abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:23:06 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_74783471
Mooie start van een nieuw topic.
Wat denken jullie ervan? Staan we na invoering van vingerafdrukken en RFID chips op paspoorten, rekeningrijden op basis van GPS, de OV kaart waar de gegevens schijnbaar 7 jaar van bewaard worden, en de internet en telefoniebewaarplicht op de drempel van het 1984 tijdperk?

Ik word er iig. wel een beetje eng van.
pi_74783558
Echt, discussies in dit topic is een serieuze no-go

Maar je kunt toch bellen dat je hoorde dat ze er eentje hebben staan r8al?
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:31:33 #3
36431 bleiblei
pi_74783724
Oh sorry, dan gaan we het wel weer over bruine barrels hebben .
pi_74783769
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef bleiblei het volgende:
Oh sorry, dan gaan we het wel weer over bruine barrels hebben .
Ja, maar discussies hier leiden altijd tot ruzie en dat er een iemand niet meer post. Is toch stom? Er zijn genoeg discussies op de rest van Fok, dan hoeven we elkaar nog niet weg te jagen hier...
pi_74783791
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef bleiblei het volgende:
Oh sorry, dan gaan we het wel weer over roest op wielen hebben .
pi_74784034
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:32 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, maar discussies hier leiden altijd tot ruzie en dat er een iemand niet meer post. Is toch stom? Er zijn genoeg discussies op de rest van Fok, dan hoeven we elkaar nog niet weg te jagen hier...
dit pik ik niet, ik post hier nooit meer, nooit meer hoor lees je?
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_74784045
echt niet hoor!
pi_74784583
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:32 schreef Inu het volgende:

[..]

Spreek jij nu voor jezelf?
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:05:09 #9
15869 gr8w8
Better by design.
pi_74784782
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Of minimaal voor de muur dan?

Ik zie het probleem niet van die privacy-alu-hoedjesdragers. Ook de OV-chip niet, hoewel dat echt weer iets anders is. Man, die gegevens van ID en reis worden zo gescheiden en niet eens opgeslagen op een manier dat iemand reis en persoon kan achterhalen. Dat is tegenwoordig echt wel 100% dicht getimmerd.

En zonde. Want het zou toch alleen fijn zijn als je echt aanbiedingen en producten krijgt die 100% bij jou passen, in plaats van alleen producten die bij een grote groep passen? Als men specifiek iets wil weten van jou, dan zetten ze wel een stadswacht te posten in je straat.

Al die technieken, dus ook het rekeningrijden, komt er wel. Omdat het eerlijker is. En ja, dan zijn er mensen die meer moeten betalen. Soit. Helaas hebben die ook vaak de grootste bek en zit de media tegenwoordig zo in elkaar dat ze die verhalen opblazen en eenzijdig framen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:05:39 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_74784800
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef FUFR het volgende:
echt niet hoor!
FAIL!

O, ehm, dat was de grap zeker he.
pi_74784838
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

FAIL!

O, ehm, dat was de grap zeker he.
pi_74784852
quote:

[..]

Ik zie het probleem niet van die privacy-alu-hoedjesdragers. Ook de OV-chip niet, hoewel dat echt weer iets anders is. Man, die gegevens van ID en reis worden zo gescheiden en niet eens opgeslagen op een manier dat iemand reis en persoon kan achterhalen. Dat is tegenwoordig echt wel 100% dicht getimmerd.

En zonde. Want het zou toch alleen fijn zijn als je echt aanbiedingen en producten krijgt die 100% bij jou passen, in plaats van alleen producten die bij een grote groep passen? Als men specifiek iets wil weten van jou, dan zetten ze wel een stadswacht te posten in je straat.

Al die technieken, dus ook het rekeningrijden, komt er wel. Omdat het eerlijker is. En ja, dan zijn er mensen die meer moeten betalen. Soit. Helaas hebben die ook vaak de grootste bek en zit de media tegenwoordig zo in elkaar dat ze die verhalen opblazen en eenzijdig framen.
ik hoop zo dat jij een baan in de randstad krijgt met uren in de file en verplicht met de auto
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:09:03 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_74784899
Oh, en net gebeld, niet door naar de volgende ronde.

Speeddate ging top, goed prettig gesprek, leuke mensen, soepel. Dat kreeg ik ook bevestigd. "leuk gesprek, "leuke persoonlijkheid", "goede presentatie" helaas was men toch echt op zoek naar iemand met dubbel zoveel jaren ervaring achter zijn naam. Ze waren wel gewoon erg nieuwsgierig naar me op basis van de aansprekende brief. Kleine opsteker dus wb de presentatie en hoe ik overkom.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:09:37 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_74784915
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik hoop zo dat jij een baan in de randstad krijgt met uren in de file en verplicht met de auto
Ik hoop ook dat ik een baan krijg.
pi_74784938
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:09 schreef gr8w8 het volgende:

Speeddate ging top, goed prettig gesprek, leuke mensen, soepel. Dat kreeg ik ook bevestigd. "leuk gesprek, "leuke persoonlijkheid", "goede presentatie" helaas was men toch echt op zoek naar iemand met dubbel zoveel jaren ervaring achter zijn naam. Ze waren wel gewoon erg nieuwsgierig naar me op basis van de aansprekende brief. Kleine opsteker dus wb de presentatie en hoe ik overkom.
das gewoon kut want daarmee hou je je gezin niet aan de vreet
nodig dan ouderen of mensen met meer ervarings uit.
pi_74784985
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik word niet zo snel boos maar ik vind het wel stom om elkaar weg te jagen ja
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef FUFR het volgende:

[..]

dit pik ik niet, ik post hier nooit meer, nooit meer hoor lees je?
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:09 schreef gr8w8 het volgende:

Shit zeg... vervelende mensen met ervaring ook altijd En dan laten ze die nog doorwerken tot hun 67e ook
pi_74785075
quote:

[..]

Meer moeten betalen is nogal een ruim begrip he? Laten we zeggen dat de gemiddelde middenklasser met 15.000km (wat niet eens zo heel veel is) al snel 3x meer betaald. Drie! Keer! En dan hebben we het nog niet over:

- Accijnzen op brandstof worden nog hoger omdat ze bijvoorbeeld inkomsten missen van taxi's/oldtimers
- De provincies krijgen geen wegenbelasting meer binnen dus die gaan andere belastingen verzinnen waardoor mensen zonder auto ook meer gaan betalen
- De mensen die in 2011 een auto kopen betalen dus en BPM en een jaar later kilometerheffing, terwijl daarna de auto ineens geen BPM meer waard is bij eventuele verkoop.

Nee, heel eerlijk systeem .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:17:03 #18
36431 bleiblei
pi_74785138
quote:

[..]

Dat het me evt. meer gaat kosten kan ik prima mee leven.
Het gaat me meer om de privacy. Als de reis en persoon zo geweldig van elkaar gescheiden waren, waarom willen ze het zo graag bewaren? Je wil niet weten hoe duur datastorage is, dus ze slaan dat echt niet op "voor de gein".
Daarnaast staat het gevoel dat ze me overal in de gaten houden niet aan. En dan heb ik niet eens wat te verbergen. En dat stadswachtverhaal is heel leuk, maar onhaalbaar als je iedereen in de gaten wil houden "voor het geval dat".
Er zijn een hoop aluhoedjes verhalen op deze wereld, maar de richting waar het controleren van de "burger" in gaat is voor mij in ieder geval reden om weerstand te bieden. Simpelweg omdat ik de mogelijkheden van al die gegevens maar al te goed weet. En blij ga je daar absoluut niet van worden. Ook niet als je "niets te verbergen hebt".
pi_74785167
overheidsspionage
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_74785196
Het was weer tof in moppie land vandaag trouwens
Maar pffff...wat een afstand
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_74785251
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef ArTiC het volgende:
Het was weer tof in moppie land vandaag trouwens
Maar pffff...wat een afstand
* Inu ziet allemaal moppie's rondlopen

Ik ga over 2 weken een weekend in Leeuwarden rondhangen Kijken hoe tof het wel niet is Ben nog wel op zoek naar een goede sauna of spa in de buurt
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:21:30 #22
36431 bleiblei
pi_74785293
Om maar even een mooi (hopelijk) sprookje te posten met de mogelijkheden:
quote:
Met pijn in het hart besloot Henk uiteindelijk om zijn auto toch weg te doen. Hij kon zich nog goed herinneren hoe zijn eerste auto hem een gevoel van vrijheid had gegeven, maar dat gevoel was helemaal weg. Sterker nog, het was vervangen door het idee dat elke meter die hij aflegde verantwoord moest kunnen worden.

Toen hij zijn auto net had hij deze graag gebruikt om er ’s nachts op uit te gaan, het natuurgebied in, om naar de hemel te kijken met zijn telescoop. Ook ging hij af en toe naar Schiphol om vliegtuigen te spotten. Met zijn auto was dit veel gemakkelijker geworden dan met het OV, bovendien was hij niet zo gebonden aan trein- en busdiensten die ’s nachts ophielden.

Die vrijheid was echter afgenomen, terugkijkend, op het moment dat het rekeningrijden was ingevoerd in 2019. Hij was er eerst voorstander van geweest: betalen naar gebruik, betere verspreiding van het verkeer, beloningen als je buiten de spits reed. Na een aantal jaar viel het effect echter tegen. De kilometerheffing was fors omhoog gegaan, maar tevens was er wettelijk bepaald dat de werkgever voor woon-werkverkeer niet mocht compenseren voor de spitstarieven; de gedachte was dat werknemers dan gestimuleerd zouden worden om een baan met flexibele werktijden te zoeken, en dat meer mensen zich in de dunbevolktere gebieden van het land zouden vestigen. Het resultaat was echter dat de meeste mensen gewoon meer moesten betalen en nog steeds van 9 tot 5 werkten. Omdat er een krachtige symboolwerking van de wet uitging werd ze echter niet geschrapt.

Financieel had hij nochtans niet zoveel te klagen, dus dat was allemaal overkomelijk. Zijn eerste negatieve ervaring was geweest toen hij twee dagen nadat hij weer eens met zijn telescoop eropuit was gegaan door de politie was ondervraagd over zijn aanwezigheid ’s nachts in het natuurgebied. Hij had gestameld ‘eh, ik keek gewoon sterren met m’n telescoop’. De politie had dat een heel hilarisch antwoord gevonden – hij snapte toen nog niet waarom. Het bleek echter dat er in de buurt waar hij bezig was ook een homo-ontmoetingsplek was waar juist die avond dat hij er was iemand was vermoord. Bij het verhoor hadden ze hem nog gezegd dat hij niet in eufemismen hoefde te praten, alhoewel ze ‘sterren kijken met z’n telescoop’ een prachtige omschrijving vonden.

Zijn verweer dat hij dat écht bedoelde, en dat hij inderdaad een telescoop had, werd niet zo serieus genomen. Althans, het gaf aan dat het goed kon dat hij daar bekend was. Omdat er verder niemand, op het slachtoffer na, in de buurt geregistreerd was, bleef hij hoofdverdachte. Sterker nog, hij verdween in voorarrest. Zijn vrouw besloot dat ze ook niets met een homoseksuele moordenaar te maken wilde hebben en diende een echtscheidingsverzoek in. Met voogdij over de kinderen. Het onderzoek vorderde niet, maar hij bleef hoofdverdachte – gelukkig voor hem liep de echte dader alsnog tegen de lamp, bij een latere moordpoging: het bleek dat hij gewoon op de fiets was geweest.

De schadevergoeding was een schrale troost; zijn vrouw kwam niet bij hem terug, wel kon hij voogdij over de kinderen krijgen. Het eerste weekeinde dat hij ze zag wilde hij ze meenemen naar de Efteling. In verband met fijnstof en luchtkwaliteit bleek dat het wegquotum voor die week vol zat: alleen degenen die vijf maanden van te voren gereserveerd hadden werden toegelaten op de wegen rond Kaatsheuvel. Deze wegquota waren ingevoerd om CO2 belasting en fijnstof terug te drinken, en om bereikbaarheid door Ambulances te garanderen. Eerst was het alleen op zomerse dagen geweest naar het strand: je kon dan bepaalde tijdvakken reserveren voor heen- en terugreis, wat erg vervelend was als het weer toch slechter werd, want je moest blijven totdat je terug mocht, ging je eerder dan was een automatische boete te verwachten.

Gelukkig had hij bedacht dat zijn oude liefhebberij wel kon: Vliegtuigen kijken op Schiphol. De oudste was ook gefascineerd door vliegtuigen, en bovenal waren de aanvoerwegen naar Schiphol-quotumvrij om de Nederlandse economische positie internationaal niet in gevaar te brengen. Na een half uur op Schiphol werd hij echter door een agent op de schouder getikt: ‘Meneer Ter Braak?’. Het bleek dat hij, als ouder met bezoekregeling die naar Schiphol reed in een weekeinde waarin zijn vrouw had aangegeven dat hij de kinderen had, extra in de gaten gehouden werd: het kwam namelijk voor dat mensen hun kind meenamen naar het buitenland. Of hij zijn zakken en bagage wilde leeghalen om aan te tonen dat hij geen boardingpas of tandenborstels of andere zaken had die op een naderend vertrek duidden. Op zich zat dat wel goed, want hij had geen identificatie bij zich voor de kleinen, dus ze hadden niet eens het land uit gekund – wel leverde dat hem een boete op, ook kinderen moesten zich immers kunnen identificeren.

Toen ook nog van de verzekering een mail bij hem binnenkwam dat hij geregeld bij de sigarenzaak in zijn dorp was gesignaleerd met de auto, terwijl hij aangaf niet-roker te zijn was de maat vol. Hij had actief moeten aantonen dat hij er alleen kwam om zijn haar te laten knippen. Het was nog een van de weinige zaakjes waar je zonder afspraak binnen kon lopen immers, iets wat hij de laatste tijd steeds meer kon waarderen. Soms was het er druk, en ging hij weer om een dag later terug te komen. Dat had er echter in geresulteerd dat hij er vaker dan driemaal per maand was geweest in april, wat de limiet was voor onverdacht bezoek aan etablissementen waar rookwaar werd verkocht.

Dat hij voortaan alles per fiets zou moeten doen en daardoor een stuk beperkter zou zijn, dat was een nadeel, maar dat hij niet meer het gevoel had elke meter te hoeven verantwoorden en alles van te voren aan te vragen, dát gaf hem een ongekend gevoel van vrijheid dat hij met auto nooit zou hebben.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:22:02 #23
36431 bleiblei
pi_74785310
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:20 schreef Inu het volgende:

[..]

* Inu ziet allemaal moppie's rondlopen

Ik ga over 2 weken een weekend in Leeuwarden rondhangen Kijken hoe tof het wel niet is Ben nog wel op zoek naar een goede sauna of spa in de buurt
Waarom ga je naar leeuwarden om daar een sauna of spa te bezoeken? .
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:23:15 #24
36431 bleiblei
pi_74785357
En voor R8al:
Met dat GPS systeem kunnen ze zeer eenvoudig CJIB aan de gegevens koppelen waardoor je voor iedere overtreding die je begaat een boete krijgt .
pi_74785363
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik word niet zo snel boos maar ik vind het wel stom om elkaar weg te jagen ja
[..]

Wie jaagt wie dan weg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')