abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74776452
ik heb via ebay een nepartikel aangseschaft welke qua prijs en omschrijving onmogelijk als zodanig te beschouwen was. (Fleece the north face).
Koper is niet van plan het terug te nemen.
Nu hoorde ik van een bekende die het zelfde was overkomen (maar dan via een professionele verkoper) dat via visa chargebacken sneller ging dan paypal kopersbescherming, maar weet iemand hier of chargeback wel opgaat in geval van aankoop van een particulier?
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:30:04 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74776626
Een CC-chargeback ontslaat je NIET van je betaalverplichting aan Paypal. M.a.w. klagen via Paypal.
censuur :O
pi_74776664
Volgens mij ga je dan problemen krijgen met Paypal.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:31:54 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74776690
Creditcardmaatschappij al gebeld?
Verder heb je weing kans; je bent als koper verplicht te zorgen dat wat je aanschaft ook daadwerkelijk het aangebodene is. Oftewel; kat in de zak is domme pech.
Wel klote ja...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:38:11 #5
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74776876
Waar heb je die nep trui gekocht?

Officieel dien je dit via Paypal te regelen, maar aan dit hele proces zitten zoveel haken en ogen (je moet het aangetekend terug sturen, je krijgt alleen geld terug als de verkoper nog geld op zijn paypal rekening heeft staan, etc. etc. etc.) dat ik het gewoon via de CC maatschappij zou spelen. Verwacht trouwens wel veel geklaag van Paypal want die gaan dit niet leuk vinden maar dat kan je negeren. Je staat volkomen in je recht.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 november 2009 @ 01:24:32 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_74804234
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:38 schreef bug_me_not2 het volgende:
Waar heb je die nep trui gekocht?

Officieel dien je dit via Paypal te regelen, maar aan dit hele proces zitten zoveel haken en ogen (je moet het aangetekend terug sturen, je krijgt alleen geld terug als de verkoper nog geld op zijn paypal rekening heeft staan, etc. etc. etc.) dat ik het gewoon via de CC maatschappij zou spelen. Verwacht trouwens wel veel geklaag van Paypal want die gaan dit niet leuk vinden maar dat kan je negeren. Je staat volkomen in je recht.
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Je hebt een betaling gedaan met je paypal account op dat moment... Dat je aan paypal betaalt met je CC, dat staat er buiten.

Je hebt dus op dat moment een verplichting aan PP. En dus ook via PP een geschil te doen.
Als PP een betaling niet goed gedaan zou hebben kan ik me voorstellen dat je via je CC je geld terughaalt. Maar in dit geval is PP niet de schuldige dus moet je het op de 'normale' manier kunnen oplossen. Zodra het dan op je PP account terug staat kun je het weer gebruiken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 18 november 2009 @ 09:29:28 #7
175669 bug_me_not2
pi_74806450
quote:
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Je hebt een betaling gedaan met je paypal account op dat moment... Dat je aan paypal betaalt met je CC, dat staat er buiten.

Je hebt dus op dat moment een verplichting aan PP. En dus ook via PP een geschil te doen.
Als PP een betaling niet goed gedaan zou hebben kan ik me voorstellen dat je via je CC je geld terughaalt. Maar in dit geval is PP niet de schuldige dus moet je het op de 'normale' manier kunnen oplossen. Zodra het dan op je PP account terug staat kun je het weer gebruiken.
Onzin. Als jij iets betaalt via een automatische incassso via je bankrekening en die betaling storneer je dan heb je toch ook geen schuld meer bij je bank?
Volgens jouw redenering wel want je hebt geld gegeven aan de bank en die heeft daarmee de andere partij betaald.

Het is aan Paypal om dat bedrag terug te halen bij de andere party, niet aan TS. (als Paypal dat niet wil dan hadden ze geen bank moeten worden)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74808688
Dit is geen automatische incasso, jij hebt nl de betaling gedaan en niet de tegenpartij.
Jij geeft hen opdracht om een bedrag aan de verkoper te betalen waardoor jij dat bedrag aan paypal verschuldigd bent. Nadat zij dat bedrag via je creditcard innen draai jij dat snel terug zonder paypal op de hoogte te brengen van je geschil.
Dat is niet correct naar paypal toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door jeroen25 op 18-11-2009 10:58:25 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 11:06:59 #9
175669 bug_me_not2
pi_74809239
quote:
Dat is niet correct naar paypal toe.
Jawel, dat is 100% correct en toegestaan. Als paypal dat niet wil dan moeten ze geen creditcard betalingen verwerken. Kijk maar in de voorwaarden van je creditcard. Je hebt ten alle tijden het recht om in bepaalde situaties een betaling terug te draaien. Als Paypal het hier niet mee eens is moeten ze maar geen creditcard betalingen verwerken.

Kijk, het is vrij simpel. Paypal is een bank, zij verwerken alleen betalingen en zijn hier geen partij in. Als ik zelf geld overmaak via de bank dan doet de bank dat toch ook van mijn geld? Het is echt niet zo dat de bank dat van hun eigen geld doet, en dat vervolgens bij mij in rekening brengt...
pi_74809420
Als jij bij je bank een betaalopdracht geeft dan kun je die ook niet terugdraaien.
En dat je creditcard het toelaat maakt het niet juist naar paypal toe.
Zij verwerken voor jou die betaling en sturen geld naar de verkoper. Dan moeten ze dat geld ook bij jou kunnen halen.
En door je creditcardbetaling terug te draaien heb je nog steeds de betaling van paypal naar de verkoper niet ongedaan gemaakt, je hebt alleen gezorgd dat paypal nog steeds een vordering op jou heeft.
En waarom zouden ze het geld bij de ontvanger terug moeten halen zonder toelichting van jou?
  woensdag 18 november 2009 @ 11:34:21 #11
175669 bug_me_not2
pi_74810243
quote:
En door je creditcardbetaling terug te draaien heb je nog steeds de betaling van paypal naar de verkoper niet ongedaan gemaakt, je hebt alleen gezorgd dat paypal nog steeds een vordering op jou heeft.
Paypal heeft geen vordering op mij. Paypal heeft een vordering op de verkoper. Die heeft het geld van TS gehad en die moet het terugbetalen.
quote:
En waarom zouden ze het geld bij de ontvanger terug moeten halen zonder toelichting van jou?
Ten eerste moet je een (goede)reden opgeven aan je CC maatschappij waarom je de betaling wilt terugdraaien en ten tweede is dat een voorwaarde die CC maatschappijen stellen aan het verwerken van CC betalingen. Als Paypal het daar niet mee eens is dan kunnen ze natuurlijk ook gewoon stoppen met het verwerken van CC betalingen...
pi_74811684
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:34 schreef bug_me_not2 het volgende:
Paypal heeft geen vordering op mij. Paypal heeft een vordering op de verkoper. Die heeft het geld van TS gehad en die moet het terugbetalen.
De koper paypal heeft een betaalopdracht gegeven en deel daarvan is dat de koper het betaalde geld aan paypal geeft via zijn creditcard.
Dat de koper deze weg van betalen afsluit maakt de betaalopdracht niet ongedaan.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:20:17 #13
175669 bug_me_not2
pi_74811878
quote:
De koper paypal heeft een betaalopdracht gegeven en deel daarvan is dat de koper het betaalde geld aan paypal geeft via zijn creditcard.
Dat de koper deze weg van betalen afsluit maakt de betaalopdracht niet ongedaan.
*zucht*

Nog een keer dan, voor het geval je het de vorige 3 keer gemist hebt. Onderdeel van het mogen accepteren/verwerken van CC betalingen is dat de koper de betaling (onder bepaalde voorwaarden) kan terugdraaien. Als dat gebeurt is het de verantwoording van Paypal (die deze voorwaarden geaccepteerd heeft) om het betaalde bedrag terug te halen bij de verkoper. Als zij dat niet willen/kunnen is dat het risico van Paypal, NIET VAN DE KOPER.
pi_74812489
Dat de koper het recht heeft om de creditcardbetaling terug te draaien bestrijd ik niet, evenmin dat paypal dit kan tegenhouden.
Maar de creditcardbetaling is slechts de betaling aan paypal voor de door paypal uitgevoerde betaalopdracht aan de verkoper.
De paypal betaalopdracht al steeds uitgevoerd en de opdrachtgever moet nog steeds zijn verplichting aan paypal voldoen.

Als ik iets koop met een creditcard en de betaling terugdraai (wat kan) dan is daarmee de koopovereenkomst niet ontbonden.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:07:04 #15
175669 bug_me_not2
pi_74813387
quote:
Als ik iets koop met een creditcard en de betaling terugdraai (wat kan) dan is daarmee de koopovereenkomst niet ontbonden.
Klopt. Echter, je kan de betaling alleen in vrij specifieke gevallen terugdraaien (bijv. als je nooit een koopovereenkomst gesloten had) of dat bijv. de verkoper zich niet aan de overeenkomst houdt (zoals bij TS waarbij in plaats van een echt merk artikel een nep artikel geleverd wordt).
Het terugdraaien van de betaling is dus geen oorzaak, maar een gevolg van het ontbinden van de koopovereenkomst.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 november 2009 @ 14:15:12 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_74815744
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:07 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Klopt. Echter, je kan de betaling alleen in vrij specifieke gevallen terugdraaien (bijv. als je nooit een koopovereenkomst gesloten had) of dat bijv. de verkoper zich niet aan de overeenkomst houdt (zoals bij TS waarbij in plaats van een echt merk artikel een nep artikel geleverd wordt).
Het terugdraaien van de betaling is dus geen oorzaak, maar een gevolg van het ontbinden van de koopovereenkomst.
Ja en daar zit dus het stukje....

De CC betaling is aan PP. Die houden zich aan de afspraak, namelijk de betaling doorgeven aan de verkoper.

De verkoper houd zich niet aan de afspraak dus moet je de PP betaling terugdraaien. Niet door middel van PP te 'straffen'.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 18 november 2009 @ 17:28:21 #17
175669 bug_me_not2
pi_74822910
quote:
Ja en daar zit dus het stukje....

De CC betaling is aan PP. Die houden zich aan de afspraak, namelijk de betaling doorgeven aan de verkoper.
Tja, en verder is de afspraak dat in het geval van een chargeback Paypal het geld moet terug geven aan de koper (dat is namelijk onderdeel van hun afspraken met creditcardmaatschappijen om creditcard betalingen te mogen verwerken) dus wat is nu precies het probleem?

(en verder betaal ik niets aan Paypal, maar Paypal VERWERKT mijn betaling aan de verkoper, dat is iets significant anders)...
pi_74845368
Je hebt bij Ebay toch een termijn van 7 dagen waarin je het artikel kunt terugsturen? Dat kan via Mijn Ebay.

Ik heb het ooit op deze manier gedaan: Artikel teruggestuurd>> Visa bellen om chargeback>>> Verzendbewijs mailen naar Visa, als ze moeilijk doen zeggen dat het artikel niet naar wens is of dat het kapot is>>>> dezelfde dag nog staat het bedrag op je visarekening.
pi_74849419
creditcards zijn een derde partij. bij creditcards is de kopende partij altijd machtiger dan de verkoper.

paypal is niks anders dan de middleman. zij zorgen er wel voor dat zij niet gescamd worden

je hoeft je geen zorgen om paypal te maken.
pi_74849945
ik heb eerst maar een claim ingediend onder paypal kopersbescherming.

Overigens attendeerde iemand me er op dat ik dan waarsch wel met een 'dure' vervoerder terug moet sturen ,omdat paypal TNT tracking niet accepteert als bewijjs van verzending naar duitsland?

Kost je het je toch weer geld he

De verkoper heeft me al beloofd me voor een duitse rechter te dagen als ik vast houd aan ontbinden
pi_74850270
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:06 schreef fokkefokker het volgende:
ik heb eerst maar een claim ingediend onder paypal kopersbescherming.

Overigens attendeerde iemand me er op dat ik dan waarsch wel met een 'dure' vervoerder terug moet sturen ,omdat paypal TNT tracking niet accepteert als bewijjs van verzending naar duitsland?

Kost je het je toch weer geld he

De verkoper heeft me al beloofd me voor een duitse rechter te dagen als ik vast houd aan ontbinden
je hebt het eerlijkste gedaan maar niet het slimste creditcard bedrijven zijn machtiger dan paypal.

jij hebt hoop ik geen geverifieerd account by paypayl met bevestigd adres?
pi_74856722
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:16 schreef jongegast het volgende:

[..]

je hebt het eerlijkste gedaan maar niet het slimste creditcard bedrijven zijn machtiger dan paypal.

jij hebt hoop ik geen geverifieerd account by paypayl met bevestigd adres?
hoezo dat laatste?
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:24:33 #23
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_74885530
PAypal geeft je geld niet terug, die zeggen je hebt toch een product gekregen ?

Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, en gewoon het geld via de CC maatschappij teruggevraagd, en gekregen. ff bellen met de CC maatschappij, en je krijgt een formuliertje thuis met welke betaling en welke reden voor de terughaalactie
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 november 2009 @ 15:25:07 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_74887275
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:24 schreef zuigmarmot het volgende:

Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, en gewoon het geld via de CC maatschappij teruggevraagd, en gekregen. ff bellen met de CC maatschappij, en je krijgt een formuliertje thuis met welke betaling en welke reden voor de terughaalactie
Ik heb mijn geld voor een defect product ook gewoon terug gekregen.
Verkoper had een zonnebril in een envelopachtige verpakking verzonden en de bezorger had hem in een kastje geduwd die niet bedoeld is voor post.
pi_74889219
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:24 schreef zuigmarmot het volgende:

Kopersbescherming geldt o.a. voor producten, ook al komen ze aan, die niet aan de beschrijving voldoen. Daar valt een namaakartikel ook onder lijkt me. Te meer omdat de verkoper er aan vasthoudt dat het een origineel artikel betreft en ook in de advertentie suggesties in die richting wekt (verwijzing naar de retailprijs , gebruikte screenshots van de website van TNF).
Ik weet niet hoe het in duitsland zit, maar als je een fakeproduct verkoopt zonder dit duidelijk als zodanig aan te merken dan ben je altijd fout volgens mij..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')