abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74796075
Vandaag, 17-11-2009, was er op Sint-Jans College te Hoensbroek een infoavond over vervolg opleidingen.
Daarbij was iemand aanwezig van Hogeschool Zuyd en een mevrouw van de IB-groep. Als je hoorde wat die van de IB-groep allemaal zei gingen je de haren recht overeind staan.
Citaat: "Lenen is een investering in je toekomst".
De IB-groep vind het blijkbaar leuk dat alle scholieren die verder gaan studeren een lening afsluit bij IB. Zodat ze na der hand de gehele lening met 5,38% rente kunnen terug gaan betalen.
IB-Groep stimuleert om jongeren zich diep in de rode cijfers te laten werken. Het klinkt misschien cru maar zo werd het wel verwoord.
Alles draaide om leningen. "Vooral in de moeilijke financiële tijden begrijpen wij bij IB dat studenten wel wat extra geld kunnen gebruiken, daarvoor kun je bij ons lenen". Waardoor is de hele FOCKING kredietcrisis begonnen? juist door het teveel lenen.
Blijkbaar interesseert het de IB-groep geen zak hoe het staat met de economie en willen er graag nog een schepje bovenop doen om ook de jongeren nu al de rode cijfers in te helpen.

Ik ga afsluiten want anders wordt mijn verhaal wel erg lang. Ik weet in ieder geval zeker dat meerdere mensen die in de zaal zaten het net zo raar vinden als ik.

IB-Groep schaam jullie DIEP, dat jullie zo iemand laten spreken. Vooral in deze zware tijden in de Nederlandse economie.

[ Bericht 5% gewijzigd door HB93 op 17-11-2009 22:10:57 ]
pi_74796172
Heeft lenen bij de IB echtinvloed op je hypotheek?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:41:26 #3
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74796188
Lenen kost geld.
pi_74796195
Waar ze echter niet bij stilstaat is dat wanneer je een eigen huis wilt, je geen hypotheek krijgt omdat je nog een lening open hebt staan, en wel bij de IB-Groep.

Is dat zo
You dream it, I live it.
pi_74796211
Poor guy
pi_74796228
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:39 schreef HB93 het volgende:
Waar ze echter niet bij stilstaat is dat wanneer je een eigen huis wilt, je geen hypotheek krijgt omdat je nog een lening open hebt staan, en wel bij de IB-Groep.
wat. een. onzin.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74796239
Meki?
pi_74796242
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft lenen bij de IB echtinvloed op je hypotheek?
neen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74796243
Als je gaat studeren heb je, neem ik aan, de hersenen om over die lening goed na te denken...dus gewoon je hersenen gebruiken voordat je überhaupt gaat lenen en niet doen omdat je dan die ubervette nieuwe X-BOX of wat dan ook gaat kopen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74796251
Lening van de IB-groep telde bij ons nooit mee bij aankoop van een woning
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:43:13 #11
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_74796264
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:39 schreef HB93 het volgende:
Vandaag, 17-11-2009, was er op Sint-Jans College te Hoensbroek een infoavond over vervolg opleidingen.
Daarbij was iemand aanwezig van Hogeschool Zuyd en een mevrouw van de IB-groep. Als je hoorde wat die van de IB-groep allemaal zei gingen je de haren recht overeind staan.
Citaat: "Lenen is een investering in je toekomst".
De IB-groep vind het blijkbaar leuk dat alle scholieren die verder gaan studeren een lening afsluit bij IB. Zodat ze na der hand de gehele lening met 5,38% rente kunnen terug gaan betalen.
IB-Groep stimuleert om jongeren zich diep in de rode cijfers te laten werken. Het klinkt misschien cru maar zo werd het wel verwoord.
Alles draaide om leningen. "Vooral in de moeilijke financiële tijden begrijpen wij bij IB dat studenten wel wat extra geld kunnen gebruiken, daarvoor kun je bij ons lenen". Waardoor is de hele FOCKING kredietcrisis begonnen? juist door het teveel lenen.
Blijkbaar interesseert het de IB-groep geen zak hoe het staat met de economie en willen er graag nog een schepje bovenop doen om ook de jongeren nu al de rode cijfers in te helpen.

Ik ga afsluiten want anders wordt mijn verhaal wel erg lang. Ik weet in ieder geval zeker dat meerdere mensen die in de zaal zaten het net zo raar vinden als ik.

IB-Groep schaam jullie DIEP, dat jullie zo iemand laten spreken. Vooral in deze zware tijden in de Nederlandse economie.
Studieschuld en hypotheek

is absolute onzin, wordt niet geregistreerd bij BKR en heeft geen invloed.
pi_74796271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

neen.
Gelukkig
pi_74796285
Ten eerste is de rente niet 5,38, maar 3,58% op dit moment, en ten tweede telt die lening echt niet meer voor je hypotheek. Je bent alleen zelf wel slim als je er een beetje rekening mee houdt ivm terugbetalen.
pi_74796301
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef trovey het volgende:
Als je gaat studeren heb je, neem ik aan, de hersenen om over die lening goed na te denken...dus gewoon je hersenen gebruiken voordat je überhaupt gaat lenen en niet doen omdat je dan die ubervette nieuwe X-BOX of wat dan ook gaat kopen.
MBO'ers hebben toch ook toegang tot de IB-groep?
pi_74796324
:p Tjah, gewoon zorgen dat je genoeg geld op je rekening hebt staan.
Is toch niet zo moeilijk? Snap ook niet dat er werkelijk mensen zijn wie het lukt om na zijn studie gewoon 50,000+ in de min te staan.

Dan ben je toch wel een hele grote stakker.
pi_74796338
een lening is een lening, dus dat geld net zo goed voor een lening bij de IB-groep.
pi_74796361
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef HB93 het volgende:
een lening is een lening, dus dat geld net zo goed voor een lening bij de IB-groep.
You dream it, I live it.
pi_74796384
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

MBO'ers hebben toch ook toegang tot de IB-groep?

~2400 per jaar kan ik er bij lenen.
pi_74796398
wat mijn punt eigenlijk is, is dat de IB-groep stimuleert tot lenen.
Je bent idd dom als je het doet.
pi_74796406
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef HB93 het volgende:
lees je in.
pi_74796476
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:46 schreef HB93 het volgende:
wat mijn punt eigenlijk is, is dat de IB-groep stimuleert tot lenen.
Je bent idd dom als je het doet.
Nou dat valt best mee hoor.... het is een goedkoper alternatief dan lenen bij bank bijvoorbeeld.
En een dergelijke inverstering betaalt zich als het goed is wel weer terug.
pi_74796481
Dit hebben wij ook gehad op onze school.....
Hij heeft ons denk ik 31x gezegd om te gaan lenen
pi_74796521
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef Pluto18 het volgende:
Dit hebben wij ook gehad op onze school.....
Hij heeft ons denk ik 31x gezegd om te gaan lenen
wat dan? stelen? werken?
pi_74796527
Dat citaat komt mij ook verdomd bekend voor
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:49:25 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74796544
Hing er dit spandoek?

Zo nee, klacht indienen bij de AFM... dat zal ze leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')