't Is wat hè. Met die mexigriep. Ik kan wel janken. Net zo hard als om mensen die denken dat een film als '2012' een verrassend, niet-zoetsappig en niet-Hollywood einde zal hebben. Daar kan ik ook wel om janken.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:08 schreef de_boswachter het volgende:
Dit topic is gekaapt. Vanaf hier gaan we het over de Mexicaanse griep hebben.
In Amerika schijnt het ook erg te zijn en zitten de mensen die al naar de bioscoop gaan te niezen in hun armenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
't Is wat hè. Met die mexigriep. Ik kan wel janken. Net zo hard als om mensen die denken dat een film als '2012' een verrassend, niet-zoetsappig en niet-Hollywood einde zal hebben. Daar kan ik ook wel om janken.
Ach ja, dat 2e wereld land moet toch wat hea...quote:Op woensdag 18 november 2009 14:17 schreef Multivitamine het volgende:
En natuurlijk even de britse koningin voor blok zetten dmv een scene in de film.. Heerlijk amerikaans idd....
Hmm... je laat zomaar een topic kaping lopenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben zaterdag ook naar 2012 geweest. Wat een film![]()
Die kerel die de wereld moet reden onder water en dan heeft ie zijn stropdas nog om.!!!
En dat vliegtuig
En voor me zat iemand te niezen. Nu ben ik ziek zwak en misselijk. En ga nu misschien dood. Door 2012.
Zie laatste regelquote:Op woensdag 18 november 2009 14:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hmm... je laat zomaar een topic kaping lopen, wáátt slécht..
Als ik met mijn vriendin naar de bios ga, ga ik ook om een film te kijken.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Zit met z'n vriendin in een donker hoekje op de laatste rij en dan gaat ie de film kijken
Eens.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:24 schreef LePoo het volgende:
[..]
Als ik met mijn vriendin naar de bios ga, ga ik ook om een film te kijken.
Dat doen waar jij op doelt, doe ik wel ongestoord thuis, zodat ik ook zelf geen mensen kan storen met dat gedrag.
quote:Ik ben hem zondag gaan kijken. Bomvolle zaal, erg druk. Maar fuck dat. Na de trailers (een zouteloze Salt door Angelina Jolie en nog wat filmtrailers) later begon de film dan ook echt. Jetzt geht lös! Want met Emmerich zou weinig mis moeten gaan. Een man die geniale films als Stargate en mega-kraker Independence day op zijn palmares heeft staan, dat is goed nieuws! Alsof Spielberg weer een film uit heeft gebracht!
Maar goed, waar zal ik beginnen in een poging tot review?
Vooruit. Voor een vorm van 'verhaal', moet je niet naar deze film gaan. Het verhaal is simpel, gortdroog als een cake die 3 uur in de oven heeft gestaan en zo mager als een anorexia nervosa aan een vlieger.
Het verhaal is oerstom en vreselijk voorspelbaar (de bekende 'voor allimentatiegeld zwoegende gescheiden vader die stomme baantjes voor werk', met 2 kinderen die hem min of meer aan de kant schuiven) en een vrouw en haar nieuwe man (die plastisch chirurg is) moeten maken dat ze wegkomen uit een USA dat totaal van de kaart geveegd dreigt te worden. Door allerlei handigheidjes en enorm veel spectaculaire special effects (ik vond ze werkelijk schitterend!) moeten ze in China zien te komen. Vanuit een soort van softe 'Pulp Fiction/Snatch/Lock stock and two smoking barrels'-verhaalstijl waarin de verhalen uiteindelijk samenlopen is jammerlijk mislukt. Het komt er gewoon niet goed uit. Emmerich heeft een talent om verhalen nét niet of helemaal gehaast en geforceerd door je strot heen te rammen en de hele boel af te raffelen en kapot te raggen. En dat is zo enorm jammer.
Je hebt het gevoel van het ene naar het andere plothole gezogen te worden. Het is aan het einde van de film net alsof het niemand interesseert dat 6 miljard mensen zojuist kapot zijn gegaan door reusachtige vloedgolven, aardverschuivingen, aardbevingen en vulkanische uitbarstingen.
Verder moet de film het op de ik weet niet hoe of waarom manier bijbelse verwijzingen meedragen. De zoon van de hoofdrolspeler heet Noah, een van de schepen in de film heet de Genesis.
Helaas kom je niet naar een film voor wat special effects die ze in de trailer hebben gepropt ('een kutfilm heeft altijd de leukste stukjes in de trailer' 101). Dit had meer kunnen zijn, maar is het niet geworden. Helaas.
2 1/2 *
PSAldus mijn 'review'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KUTFILM dus.U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
mja, sums it up.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:29 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Aldus mijn 'review'
KUTFILM dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |