Ik heb een probleempje, ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Ik ben enthousiast. Als ik iets meemaak, dan ben ik er helemaal vol van en wil ik het delen. Als ik een nieuwe band ontdek, dan moet ik die aan iedereen aanraden. Als ik een nieuw lekker nummer ontdek, draai ik die 100x en heb het er steeds over. Als ik een film helemaal geweldig vind mag iedereen dat weten.
Maar dit is ook zo met andere dingen. Ik ben véél te vroeg enthousiast voor dingen. Als ik kans heb op nieuw werk, ben ik er al helemaal vol van, of als ik bijvoorbeeld op een kijkavond ben geweest voor een kamer. Ik word niet gauw verliefd op een meisje, maar als dat zo is is het binnen één dag.
Op zich niets mis mee zou je zeggen.
Toch heb ik het idee dat ik mensen móet vertellen hoe ik ben, online of offline. Ik heb heel duidelijk te behoefte om me volledig open te stellen. Op Hyves, op FOK!, overal eigenlijk.
Verder zit het bij mij zo dat ik door dat enthousiasme steeds teleurgesteld word of pijn word gedaan. Ik ben veel te open, ik zeg alles eerlijk en heb geen taboes. Maakt niet uit of ik iemand goed of niet goed ken. En ik word er moe van. Het brengt me continu in problemen of dat ik denk; wat heb ik nu weer gezegd? Om maar niet te spreken over de teleurstellingen/misbruik dat er van wordt gemaakt.
Ik merk dit ook aan andere mensen. Ik ben heel creatief en origineel, maar ik merk dat dit niet altijd op prijs wordt gesteld. Dat zal ook wel aan hen liggen, maar ik heb ook die behoefte om altijd een onderscheidend-van-de-massa gesprek te hebben met nieuwe mensen.
Nu ben ik dit zelf eens gaan doorlezen en analyseren. Als eerste zou ik van mezelf zeggen dat die behoefte aan mezelf blootstellen ligt aan een behoefte aan erkenning. Erkenning is leuk, maar om te zeggen dat ik daar nu verslaafd aan ben, nee. En behoefte aan erkenning zou duiden op een gebrek aan zelfvertrouwen, en afgezien van een klein onzeker momentje wat iedereen wel heeft ben ik zelfverzekerd.
Een andere analyse zou zijn dat ik op mezelf geil, en mezelf heel belangrijk vind. Klopt al meer, maar zeker niet waar. Ik kan me goed inleven in andere personen, ben geïnteresseerd, ben sociaal en hou rekening met ze.
Het liefste wil ik wat gereserveerder worden. Niet alles weggeven. Niet meteen enthousiast worden. Heel simpel, zou je zeggen. Nee. Het lukt me niet. Volgens mij zit het ergens in mijn karakter, want ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet.
Komt dit voor mensen bekend voor? Zijn er hier mensen die tips hebben of mij kunnen analyseren? Ik ben wél bereid om hieraan te werken, en naar tips te luisteren.
Ik wilde dit topic met mijn échte account posten, omdat ik vond dat mensen dit best mogen weten. Precies wat ik beschrijf in dit topic. Heb mezelf voor één keer in bescherming genomen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Grandas op 18-11-2009 11:20:18 ]