zie jij hier ergens het woord nieuw?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Maar ik zou dan wel een nieuwe juspan moeten kopen, denk ik? Want deze heb ik inderdaad al op gas gebruikt. De meeste pannen die we hadden konden probleemloos op de keramische kookplaat maar ik begrijp dat ze voor inductie bj voorkeur nieuw moeten zijn?
Is de bodem niet goed vlak meer, dan zal de pan niet goed opwarmen. Ook kun je het bij sommige inductieplaten herkennen aan een soort tik-geluid bij een niet goede vlakke bodem. Soort van aan/uit geluid.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:29 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
zie jij hier ergens het woord nieuw?![]()
het gaat vooral om die vlakke bodem. controleer dat gewoon even. Ga geen geld uitgeven als het niet nodig is.
Als de bodem maar vlak genoeg is, en magnetisch is. Een te dunne pan zoals een koekenpan van 3 euro, kan krom trekken op een inductieplaat, waardoor de pan niet goed meer te verhitten is dmv. het magnetischveld.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef Rewimo het volgende:
Binnenkort krijgen we een inductiekookplaatDe afgelopen 2 jaar hadden we een keramische kookplaat. Daarvoor (toen we nog in NL woonden) kookten we op gas.
Dit betekent ook nieuwe pannen. Daarvan heb ik er al een stel klaarstaan. Maar kun je "oude" pannen echt niet meer gebruiken? Ik meen gehoord te hebben dat dat niet meer gaat maar ik weet niet precies waarom dat is.
Ik heb nu onder andere een ouderwetse emaille braadpan (juspan). Kun je zo'n pan ook gebruiken op inductie of is hij daar niet geschikt voor (te dunne bodem?)? Als je hem niet kunt gebruiken wat is dan een handig alternatief voor zo'n juspan? We kunnen niet zonder gehaktballen tenslotte![]()
En verder graag tips en trucs, we zullen het koken opnieuw moeten uitvinden
Ja, als je hem er opzet en de pan gaat trillen of de pandetectie geeft aan dat er geen pan op staat, dan weet je dat het tijd is voor een nieuwe braadpan.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:29 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
zie jij hier ergens het woord nieuw?![]()
het gaat vooral om die vlakke bodem. controleer dat gewoon even. Ga geen geld uitgeven als het niet nodig is.
Mijn fornuis kan met de booster ook iets snel verhitten tot de ingestelde temperatuur. Bijv 1 liter water in 55 seconden aan de kook brengen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:37 schreef Fixers het volgende:
Nog een tip: gebruik de turbo/power/boost alleen maar voor het aan de kookbrengen van vloeistoffen. Voor bakken en braden worden pannen daar al snel te heet van en zelfs redelijke kwaliteit kan kromtrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |