abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74805113
quote:
Honderden arrestaties na rellen in Athene
ATHENE - De politie van Athene heeft dinsdagavond laat zeker tweehonderd arrestaties verricht tijdens rellen. Zeker dertien agenten raakten gewond tijdens gevechten met ongeveer 1200 linkse studenten en jongeren, berichtten media vanuit de Griekse hoofdstad.

De gewelddadige jongeren gooiden met stenen en benzinebommen naar agenten en zetten meerdere auto's in brand. De politie zette traangas in.

Eerder op de avond waren 17.000 mensen van de Polytechnische Universiteit bijeengekomen voor de herdenking van de bloedig neergeslagen studentenopstand van 17 november 1973. Toen zette de militaire junta tanks in na dagenlange studentenprotesten. Daardoor zijn volgens officiële cijfers 24 mensen omgekomen. Vermoedelijk is dat aantal een stuk hoger.

In december vorig jaar ontstond in Griekenland een golf van geweld nadat een tiener was overleden door een politiekogel. (ANP)
http://www.parool.nl/paro(...)llen-in-Athene.dhtml

Zondag Parijs , maandag Marseille , dinsdag Athene , welke stad is vandaag aan de beurt ?

En hoe zit dat met die Grieken eigenlijk , wat is daar de achtergrond van want dit zijn bijna complete veldslagen en niet met sinaasappeltjes.
megalomaniac
pi_74805144
morgen nederland?

t zijn anarchisten, daar in athene. die hebben daar nog zoiets van; die regering, die kan wel omver...
pi_74805174
Net dit tegengekomen , dit zijn geen rellen meer en heb ik volledig gemist in het nieuws.
28 oktober 2009.
quote:
Posted on Wednesday, October 28, 2009.

Armed attack against police station in Athens, five cops wounded
At around 9.40pm on Tuesday night, four people on motorbikes opened fire against the police station of Ayia Paraskeui, a north-eastern suburb of Athens. Mainstream media report that five cops have been wounded, with one being in a critical condition. They also report that the type of weapons and ammunition used and the style of the attack refer to either the “Revolutionary Struggle” or the “Revolutionary Sect” – two of the many urban guerrilla groups active in the country lately. It is expected that whatever group is responsible for the attack will release a communique in the next few days.
Three persons with two motorcycles’ fired with Kalashnikovs automatic weapons “at 21:40 on Tuesday night, the police station of Aghia Paraskevi – Athens. The perpetrators threw dozens of bullets against the police station and disappeared. Manhunt is currently underway to identify and arrest them. Of the four police officers-a woman and three men-were injured. Two of them are in serious condition as received bullets in the chest and abdomen. The injured policemen have servers on the 401 Military Hospital and the Red Cross.
http://www.occupiedlondon(...)s-five-cops-wounded/

Athene is dus "anarchisten" hoofdstad van de wereld ?
Waarom juist daar ?

[ Bericht 10% gewijzigd door kitao op 18-11-2009 07:57:07 ]
megalomaniac
pi_74805229
ik denk dat griekenland gewoon minder stabiel is dan de meeste europese landen, ze zijn nog niet zo lang een democratie daar.

dr is een wikitje over:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchism_in_Greece
pi_74805240
Bedankt.
megalomaniac
pi_74805296
Nog meer gevonden :
Januari 2009
quote:
Gunfire wounds Athens riot police officer
Last Updated: Monday, January 5, 2009 | 8:26 AM ET Comments24Recommend9.
CBC News
Police forensic experts investigate the area where an officer was seriously wounded in Athens on Monday. An Athens police officer was seriously wounded on Monday after gunmen fired a hail of bullets at the city's riot unit.

The attack occurred near the Culture Ministry, said police spokesman Panagiotis Stathis, and appeared to target the officers guarding the building.

The wounded policeman, Dimanadis Matzounis, 21, was in serious condition and underwent six hours of surgery for two gunshot wounds.
http://www.cbc.ca/world/story/2009/01/05/athens-shooting.html

Lijkt Belfast wel in vroegere tijden , alleen zie ik nu geen connectie met geloof en bezetting.
megalomaniac
pi_74805350
nee wat ik nu lees is het sinds de jaren 60 eigenlijk gaande, eerst als gewapende oppositie tegen de dictatuur, daarna voortgezet tegen de (nep) democratie. doden aan alle kanten. in 85-86 dagelijkse straatgevechten met politie.
wel heftig daar..
pi_74805411
Maar we zijn nu bijna 25 jaar verder , dit was naar aanleiding van een studentenverzet in 1973 zelfs.
Lijkt mij dat er iets meer actueels achter zit , in voorgaande afgelopen jaren , hoewel ik het nieuws toen niet echt volgde , heb ik er weinig van gehoord.
Tenzij het buiten de media is gehouden was het de afgelopen jaren waarschijnlijk minder heftig.
megalomaniac
pi_74805524
nou dr was dit nog, vorig jaar. was wel volop in het nieuws toen. ik denk dat het daarom nu weer zo hard gaat.

December 2008

On December 6, 2008, a 15-year old youth was shot dead by a policeman after a verbal exchange in the libertarian stronghold of Exarchia, Athens. Within an hour, anarchists, leftists and sympathisers rioted and attacked banks, police vehicles and government offices in the area.The police refusal to apologise brought thousands to the streets for daily clashes and demonstrations. The parliament building was besieged for weeks by angry crowds. Major violence erupted during one of the marches, with rioters attacking and setting on fire many public buildings, banks and shops. Thousands of young people staged angry protests across Greece, attacking police stations in every town. Almost in every neighbourhood of Athens and Pireus police stations, banks and big businesses were firebombed. The "December Unrest", as it became known, gave a new impetus to the Anarchists, who were in the forefront of the movement.
pi_74805668
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:26 schreef okiokinl het volgende:
nou dr was dit nog, vorig jaar. was wel volop in het nieuws toen. ik denk dat het daarom nu weer zo hard gaat.

December 2008

On December 6, 2008, a 15-year old youth was shot dead by a policeman after a verbal exchange in the libertarian stronghold of Exarchia, Athens. Within an hour, anarchists, leftists and sympathisers rioted and attacked banks, police vehicles and government offices in the area.The police refusal to apologise brought thousands to the streets for daily clashes and demonstrations. The parliament building was besieged for weeks by angry crowds. Major violence erupted during one of the marches, with rioters attacking and setting on fire many public buildings, banks and shops. Thousands of young people staged angry protests across Greece, attacking police stations in every town. Almost in every neighbourhood of Athens and Pireus police stations, banks and big businesses were firebombed. The "December Unrest", as it became known, gave a new impetus to the Anarchists, who were in the forefront of the movement.

Ja natuurlijk , die is mij wel bekend , in de jaren ervoor heb ik er weinig van gehoord.
Aan de andere kant , hier in Nederland worden ook vaak tieners , soms dodelijk , door de politie neergeknald , echter ik zie daar geen aanslagen op politiestations voor terug. (gelukkig , zeker voor de politie).
De verzetsbereidheid in Athene is dus veel groter en hoewel ik die Wiki nog niet gelezen heb , begrijp ik totaal niet waar die felheid vandaan komt.
Nog minder te begrijpen is hoe dit alleen door "anarchisten"zou kunnen worden veroorzaakt.
Het lijkt eerder een massale RAF verzetsbeweging.
megalomaniac
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 november 2009 @ 08:44:03 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74805729
Het zou me niks verbazen als 80 tot 90% bij god niet weet waarom ze aan het rellen zijn.
Beetje zelfde idee als vorig jaar hier in NL toen leerlingen gingen staken tegen "iets".
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 08:57:37 #12
230491 Zith
pls tip
pi_74805922
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Het zou me niks verbazen als 80 tot 90% bij god niet weet waarom ze aan het rellen zijn.
Beetje zelfde idee als vorig jaar hier in NL toen leerlingen gingen staken tegen "iets".
Dit is dus wel even wat anders.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74806011
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:39 schreef kitao het volgende:

[..]

Ja natuurlijk , die is mij wel bekend , in de jaren ervoor heb ik er weinig van gehoord.
Aan de andere kant , hier in Nederland worden ook vaak tieners , soms dodelijk , door de politie neergeknald , echter ik zie daar geen aanslagen op politiestations voor terug. (gelukkig , zeker voor de politie).
De verzetsbereidheid in Athene is dus veel groter en hoewel ik die Wiki nog niet gelezen heb , begrijp ik totaal niet waar die felheid vandaan komt.
Nog minder te begrijpen is hoe dit alleen door "anarchisten"zou kunnen worden veroorzaakt.
Het lijkt eerder een massale RAF verzetsbeweging.

in nederland ging het wel harder in de jaren 80, de RAF tijd. de krakers rellen. toen was er een hoop armoede hier, crisis en woningnood. griekenland is nog altijd niet de rijkste, en de tegenstellingen zijn groter, meer coruptie. daar hebben mensen wat om voor te vechten. plus zuid europees temperament.
nou ja, dat verklaart misschien iets. ik weet het ook niet echt. in veel andere landen gaat het regelmatig los. in italie heb je ook een aantal linkse terreur organisaties, die bomaanslagen plegen. in turkije ook.
plus, de nederlandse politie is nog best wel menselijk, dat is in veel andere landen ook echt wel anders. hier ga je, als er een dode valt, er niet vanuit dat ze staan te lachen in hun vuistje. dan vallen er ontslagen, en staat de 2de kamer op zn kop gelijk. en ik denk dat er , zelfs onder nederllandse anarchisten, toch wienig meerzijn die echt realistich denken dat ze een revolutie gaan ontketenen.
.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 november 2009 @ 09:04:47 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74806042
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit is dus wel even wat anders.
Ow?
Wat is het verschil tussen mensen die hersenloos gaan rellen en mensen die bij god niet weten waarom ze staken en rellen?
Het gros weet niet wat er gebeurd is zoveel jaar geleden en waren ze waarschijnlijk zelf niet eens bij.
Dus waarom ze dan dan zo nodig moeten rellen is mij volkomen onduidelijk en vind het jammer dat er niet meer mensen de tering in geslagen zijn.
Dit is echt kansloos.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74806145
als er meer 'mensen de tering in geslagen' waren, hadden ze nu dus een echte reden om te gaan rellen.
pi_74806194
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:04 schreef Netsplitter het volgende:

Ow?
Wat is het verschil tussen mensen die hersenloos gaan rellen en mensen die bij god niet weten waarom ze staken en rellen?
Het gros weet niet wat er gebeurd is zoveel jaar geleden en waren ze waarschijnlijk zelf niet eens bij.
Dus waarom ze dan dan zo nodig moeten rellen is mij volkomen onduidelijk en vind het jammer dat er niet meer mensen de tering in geslagen zijn.
Dit is echt kansloos.
Een nieuwe impuls is aangezet , zie onderstaande , maar zelfs met een nieuwe impuls zul je toch een dieper gelegen algemene onvrede als basis moeten hebben.
En die is mij onbekend , hoewel het mij zeer waarschijnlijk lijkt dat die er is en wellicht bewust buiten de media wordt gehouden.
(dit laatste is een aanname , misschien ongegrond)
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:26 schreef okiokinl het volgende:

December 2008

megalomaniac
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 november 2009 @ 09:14:42 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74806199
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:11 schreef okiokinl het volgende:
als er meer 'mensen de tering in geslagen' waren, hadden ze nu dus een echte reden om te gaan rellen.
Zolang er geen een dood gaat.....

Het is toch van de zotte dat een paar mongolen zonodig moeten gaan rellen op een herdenkingsdag?
Die boodschap moet duidelijk worden over gebracht aangezien ze blijkbaar alleen maar de taal van geweld begrijpen?
Daarbij vind ik het heel typisch dat het om linkse mensen gaan.
pi_74806322
quote:

[..]

Ow?
Dus waarom ze dan dan zo nodig moeten rellen is mij volkomen onduidelijk en vind het jammer dat er niet meer mensen de tering in geslagen zijn.Dit is echt kansloos.
Mooie moderator ben jij zeg.
megalomaniac
pi_74806358
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is toch van de zotte dat een paar mongolen zonodig moeten gaan rellen op een herdenkingsdag?
Die boodschap moet duidelijk worden over gebracht aangezien ze blijkbaar alleen maar de taal van geweld begrijpen?
1200 studenten en allemaal zo links als een rooie biet ?
Lijkt meer een sociale werkplaats dan een universiteit.
megalomaniac
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 09:24:20 #20
230491 Zith
pls tip
pi_74806371
quote:

[..]

Ow?
Dit is echt kansloos.
Omdat als je je even verdiept je ziet dat dit mensen zijn die voor de lulz de straat op gaan, maar groepen die al decennia gewapend en ongewapend de staat aanvallen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 november 2009 @ 09:24:42 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74806377
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:21 schreef kitao het volgende:

[..]

Mooie moderator ben jij zeg.
Omdat ik mod ben mag ik geen eigen mening meer hebben?
Ik zeg dat bij elke rel die nergens om gaat.
De politie mag dan keihard optreden van mij uit.
Moeten ze maar 2 keer nadenken.
pi_74806410
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat als je je even verdiept je ziet dat dit mensen zijn die voor de lulz de straat op gaan, maar groepen die al decennia gewapend en ongewapend de staat aanvallen.
Vertel dan even in het kort ajb.
megalomaniac
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 09:26:58 #23
230491 Zith
pls tip
pi_74806413
quote:

[..]

Rechtsen zijn dan ook loyaler aan de staat, net als in de DDR of USSR waar de rechtsen in het bestuur en stasi zaten en de linksen (schrijvers, kunstenaars, etc) in het verzet zaten. Op het eerste idee vreemd voor een communistische staat, maar rechtsen zijn nou eenmaal beter te porren voor het hard aanpakken van mensen die er niet bij horen.
pi_74806448
quote:

[..]

ten eerste zijn anarchisten niet per se links te labelen, het is een anti-politieke stroming. wel vaak vanuit een linkse hoek benaderd.
en ten tweede, ik denk dat wij er niet echt over kunnen oordelen. misschien zou jij ook wel de straat opgaan, als je daar leefde, waarschijnlijk is de hele politiek daar zo corrupt als de nete. en als niemand ooit naar je luisterd, en je via de politiek niks kunt veranderen, dan rest je nog maar 1 ding, en dat is de straat op en verandering proberen af te dwingen. en natuurlijk gebruiken groeperingen deze sentimenten om hun agenda door te duuwen, anarchistische organisaties ook. maar dat betekend nog niet dat de woede die dus kennelijk bij deze mensen heerst, ongegrond is.
pi_74806454
Oh wacht, het zijn geen buitenlanders.

Oftewel geen massale doodsverwensingen en verwijzingen naar massamoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')