abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74844688
Kan iemand mischien wat goede raad geven voor wat ik bij het volgende moet doen.

Ik maak er maar een soort Track & Trace van:

1. USA Afzender (particulier) verzend mij pakketje met USPS naar mijn adres hier in NEDERLAND.

2. USPS/ TNT maakt van mijn huisnummer een 1 in plaats van een 7 (schijnen op elkaar te ljken).

3. Pakketje word in Nederland verwerkt en aangeboden bij mijn Buurvrouw, 2 deurtjes verder. Deze weigert de zending/Ontvanger niet bekend op het adres. De buurvrouw zegt wel tegen de postbode volgens mij moet je op nummertje 7 zijn, na het horen van mijn achternaam.

4.Postbode te lui om een aantal meter tel open en op het juiste adres aan te bellen!

5.Pakketje gaat retour naar de afzender.

6.Afzender pakket onbekend, geen adres op het pakketje gevonden. Pakket blijft hangen in Amsterdam's sorteercentrum (track&trace)

I7.kkke bellen naar TNT servicenummer, TNT zegt afzender moet het bij USPS rechtzetten m.b.t. het huisnummer.

8/Afzender doet geen moeite, en laat nix van zich horen. Nu ligt het pakketje denk ik bij Onbestelbare stukken in Den Haag, of het sorteercentrum Amsterdam.

Is het dan zo moeilijk voor TNT om een simpel kut huisnummer van 1, naar 7 te wijzigen. Ik kan me legitimeren op alle manieren, het is MIJN pakket.

Kan iemand me raad geven! wat kan ik hier als ontvanger aan kan doen als de afzender niets voor me kan betekenen, het betreft een waardevol pakket.
Baas boven Baas
pi_74844734
gewoon blijven bellen met de TNT en blijven klagen...
Stand for something or fall for anything
pi_74844873
Even Conflict PM'm. Hij kan volgens mij wel iets betekenen voor je
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74845023
Den haag gaan ze pas heen als het retouradres onbekend is. Dus hij zal dan wel in amsterdam liggen. Of hij is ondertussen al terugggestuurd naar de USA. je kan ook het ScIP bellen op de gyroscoopweg te amsterdam. de klantenserice is meestal wel behulpzaam.
pi_74845330
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:19 schreef Chinless het volgende:
Even Conflict PM'm. Hij kan volgens mij wel iets betekenen voor je
hij handelt in onbestelbare pakketten of wat?
  donderdag 19 november 2009 @ 11:54:18 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74845863
Probleem begint IDD altijd bij die ongeschoolde ongeintreseerde bezorgers.

Of ze gooien het zonder legitimatie bij de buren ( ooh leuk een gratis pakje )
Of ze bezorgen het niet
Of het is kapot
En de verzekering dekt het nooit door een of ander kut regeltje.

Wat een kutbedrijf success TS ik verstuur al mijn shit tegenwoordig liever zelf.
pi_74847321
TNT, laatste keer dat ik ooit met hun te maken wil hebben, word er schijt ziek van.

Ik ga die SCIP te amsterdam eens proberen te bellen, en ik pm meneer conflict wel even (geen idee wie hij is lol)

extra advies is altijd welkom
Baas boven Baas
pi_74847543
Kun je niet met je buurvrouw praten zodat het alsnog op 1 kan worden afgeleverd?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74847992
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:54 schreef jeroen25 het volgende:
Kun je niet met je buurvrouw praten zodat het alsnog op 1 kan worden afgeleverd?

Daar zat ik ook al aan te denken, maar het pakketje was geweigerd door mijn buurvrouw dus ik weet niet of ik ze kan bellen om te zeggen dat het nu wel gewoon naar nr. 1 verstuurd kan worden.

Mischien ga ik gewoon lekker liegen en en zeg ik gewoon dat ik niet thuis was die dag op nr.1 en dat de postbode de status: zending geweigerd heeft doorgegeven, wat dan hun fout is. Hopelijk bieden ze het dan nog een keer aan.

Het is wel een vrouw die zich aan de regeltjes houd, maar niet geschoten altijd mis. Dank je jeroen
Baas boven Baas
pi_74852876
Ik ben Conflict

Tsja, het is niet echt de schuld van de TNT natuurlijk, maar van de afzender. Die heeft een dubbele fout gemaakt, eerst het verkeerde nummer erop geschreven en toen verzaakt de afzender erop te noteren.

Ik maak het trouwens vaak mee dat op pakketten uit het buitenland het verkeerde huisnummer staat. Wij doen dan wel wat altijd moeite om rond te vragen in de buurt of eens in het telefoonboek te kijken.

Ik heb net een poging voor je gewaagd om rechtstreeks naar TNT te bellen, maar die verwijzen je gewoon naar de klantenservice.

PM je gegevens en de barcode maar ff en dan zal ik nog iets proberen morgen.

Maar ik weet wel zeker dat het pakket nu in Den Haag ligt bij de onbestelbare stukken. Daar wordt het open gemaakt, misschien dat er in het pakket iets te vinden is over de afzender. Na een tijd worden die onbestelbare stukken vernietigd.

Ik zou als ik jou was ook ff een klacht over de bezorger indienen met dit verhaal. Hij had makkelijk ff een paar deuren verderop kunnen kijken. Als zijn baas dit te horen krijgt wordt er misschien wat moeite voor je gedaan.

Een raar geschreven 1 kan trouwens wel op een 7 lijken, misschien was het gewoon wel goed op het pakket vermeld.
pi_74852942
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:08 schreef Dramacydril het volgende:

[..]

Mischien ga ik gewoon lekker liegen en en zeg ik gewoon dat ik niet thuis was die dag op nr.1 en dat de postbode de status: zending geweigerd heeft doorgegeven, wat dan hun fout is. Hopelijk bieden ze het dan nog een keer aan.
Dat lijkt me niet slim.

Gewoon tegen TNT vertellen dat die buurvrouw de bezorger naar jouw huis heeft verwezen en dat je gewoon thuis was, dat is juist een heel erg kwalijke zaak.
pi_74853262
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:37 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet slim.

Gewoon tegen TNT vertellen dat die buurvrouw de bezorger naar jouw huis heeft verwezen en dat je gewoon thuis was, dat is juist een heel erg kwalijke zaak.
Als een bezorger de opdracht krijgt een aangetekend pakketje op nummer 1 af te geven mag deze het toch niet zomaar afgeven op nummer 7?

De fout lijkt hier te liggen bij de verzender of de persoon bij TNT die de aangetekende post heeft behandeld. De bezorger doet enkel wat hem wordt doorgegeven.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_74853524
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:46 schreef Karammel het volgende:

[..]

Als een bezorger de opdracht krijgt een aangetekend pakketje op nummer 1 af te geven mag deze het toch niet zomaar afgeven op nummer 7?

De fout lijkt hier te liggen bij de verzender of de persoon bij TNT die de aangetekende post heeft behandeld. De bezorger doet enkel wat hem wordt doorgegeven.
Natuurlijk mag dat wel!

Hij had gewoon naar nummer 7 moeten gaan en daar degene moeten laten legitimeren.

Het pakket is toch aan een persoon gericht? Niet aan een huisnummer.
pi_74853869
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef Conflict het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel!

Hij had gewoon naar nummer 1 moeten gaan en daar degene moeten laten legitimeren.

Ahh... Daar heb je natuurlijk een punt. Legitimatie had ik even over het hoofd gezien . Er staat ook altijd een naam bij aangetekende post inderdaad.

Als bezorger, vakantiebaantje, was ik eigenlijk ook enkel bezig met huisnummers. Ook werd ik al snel vrij gemakkelijk in het terugsturen als er iets niet klopte. Ze denken vaak dat een bezorger alle tijd voor ze wil nemen. Of ik even een half uur wilde wachten tot meneer klaar was met lunchpauze. Of ik 's avonds terug wilde komen, want meneer was nu op het werk. Of dat er een briefje op de deur hangt of ik de post even 2 blokken verderop af wil geven. En de mensen die het adres niet weten en er maar iets willekeurigs opschrijven zijn al helemaal erg. Dacht het toch even niet dat ik in het telefoonboek het juiste adres op ga zoeken als je zelf die moeite niet eens wil nemen.

Maar dat is natuurlijk off topic .

Als me werd verteld dat ik 3 huizen verder zou moeten zijn zou dat een kleine moeite zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_74854565
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:35 schreef Conflict het volgende:
Ik ben Conflict

Tsja, het is niet echt de schuld van de TNT natuurlijk, maar van de afzender. Die heeft een dubbele fout gemaakt, eerst het verkeerde nummer erop geschreven en toen verzaakt de afzender erop te noteren.
...
Een raar geschreven 1 kan trouwens wel op een 7 lijken, misschien was het gewoon wel goed op het pakket vermeld.
ik heb zelf gewerkt daar bij de TNT en het loopt toch iets anders.
De pakketten die onbestelbaar zijn komen wel in Den Haag, maar niet alles wordt vernietigd. De waardevolle spullen worden per schap verkocht voor een vaste prijs aan een inkoper, die kopen dan een hele lading pakketten op. (dacht ik )

verder gaat het niet zomaar naar Den Haag, er wordt eerst alles aangedaan om het juiste adres te vinden, aangezien het duurder is en meer tijd kost om het terug te sturen naar de VS. Maar dit alles kan natuurlijk ook veranderd zijn in de tijd dat ik daar weg ben gegaan, ze zijn namelijk flink op de centen gaan letten en geven niet veel meer om CS, maar kijken alleenmaar naar aantallen bestelde pakketten.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:06:55 #16
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74856026
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef Conflict het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel!

Hij had gewoon naar nummer 7 moeten gaan en daar degene moeten laten legitimeren.

Fout conflict, we moeten naar het adres kijken, niet naar de naam die erop staat. Staat duidelijk in de regels van TNT.
pi_74856152
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:06 schreef Pitebuell het volgende:

[..]

Fout conflict, we moeten naar het adres kijken, niet naar de naam die erop staat. Staat duidelijk in de regels van TNT.
Je eigen verstand gaat nog altijd boven de standaard regels

En als je ziet dat die 1 ook een 7 zou kunnen zijn en de naam van nummer 7 komt overeen met de naam op het pakket, dan kun je misschien zelf ook eens een keer een conclusie trekken.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:14:03 #18
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74856277
quote:
[..]

Je eigen verstand gaat nog altijd boven de standaard regels

En als je ziet dat die 1 ook een 7 zou kunnen zijn en de naam van nummer 7 komt overeen met de naam op het pakket, dan kun je misschien zelf ook eens een keer een conclusie trekken.
Weet het, maak het zelf ook vaak genoeg mee en meestal weet ik de naam bij het adres ect ook wel.

Maar als je puur naar de regels gaat kijken heeft de bezorger niks fout gedaan, het is alleen jammer dat die niet even 2 deuren verder is gelopen voor TS.

Dat er geen afzender opstaat is natuurlijk oerstom, maar als ze het pakket openmaken zullen ze mss ook wel een pakbon vinden met het juiste adres en retouradres, mss heb je dan nog geluk.
pi_74856339
Ja maar het is gewoon service die je als bezorger hoort te bieden.

Als ik een pakket heb voor iemand die niet thuis is, lever ik het bij zijn/ haar moeder oid af, dat mag niet, maar het pakket is wel afgeleverd en de ontvanger is blij.
pi_74966398
Ik heb het voor je na laten kijken. Dat pakket is idd naar de afdeling onbestelbare stukken, maar dan in Amerika

Ik zal je het retournummer sturen.

Wel moet je ff klagen bij TNT.

[ Bericht 3% gewijzigd door Conflict op 24-11-2009 16:05:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')