Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:38 schreef bug_me_not2 het volgende:
Waar heb je die nep trui gekocht?
Officieel dien je dit via Paypal te regelen, maar aan dit hele proces zitten zoveel haken en ogen (je moet het aangetekend terug sturen, je krijgt alleen geld terug als de verkoper nog geld op zijn paypal rekening heeft staan, etc. etc. etc.) dat ik het gewoon via de CC maatschappij zou spelen. Verwacht trouwens wel veel geklaag van Paypal want die gaan dit niet leuk vinden maar dat kan je negeren. Je staat volkomen in je recht.
Onzin. Als jij iets betaalt via een automatische incassso via je bankrekening en die betaling storneer je dan heb je toch ook geen schuld meer bij je bank?quote:Ben ik het niet helemaal mee eens.
Je hebt een betaling gedaan met je paypal account op dat moment... Dat je aan paypal betaalt met je CC, dat staat er buiten.
Je hebt dus op dat moment een verplichting aan PP. En dus ook via PP een geschil te doen.
Als PP een betaling niet goed gedaan zou hebben kan ik me voorstellen dat je via je CC je geld terughaalt. Maar in dit geval is PP niet de schuldige dus moet je het op de 'normale' manier kunnen oplossen. Zodra het dan op je PP account terug staat kun je het weer gebruiken.
Jawel, dat is 100% correct en toegestaan. Als paypal dat niet wil dan moeten ze geen creditcard betalingen verwerken. Kijk maar in de voorwaarden van je creditcard. Je hebt ten alle tijden het recht om in bepaalde situaties een betaling terug te draaien. Als Paypal het hier niet mee eens is moeten ze maar geen creditcard betalingen verwerken.quote:Dat is niet correct naar paypal toe.
Paypal heeft geen vordering op mij. Paypal heeft een vordering op de verkoper. Die heeft het geld van TS gehad en die moet het terugbetalen.quote:En door je creditcardbetaling terug te draaien heb je nog steeds de betaling van paypal naar de verkoper niet ongedaan gemaakt, je hebt alleen gezorgd dat paypal nog steeds een vordering op jou heeft.
Ten eerste moet je een (goede)reden opgeven aan je CC maatschappij waarom je de betaling wilt terugdraaien en ten tweede is dat een voorwaarde die CC maatschappijen stellen aan het verwerken van CC betalingen. Als Paypal het daar niet mee eens is dan kunnen ze natuurlijk ook gewoon stoppen met het verwerken van CC betalingen...quote:En waarom zouden ze het geld bij de ontvanger terug moeten halen zonder toelichting van jou?
De koper paypal heeft een betaalopdracht gegeven en deel daarvan is dat de koper het betaalde geld aan paypal geeft via zijn creditcard.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:34 schreef bug_me_not2 het volgende:
Paypal heeft geen vordering op mij. Paypal heeft een vordering op de verkoper. Die heeft het geld van TS gehad en die moet het terugbetalen.
*zucht*quote:De koper paypal heeft een betaalopdracht gegeven en deel daarvan is dat de koper het betaalde geld aan paypal geeft via zijn creditcard.
Dat de koper deze weg van betalen afsluit maakt de betaalopdracht niet ongedaan.
Klopt. Echter, je kan de betaling alleen in vrij specifieke gevallen terugdraaien (bijv. als je nooit een koopovereenkomst gesloten had) of dat bijv. de verkoper zich niet aan de overeenkomst houdt (zoals bij TS waarbij in plaats van een echt merk artikel een nep artikel geleverd wordt).quote:Als ik iets koop met een creditcard en de betaling terugdraai (wat kan) dan is daarmee de koopovereenkomst niet ontbonden.
Ja en daar zit dus het stukje....quote:Op woensdag 18 november 2009 13:07 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Klopt. Echter, je kan de betaling alleen in vrij specifieke gevallen terugdraaien (bijv. als je nooit een koopovereenkomst gesloten had) of dat bijv. de verkoper zich niet aan de overeenkomst houdt (zoals bij TS waarbij in plaats van een echt merk artikel een nep artikel geleverd wordt).
Het terugdraaien van de betaling is dus geen oorzaak, maar een gevolg van het ontbinden van de koopovereenkomst.
Tja, en verder is de afspraak dat in het geval van een chargeback Paypal het geld moet terug geven aan de koper (dat is namelijk onderdeel van hun afspraken met creditcardmaatschappijen om creditcard betalingen te mogen verwerken) dus wat is nu precies het probleem?quote:Ja en daar zit dus het stukje....
De CC betaling is aan PP. Die houden zich aan de afspraak, namelijk de betaling doorgeven aan de verkoper.
je hebt het eerlijkste gedaan maar niet het slimstequote:Op donderdag 19 november 2009 14:06 schreef fokkefokker het volgende:
ik heb eerst maar een claim ingediend onder paypal kopersbescherming.
Overigens attendeerde iemand me er op dat ik dan waarsch wel met een 'dure' vervoerder terug moet sturen ,omdat paypal TNT tracking niet accepteert als bewijjs van verzending naar duitsland?
Kost je het je toch weer geld he![]()
De verkoper heeft me al beloofd me voor een duitse rechter te dagen als ik vast houd aan ontbinden![]()
hoezo dat laatste?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:16 schreef jongegast het volgende:
[..]
je hebt het eerlijkste gedaan maar niet het slimstecreditcard bedrijven zijn machtiger dan paypal.
jij hebt hoop ik geen geverifieerd account by paypayl met bevestigd adres?
Ik heb mijn geld voor een defect product ook gewoon terug gekregen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:24 schreef zuigmarmot het volgende:
PAypal geeft je geld niet terug, die zeggen je hebt toch een product gekregen ?
Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, en gewoon het geld via de CC maatschappij teruggevraagd, en gekregen. ff bellen met de CC maatschappij, en je krijgt een formuliertje thuis met welke betaling en welke reden voor de terughaalactie
Kopersbescherming geldt o.a. voor producten, ook al komen ze aan, die niet aan de beschrijving voldoen. Daar valt een namaakartikel ook onder lijkt me. Te meer omdat de verkoper er aan vasthoudt dat het een origineel artikel betreft en ook in de advertentie suggesties in die richting wekt (verwijzing naar de retailprijs , gebruikte screenshots van de website van TNF).quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:24 schreef zuigmarmot het volgende:
PAypal geeft je geld niet terug, die zeggen je hebt toch een product gekregen ?
Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, en gewoon het geld via de CC maatschappij teruggevraagd, en gekregen. ff bellen met de CC maatschappij, en je krijgt een formuliertje thuis met welke betaling en welke reden voor de terughaalactie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |