wat. een. onzin.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:39 schreef HB93 het volgende:
Waar ze echter niet bij stilstaat is dat wanneer je een eigen huis wilt, je geen hypotheek krijgt omdat je nog een lening open hebt staan, en wel bij de IB-Groep.
neen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft lenen bij de IB echtinvloed op je hypotheek?
Studieschuld en hypotheekquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:39 schreef HB93 het volgende:
Vandaag, 17-11-2009, was er op Sint-Jans College te Hoensbroek een infoavond over vervolg opleidingen.
Daarbij was iemand aanwezig van Hogeschool Zuyd en een mevrouw van de IB-groep. Als je hoorde wat die van de IB-groep allemaal zei gingen je de haren recht overeind staan.
Citaat: "Lenen is een investering in je toekomst".
De IB-groep vind het blijkbaar leuk dat alle scholieren die verder gaan studeren een lening afsluit bij IB. Zodat ze na der hand de gehele lening met 5,38% rente kunnen terug gaan betalen.
IB-Groep stimuleert om jongeren zich diep in de rode cijfers te laten werken. Het klinkt misschien cru maar zo werd het wel verwoord.
Waar ze echter niet bij stilstaat is dat wanneer je een eigen huis wilt, je geen hypotheek krijgt omdat je nog een lening open hebt staan, en wel bij de IB-Groep.
Alles draaide om leningen. "Vooral in de moeilijke financiële tijden begrijpen wij bij IB dat studenten wel wat extra geld kunnen gebruiken, daarvoor kun je bij ons lenen". Waardoor is de hele FOCKING kredietcrisis begonnen? juist door het teveel lenen.
Blijkbaar interesseert het de IB-groep geen zak hoe het staat met de economie en willen er graag nog een schepje bovenop doen om ook de jongeren nu al de rode cijfers in te helpen.
Ik ga afsluiten want anders wordt mijn verhaal wel erg lang. Ik weet in ieder geval zeker dat meerdere mensen die in de zaal zaten het net zo raar vinden als ik.
IB-Groep schaam jullie DIEP, dat jullie zo iemand laten spreken. Vooral in deze zware tijden in de Nederlandse economie.
MBO'ers hebben toch ook toegang tot de IB-groep?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef trovey het volgende:
Als je gaat studeren heb je, neem ik aan, de hersenen om over die lening goed na te denken...dus gewoon je hersenen gebruiken voordat je überhaupt gaat lenen en niet doen omdat je dan die ubervette nieuwe X-BOX of wat dan ook gaat kopen.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef HB93 het volgende:
een lening is een lening, dus dat geld net zo goed voor een lening bij de IB-groep.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
MBO'ers hebben toch ook toegang tot de IB-groep?
lees je in.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef HB93 het volgende:
een lening is een lening, dus dat geld net zo goed voor een lening bij de IB-groep.
Nou dat valt best mee hoor.... het is een goedkoper alternatief dan lenen bij bank bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:46 schreef HB93 het volgende:
wat mijn punt eigenlijk is, is dat de IB-groep stimuleert tot lenen.
Je bent idd dom als je het doet.
wat dan? stelen? werken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef Pluto18 het volgende:
Dit hebben wij ook gehad op onze school.....
Hij heeft ons denk ik 31x gezegd om te gaan lenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |