abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74861798
Op voernatuurlijk staat ook ergens een schema waar je makkelijk kan uitrekenen voor de menu's voor de hond en kat. Dat schema is voor NRV en BARF. Maar ik kan het nu niet vinden.
Als ik hem vind post ik hem, kan wel handig zijn voor mensen die willen NRVen of BARFen...
  donderdag 19 november 2009 @ 20:10:17 #77
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74861877
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef Taiga het volgende:
Op voernatuurlijk staat ook ergens een schema waar je makkelijk kan uitrekenen voor de menu's voor de hond en kat. Dat schema is voor NRV en BARF. Maar ik kan het nu niet vinden.
Als ik hem vind post ik hem, kan wel handig zijn voor mensen die willen NRVen of BARFen...
Van barf heb ik zelf helemaal geen verstand, misschien weet ohoh het wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_74861965
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Van barf heb ik zelf helemaal geen verstand, misschien weet ohoh het wel.
Ik ook niet hoor! Haha! Maar dat schema is wel handig denk ik als je er mee wilt beginnen.

Anyway...ik ga bankhangen
pi_74871630
Pff ik kijk een paar dagen niet en dan zin jullie al helemaal hier! Maar gevonden dus!
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:14 schreef nieslief het volgende:

[..]

Waarom geef je die extra's gelijk met de CB? Is het dan niet leuker voor hem om dat tussendoor te krijgen. Als ze hier iets extra's krijgen doe ik dat ook echt apart van de gemalen prut.
Hoi nieslief, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog een beetje zoekende qua wanneer hoeveel eten (hoeveel per eetmoment) geven.

Verder eet de Duplo eigenlijk alleen CB heel soms doet ze mee met een stukje vlees. Mobi speelt met z'n eten, werkelijk de kippenvleugel vliegt de hele kamer, keuken en hal door als het aan hem ligt. Leuk om te zien, maar ik wil het wel een beetje beperken tot de hal en keuken (want vloerbedekking in woonkamer). Daarna wil hij het ook wel eten. Lego gaat eerder voor het echte werk, hij is er nog lang mee bezig maar daarna meestal erg voldaan. Als hij het te weinig vind eet hij er nog CB bij.
Maar idd misschien maar als echt extra geven.los van de CB.

Over kippenekken: man ik kom er nog niet aan, ik heb al een stuk of 5/6 reguliere slagers gehad en bij één slager kreeg ik echt zo'n blik van "die houdt me voor de gek" .
Ik ga de markt nog maar eens proberen, daar ben ik nog niet geweest. Tot dan een kippenvleugel, maar ik sla de botjes wel even kapot, dan gaat 95% helemaal op.

Welk botvlees behalve kip (en begin niet meteen over eendenekken, want kippenekken heb ik dus nog niet gevonden!) kan je nog meer geven?

Oh en iemand zei dat de vacht ook al mooier werd. Nou dat idee had ik ook al heel snel, maar ik dacht eerst, "ja je wil het ook gewoon zien." Maar nu weet ik het zeker, de vacht van Lego en Duplo is veel zachter en Duplo zit nu ook wat beter in haar vacht. Mobi was al uberzacht want hij is nog maar een half jaartje oud.
klerkje
pi_74875823
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef Taiga het volgende:
Dit is het schema;

http://menu.gelukkigdier.nl/BARFNRVCalculator.aspx
pi_74875852
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef Spiegelei het volgende:
Pff ik kijk een paar dagen niet en dan zin jullie al helemaal hier! Maar gevonden dus!
[..]

Hoi nieslief, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog een beetje zoekende qua wanneer hoeveel eten (hoeveel per eetmoment) geven.

Verder eet de Duplo eigenlijk alleen CB heel soms doet ze mee met een stukje vlees. Mobi speelt met z'n eten, werkelijk de kippenvleugel vliegt de hele kamer, keuken en hal door als het aan hem ligt. Leuk om te zien, maar ik wil het wel een beetje beperken tot de hal en keuken (want vloerbedekking in woonkamer). Daarna wil hij het ook wel eten. Lego gaat eerder voor het echte werk, hij is er nog lang mee bezig maar daarna meestal erg voldaan. Als hij het te weinig vind eet hij er nog CB bij.

Over kippenekken: man ik kom er nog niet aan, ik heb al een stuk of 5/6 reguliere slagers gehad en bij één slager kreeg ik echt zo'n blik van "die houdt me voor de gek" .
Ik ga de markt nog maar eens proberen, daar ben ik nog niet geweest. Tot dan een kippenvleugel, maar ik sla de botjes wel even kapot, dan gaat 95% helemaal op.

Welk botvlees behalve kip (en begin niet meteen over eendenekken, want kippenekken heb ik dus nog niet gevonden!) kan je nog meer geven?

Oh en iemand zei dat de vacht ook al mooier werd. Nou dat idee had ik ook al heel snel, maar ik dacht eerst, "ja je wil het ook gewoon zien." Maar nu weet ik het zeker, de vacht van Lego en Duplo is veel zachter en Duplo zit nu ook wat beter in haar vacht. Mobi was al uberzacht want hij is nog maar een half jaartje oud.
http://www.gelukkigdier.n(...)www.gelukkigdier.nl/ (bij versproducten)
Hier verkopen ze allerlei soorten vers producten waar je misschien zelf niet zo makkelijk aan komt. Ik weet alleen niet ze bezorgen waar jij woont. Ze hebben ook kuikens, dat kan je ook weleens proberen. Mijn katten vonden er niets aan, die willen liever een kippevleugel of poot. De kuikens kan je vinden onder Prooidieren op de site.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:38:26 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74876152
quote:
[..]

Dat het zo goed gaat!
Het gaat over een kat toch?
Honden mogen elk soort vlees / bot , behalve varkensvlees, bij katten heb ik geen idee hoe dat zit.
Mss is het handig om in de OP te melden wie er mee post en over welke dieren het gaat?
Ik vergeet echt wel eens wie dr nou honden of katten heeft of beiden en daar zit ook nog wel verschil in natuurlijk
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74876194
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat het zo goed gaat!
Het gaat over een kat toch?
Honden mogen elk soort vlees / bot , behalve varkensvlees, bij katten heb ik geen idee hoe dat zit.
Mss is het handig om in de OP te melden wie er mee post en over welke dieren het gaat?
Ik vergeet echt wel eens wie dr nou honden of katten heeft of beiden en daar zit ook nog wel verschil in natuurlijk
Prima idee! Ik weet het ook nooit wie wat voor dier heeft

Ik heb 2 katten en 2 honden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:55:29 #84
176471 oh-oh
pi_74876435
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:41 schreef Taiga het volgende:

[..]

Prima idee! Ik weet het ook nooit wie wat voor dier heeft

Ik heb 2 katten en 2 honden.
Ik 4 honden.
Ik ga tussen de middag even naar de markt, sardientjes scoren denk ik
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74876505
quote:
[..]

Kippenekken kun je bij een poelier halen, slagers zullen je idd vaak raar aankijken bij die vraag. Probeer de marktpoelier eens. En anders ga je naar de visman op de markt en haal je wat rauwe sardien.

De poelier op de markt zal ook aan kippekarkas kunnen komen en met de kerst die eraankomt ook aan eendenekken en eendkarkas en konijnkarkas/voorbenen (niet de achterbenen nemen het bot daarvan is te hard). Zoek anders eens een islamitische slager bij jou in de buurt die hebben vaak ook dingen voor een leukere prijs dan de supermarkt of de poelier. Dan kun je denken aan lamsribbetjes (wel de lams nemen en niet de schaap of geit). Botjes kun je voeren van gevogelte of van jonge dieren, ook enkel de niet-dragende botdelen voeren. De dragende botdelen zijn met het ouder worden van het dier veeeeel harder geworden dus gewoon nooit voeren. De Lidl en de Aldi hebben rond kerst vaak eenden in de vriezer en die hebben trouwens ook hele braadkuiken ongekruid in de vriezer liggen het hele jaar door (net als andere supermarkten maar da's duurder). De islamslager zal ook aan kippenekken kunnen komen.

Zolang je CB erbij geeft hoef je nog niet te rekenen met organen en spiervlees maar dan moet Lego wel 70% van z'n maaltijden uit de CB halen. Zodra het meer wordt zou je ook eens kunnen kijken naar een stukje hart, nier, testes, maag of alvleesklier (islamslager).

Oh en Oh-Oh katten mogen ook geen varkensvlees i.v.m. die ziekte van Aujeski vandaar dat ik ook echt dol ben op een islamslager want daar is gegarandeerd geen varkensvlees......

Oh en ik heb twee katten.

En op Barfplaats staat ook een link naar een rekenmodule echter die is alleen voor honden. Voor katten is het menu simpeler: 40-45% bot met vlees (of 15% kaal bot), 15% mengsel orgaan (min. 3 soorten waarvan in ieder geval lever en hart), 45-40% spiervlees (of 70% vlees). Af en toe een geklutst ei, af en toe wat kattenmelk voor de taurine, af en toe een maaltje vervangen door sardien, zalm of panharing (als ze dat lusten), een keertje pens proberen (die van mij zijn er dol op andere katten weer niet).
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:02:33 #86
176471 oh-oh
pi_74876570
Toevallig hadden we net op t naakthondenforum een discussie over dat er mensen waren die merken als carnibest en carnivoer maar duur vinden.
Vriendin van me haalt haar kvv bij een man die dat zelf thuis maakt voor een euro de kilo ( in België).
Maar nou komt zij er mee, das kip en pens
Dat is toch geen kvv
Ik zou dat mijn honden nog niet eens voor eens in de week willen geven of zo, dan geef ik ze liever es wat rauwe kip en een pens als tussendoortje.
En toen ben ik even gaan rekenen, over wat nou duur is.
Ik gebruik standaard 6 pakken duck lam en rijst per maand voor Chico. En dan standaard 8 kilo carnivoer rund.
Dat kost me dan omgerekend 1.54 per dag, nog geen 40 cent per hond per dag dus.
Ik vind dat echt niet duur!
En dan ben ik ruim geteld mss 10 euro per maand aan snacks kwijt nog es.
Maar dan heb ik wel de mazzel dat ik het merendeel van mn barf tussendoortjes gratis krijg natuurlijk
( Groucho Marx )
pi_74876682
Hoe zit het met de geur van carnibest? als we het moeten ontdooien in de koelkast moeten natuurlijk niet alle andere etenswaren ranzig gaan ruiken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_74876727
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
Hoe zit het met de geur van carnibest? als we het moeten ontdooien in de koelkast moeten natuurlijk niet alle andere etenswaren ranzig gaan ruiken
Kvv is vers vlees en vers vlees stinkt niet tenzij je het dagenlang open laat liggen in je koelkast

Ruik maar eens aan je net gekochte gehakt (daar kun je het mee vergelijken) en vervolgens aan een blikje gourmet ofzo..... Het verschil is heeeel duidelijk. Het enige wat wel heeel erg stinkt is pens....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74876736
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Toevallig hadden we net op t naakthondenforum een discussie over dat er mensen waren die merken als carnibest en carnivoer maar duur vinden.
Vriendin van me haalt haar kvv bij een man die dat zelf thuis maakt voor een euro de kilo ( in België).
Maar nou komt zij er mee, das kip en pens
Dat is toch geen kvv
Ik zou dat mijn honden nog niet eens voor eens in de week willen geven of zo, dan geef ik ze liever es wat rauwe kip en een pens als tussendoortje.
En toen ben ik even gaan rekenen, over wat nou duur is.
Ik gebruik standaard 6 pakken duck lam en rijst per maand voor Chico. En dan standaard 8 kilo carnivoer rund.
Dat kost me dan omgerekend 1.54 per dag, nog geen 40 cent per hond per dag dus.
Ik vind dat echt niet duur!
En dan ben ik ruim geteld mss 10 euro per maand aan snacks kwijt nog es.
Maar dan heb ik wel de mazzel dat ik het merendeel van mn barf tussendoortjes gratis krijg natuurlijk
Kosten vallen ook wel mee hoor, maar mensen zijn misschien goedkope brokken gewend. Dan is het duurder. Ik heb eens uitgerekend wat ik met BARF kwijt zou zijn en dat is een paar cent per maand goedkoper dan dat ik KVV voer. Dus ik hou het op KVV met zo nu en dan een gezonde snack. Wij zijn nu ¤ 96.80 per maand kwijt aan Bibi (2 katten en 1 hond) en Naturis (1 hond). Straks gaan alle dieren op Naturis over en dan ben ik ¤ 84.54 kwijt. Dus ongerveer 2.82 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.71 per dier per dag.

Bibi moet ik halen in Zevenhuizen. (bestellen via www.versvoeding.nl) Maar Naturis wordt thuis bezorgt en is goedkoper dan Bibi.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 09:11:51 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74876753
quote:
Ik ondooi het meestal afgedekt in een bakje en ik ruik het niet
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_74876786
quote:
Ik heb bij de Xenos bakken gekocht. Die zijn langwerpig met een inhoud van 2 liter en met een deksel. De kilo worsten van Bibi en Naturis passen daar perfect in. De bakken staat altijd onderin de koelkast en ik heb nog nooit last gehad van stank. Ik vind het vlees ook niet stinken. Tenzij er pens in zit, dan stinkt het wel. Die koop ik dus ook niet
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 09:14:44 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74876812
Er zijn voor volwassen katten ook diverse smaken las ik ergens he?
Welke smaken vallen nou het meeste in de smaak bij jullie katten?
pi_74876831
Even denken de kosten. Ik maal zelf een menu, elke twee weken een andere diersoort of ander mengsel. En dat kost tussen de 70 cent en 1 euro per dag voor twee katten.
pi_74876853
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:14 schreef senesta het volgende:
Die van mij lusten alles maar wild zijn ze dol op en ook op kip. Paard/veulen iets minder.
pi_74876912
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:14 schreef senesta het volgende:
Ik geef ze Bibi en dan heb je 2 soorten. De Natuurmix en de Beefmix. Beiden eten ze graag, maar ik ga binnenkort over op Naturis kip/rund compleet voor katten. Ik krijg eerst een proefrol, dan weet ik of ze dat lusten. Ik denk he twel, want ze krijgen ook weleens van de honden of ze pikken het van de honden Als ik de bak op het aanrecht heb laten staan en niet in de koelkast heb gedaan

Belangrijk is dat je een complete voeding kiest. Sommige KVV merken hebben ook enkelvoudige variaties. Die kan je ook geven, maar niet elke dag.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 09:23:05 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74876980
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:15 schreef nieslief het volgende:
Even denken de kosten. Ik maal zelf een menu, elke twee weken een andere diersoort of ander mengsel. En dat kost tussen de 70 cent en 1 euro per dag voor twee katten.
Hummer eet een worst van een kilo (4,45) in 5 dagen, maar hij eet nu zijn brokjes en Royal canine zakjes niet meer en ik merk dat hij eigenlijk nu wel meer wil dus ik ga de worsten nu in vieren delen voor hem. Valt nog wel mee vind ik
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:25:05 #97
176471 oh-oh
pi_74877019
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:23 schreef senesta het volgende:

[..]

Hummer eet een worst van een kilo (4,45) in 5 dagen, maar hij eet nu zijn brokjes en Royal canine zakjes niet meer en ik merk dat hij eigenlijk nu wel meer wil dus ik ga de worsten nu in vieren delen voor hem. Valt nog wel mee vind ik
Ik voer 3 honden 4 dagen van 1 kilo
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 09:25:08 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74877021
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:19 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik geef ze Bibi en dan heb je 2 soorten. De Natuurmix en de Beefmix. Beiden eten ze graag, maar ik ga binnenkort over op Naturis kip/rund compleet voor katten. Ik krijg eerst een proefrol, dan weet ik of ze dat lusten. Ik denk he twel, want ze krijgen ook weleens van de honden of ze pikken het van de honden Als ik de bak op het aanrecht heb laten staan en niet in de koelkast heb gedaan

Belangrijk is dat je een complete voeding kiest. Sommige KVV merken hebben ook enkelvoudige variaties. Die kan je ook geven, maar niet elke dag.
Das handig om te weten.
Wat ik me ook afvroeg, als je versvoer geeft kun je dan ook zonder problemen de merken afwisselen?

Oh en weet iemand waarom er rijst in Carnibest zit?
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 09:26:13 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74877037
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik voer 3 honden 4 dagen van 1 kilo
Het is een vreetzak ja maar hij is echt niet vet of zo, en hij groeit heel erg hard nog dus hij zal het wel nodig hebben.
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:27:40 #100
176471 oh-oh
pi_74877069
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Das handig om te weten.
Wat ik me ook afvroeg, als je versvoer geeft kun je dan ook zonder problemen de merken afwisselen?

Oh en weet iemand waarom er rijst in Carnibest zit?
Geen idee waarom er rijst in carnibest zit, maar in carnivoer zit geen graan, alleen wat groente, dus die zou je es kunnen proberen als je het liever niet geeft
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')