Sinds 3 jaar ben ik afgestudeerd als Hbo-verpleegkundige (Bachelor) in Nederland. Na ongeveer
2 jaar gewerkt te hebben in een ziekenhuis merkte ik op dat ik meer interesse had in het geneeskundige vlak dan in het verpleegkundige. Daarom had ik me aangemeld voor de opleiding geneeskunde in Rotterdam maar helaas werd ik uitgeloot. Dus uitgeweken naar België en inmiddels studeer ik hier geneeskunde met plezier. Ondanks dit wil ik toch terug, i.v.m. afstand/familie/vrienden, naar Nederland en heb ik me opnieuw voor de opleiding geneeskunde In Rotterdam aangemeld (als het niet anders kan dan blijf ik in België).
Laatste hoorde ik dat er een nieuwe regeling van kracht is waardoor ik, als afgestudeerde Bachelor, instellingsgeld moet betalen. Weet iemand hoe hoog deze kosten zijn en waarom ze zijn ingevoerd? Ik kan niks anders bedenken dan dat ze op deze manier studenten zoals ik benadelen die later als ze afgestudeerd zijn van grote waarde kunnen zijn. Ik zou bijv door mijn kennis van de verpleging en geneeskunde later interdisciplinaire samenwerking op ziekenhuisafdelingen kunnen verbeteren doordat ik beide behoeftes kan opmerken. Dit is toch van grote waarde of zie ik het verkeerd? Graag antwoord en discussie hierover.