg valt.
Het bestaat wel. Ongetwijfeld kun je dit verder toelichten.quote:
Het is een ruilmiddel waar mee gespeculeerd word, dus heeft het geen vaste waarde. Het reageert op de markt. Het geeft slechts een tijdelijke verhouding weer tussen verschillende economische elementen.quote:Op maandag 23 november 2009 00:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het bestaat wel. Ongetwijfeld kun je dit verder toelichten.
Heel simpel, het is namelijk van tweeën één:quote:Op zondag 22 november 2009 23:25 schreef LesStroud het volgende:
Dat irriteert me aan sommige kreten in de ze discussie Steeds roepen het is asociaal! En het is de schuld van de ' graaiers' !
Hoe wil je het oplossen EG? Gesubsidieerde banen? Uitkeringen lekker omhoog? Werkgevers die ' niet moeilijk moeten doen' ?
De persoon waar het om ging had een ziekte,.quote:Op maandag 23 november 2009 00:02 schreef waht het volgende:
[..]
Als je psychisch ziek bent ja. Als je een gezond, maar lui persoon bent, kun je de spreekwoordelijke pot op wat mij betreft.
quote:Op zondag 22 november 2009 22:37 schreef qonmann het volgende:
Dat meisje in de kracht van haar leven, die dolblij was dat ze niet meer hoefde te werken.
..Want ze had nu een indicatie van het RIAGG
Zou ze zich ooit afvragen wie al haar kosten/uitgaven betaalt/ gaat betalen ?
Wie gaat dat betalen?quote:Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel simpel, het is namelijk van tweeën één:
of je accepteert als maatschappij een ratrace zoals die nu is en hierdoor afvallers heeft en je geeft diegenen een fatsoenlijk uitkering
of
Je geeft mensen die niet meekunnen een passende baan, zodat ze de druk wel aankunnen.
Het moet eens ophouden dat uitkeringsgerechtigden als DADER in deze maatschappij worden weggezet als profiteur of als rover van hardwerkende Nederlanders.
Willen we niemand in de uitkering, dan moet de maatschappij voor diegenen die niet kunnen meekomen dus passen banen geven. En ja, bij de overheid of werkgevers verplichten die lui een eerlijk kans te geven.
Dus je bent het er verder wel mee eens?quote:Op maandag 23 november 2009 11:31 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Wie gaat dat betalen?
Verder eens dat de schuldvraag wel erg eenzijdig wordt gesteld.
Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!quote:
quote:Verder eens dat de schuldvraag wel erg eenzijdig wordt gesteld.
Precies!quote:Op maandag 23 november 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je bent het er verder wel mee eens?
Er is geld zat, NL behoort tot de rijkste labnd4en ter wereld. Ze proberen alleen te concurreren met derdewereldlanden als Angola en Amerika.
Gedeeltelijk maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!
[..]
Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.quote:Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?quote:
Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.quote:maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?
De feiten in de film liegen er niet om. De koopkracht voor de minima is zo afgenomen dat ze onder de armoedegrens zijn geraakt. De FEITEN.quote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.
[..]
Heel goed. En daar zit een groot deel van het probleem. De eerste stap is de wil om het te zien.quote:Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.
Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen? Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Geld zat, de welvaar mag best eerlijker worden verdeeld.
Het plaats van het CBS in de film over de inkomensontwikkeling van minima en top zegt alles.
Ja, maar tot op zekere hoogte. En zeker niet zover dat zwakkeren worden gemarginaliseerd en onder het bestaansminimum belanden.quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen?
Die moet je keihard aanpakken. Maar luiaard komen vandaag de dag niet meer in de uitkering, die tijd is echt voorbij. Ik schaar luiaards uiteraard niet als de zwakken in onze maatschappij.quote:Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
Oh dat kan zelfs in sommige gevallen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?
Het bedrijfsleven zal wel gek zijn om die mensen aan te nemen als de overheid wel erg makkelijk de mogelijkheid geeft om die mensen te dumpen.quote:Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.
Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopenquote:Neem liever verantwoordelijkheid en kies. Want doe je niet!
en (geestelijk) gehandicapten. Eigen schuld!quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:
Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
Het niveau daalt.quote:Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef Chewie het volgende:
Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |