abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74841673
Is het misschien een idee om de TT aan te passen in iets algemeners? Bijvoorbeeld "Versvoeding voor hond en kat"? Of "Versvoeding vs brok discussie"?
  donderdag 19 november 2009 @ 09:17:58 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74841811
Ik vind carnibest ook wat te eenzijdig ja
Mss gewoon van brok naar kvv naar barf of zo?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 09:26:26 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74841994
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:08 schreef Taiga het volgende:
Is het misschien een idee om de TT aan te passen in iets algemeners? Bijvoorbeeld "Versvoeding voor hond en kat"? Of "Versvoeding vs brok discussie"?
Dat zat ik ook net te denken ja, ik vind "Versvoeding vs brok discussie" denk ik nog wel het beste.
Nog andere suggesties of zal ik hem gewoon aanpassen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_74842321
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat zat ik ook net te denken ja, ik vind "Versvoeding vs brok discussie" denk ik nog wel het beste.
Vind ik een goeie.Doe maar.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74842398
Hier nog een filmpje van Mike Rowe (Dirty jobs) die een fabriek bezoekt dat KVV maakt in Amerika.

pi_74843591
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien wel nog iets algemener: "Voeding kat/hond"?
pi_74843741
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:37 schreef anboni het volgende:

[..]

Misschien wel nog iets algemener: "Voeding kat/hond"?
Nee, ik zou wel graag willen dat de nadruk op versvoeding ligt eigenlijk.
  donderdag 19 november 2009 @ 10:53:02 #58
176471 oh-oh
pi_74844029
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:43 schreef Taiga het volgende:

[..]

Dat dus
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74845479
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:43 schreef Taiga het volgende:

[..]

Eens. Het gaat hier toch voornamelijk om versvoeding en adviezen/tips voor versvoeding.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 19 november 2009 @ 13:57:12 #60
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74849584
De OP is ook op Carnibest gebaseerd, dus vergeet dat niet aan te passen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_74852511
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef Harajuku. het volgende:
De OP is ook op Carnibest gebaseerd, dus vergeet dat niet aan te passen.
Dat lukt mij dus niet meer he. Dat zal ook door een MOD gedaan moeten worden.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:53:34 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74857548
Maar wat voor OP ga je er dan bij maken? Die van nu is Carnibest en moet dus weg begrjip ik? Dan moet ie heel anders dan nu want anders kom je bij
Merk A doet dit zo, maar merk B doet het weer zo, merk C doet het nog weer anders en merk D spant helemaal de kroon
En t ontdooien, merk F doet dat wel heel raar, in tegen stelling tot merk G, maar merk B kan er ook wat van hoor!

k had juist Carnibest als uitgangspunt genomen omdat veel mensen die aan KKV denken, aan Carnibest denken en om te voorkomen wat ik net zeg. Maar ondertussen komen ook mensen met Enerique, Carnivoer, barf en what not hier.

Nou ja, ik zie het straks wel
  donderdag 19 november 2009 @ 18:50:05 #63
176471 oh-oh
pi_74859288
Nee jij had carnibest gekozen omdat jij toen op dat specifieke merk wilde overstappen toch?
We kunnen toch gewoon een boel namen noemen in de OP?
( Groucho Marx )
  donderdag 19 november 2009 @ 19:28:45 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74860526
Ik ging over op Carnibest, maar heb voor de vs brok Carnibest om die reden die ik stel gekozen.

Ja, maar dat bedoel ik, dan moet er dus een hele nieuwe OP komen en niet op deze manier vs brok. Omdat je niet van elk merk elke voor en nadelen gaat opschrijven om met brok te vergelijken.

Dus dan wordt het een allerlei soorten vlees topic, wat voor OP moet het worden dan, als we dat nu eerst eens duidelijk gaan krijgen zodat die er ook kan gaan komen.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:32:03 #65
176471 oh-oh
pi_74860628
Nou in princpe kan de op zo blijven als je bij voordelenen nadelen carnibest vervangt door kvv.
Want dat komt allemaal wel grofweg overeen hoor.
En dan bij de linkjes nog zo veel mogelijk andere merken ( energique, bibi, carnivoer , duck etc etc ) toevoegen, en mss een stukje over BARF?
( Groucho Marx )
  donderdag 19 november 2009 @ 19:33:53 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74860694
En de no grain brok dan, dat hoort er dan toch niet meer bij?
  donderdag 19 november 2009 @ 19:35:59 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74860756
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:33 schreef Harajuku. het volgende:
En de no grain brok dan, dat hoort er dan toch niet meer bij?
Oh nee, wacht. t blijft wel vs brok.

Vergeet deze post.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:39:34 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74860871
ohoh, wil jij dan een stukje over barf schrijven?
  donderdag 19 november 2009 @ 19:39:47 #69
176471 oh-oh
pi_74860880
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh nee, wacht. t blijft wel vs brok.

Vergeet deze post.
Blondy
( Groucho Marx )
pi_74860986
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef oh-oh het volgende:
Nou in princpe kan de op zo blijven als je bij voordelenen nadelen carnibest vervangt door kvv.
Want dat komt allemaal wel grofweg overeen hoor.
En dan bij de linkjes nog zo veel mogelijk andere merken ( energique, bibi, carnivoer , duck etc etc ) toevoegen, en mss een stukje over BARF?
Ja precies. De OP moet wat algemener zijn aangezien we het niet alleen over Carnibest hebben. Plus als er mensen zijn die hier mee in aanraking komen is het ook fijn om te weten dat er meer merken bestaan. Dan een vermelding van de links van de fabrikanten en eventueel links van webwinkels die KVV en BARF verkopen.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:50:02 #71
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74861198
  • Voordelen kvv:
    - Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
    - Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
    - kvv bestaat vrijwel volledig uit dingen die de dieren allemaal gebruiken/verteren. Geen bijproducten wat er gelijk aan de andere kant weer uitgaat. Daardoor hebben ze er ook minder van nodig.
    - Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden.

• Nadelen kvv:
    - Je kunt het niet even in de winkel halen Dat kan wel
    - Veél vriezerruimte nodig áls je groot in wil slaan.
    - Groot bedrag in één keer áls je groot in wil slaan.
    - Vergeten te ontdooien, maar het wordt een routine-handeling. Als je het dan toch een keer vergeet kun je wat tartaar of Renske oid halen.

vs

• Voordelen brok:
    - Makkelijk te krijgen
    - Makkelijk op te bergen
    - Kan goedkoop, meestal niet de beste optie voor het dier.
    - Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

• Nadelen brok:
    - Er zit vrijwel altijd voornamelijk graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet, en maar een klein percentage vlees.
    - Meer poep, wat inhoudt dat het niet goed verteerd wordt wat weer betekent dat er veel inzit wat het dier niet gebruikt, en te weinig van wat het dier wel nodig heeft.
    - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op kvv.

# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

• Voordelen "no-grain" brok:
    - Beter dan de overige brokken omdat het graanvrij is en voor een groot deel uit vlees bestaat
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

• Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)
  • I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      donderdag 19 november 2009 @ 19:51:16 #72
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74861240
    Moet er nog wel een inleiding komen en dan een stukje over barf, me dunkt.
    pi_74861276
    Info over KVV voor de OP?
    quote:
    Kant & Klaar versvlees
    Of KVV (de afkorting). Versvlees is dus een kant-en-klaar en compleet, commercieel geproduceerde rauwe, verse voeding.

Deze voeding is meestal in porties van 250 gram, 500 gram of 1000 gram verpakt en wordt in de vriezer bewaard. Omdat deze voeding in de vriezer bewaard wordt, hoeft het niet te worden geconserveerd met conserveringsmiddelen en worden er ook geen antioxidanten, geur en kleurstoffen toegevoegd.
    Wat zit er in?
    De meeste versvleesvoeding bevatten dus vlees, orgaanvlees, gemalen botten (voor de calcium en vetzuren en mineralen) of een calciumpreparaat, een miniscuul percentage granen, toegevoegde vetzuren, vitamines en mineralen. Sommige merken bevatten ook rauwe/gepureerde groentes of gekookte groentes. Bron: http://www.dierinbalans.nl/voeding_vers.html#V2
      donderdag 19 november 2009 @ 19:57:22 #74
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74861431
    Kant & Klaar versvlees ofwel KVV.
    Versvlees is dus een kant-en-klaar en compleet, commercieel geproduceerde rauwe, verse voeding.

Deze voeding is meestal in porties van 250 gram, 500 gram of 1000 gram verpakt en wordt in de vriezer bewaard. Omdat deze voeding in de vriezer bewaard wordt, hoeft het niet te worden geconserveerd met conserveringsmiddelen en worden er ook geen antioxidanten, geur en kleurstoffen toegevoegd.

De meeste versvleesvoeding bevatten dus vlees, orgaanvlees, gemalen botten (voor de calcium en vetzuren en mineralen) of een calciumpreparaat, een miniscuul percentage granen, toegevoegde vetzuren, vitamines en mineralen. Sommige merken bevatten ook rauwe/gepureerde groentes of gekookte groentes.

Voorbeelden van KVV zijn: Carnivoer, Carnibest, Energique, Duck, Bibi. Maar naast KVV bestaat er ook nog het zogenoemde 'BARFen'

Barf houdt in

• Voordelen kvv:
    - Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
    - Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
    - kvv bestaat vrijwel volledig uit dingen die de dieren allemaal gebruiken/verteren. Geen bijproducten wat er gelijk aan de andere kant weer uitgaat. Daardoor hebben ze er ook minder van nodig.
    - Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden.

• Nadelen kvv:
    - Je kunt het niet even in de winkel halen Dat kan wel
    - Veél vriezerruimte nodig áls je groot in wil slaan.
    - Groot bedrag in één keer áls je groot in wil slaan.
    - Vergeten te ontdooien, maar het wordt een routine-handeling. Als je het dan toch een keer vergeet kun je wat tartaar of Renske oid halen.

vs

• Voordelen brok:
    - Makkelijk te krijgen
    - Makkelijk op te bergen
    - Kan goedkoop, meestal niet de beste optie voor het dier.
    - Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

• Nadelen brok:
    - Er zit vrijwel altijd voornamelijk graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet, en maar een klein percentage vlees.
    - Meer poep, wat inhoudt dat het niet goed verteerd wordt wat weer betekent dat er veel inzit wat het dier niet gebruikt, en te weinig van wat het dier wel nodig heeft.
    - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op kvv.

# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

• Voordelen "no-grain" brok:
    - Beter dan de overige brokken omdat het graanvrij is en voor een groot deel uit vlees bestaat
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

• Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

KVV merken
    http://www.carnibest.nl
    http://www.carnivoer.nl
    http://www.ducknatuurvoeding.com
    http://www.bibidiervoeding.nl
    http://www.energique.nl
    http://www.naturis.be
    http://www.diervoeding.com

Barf
    www.barfplaats.nl

Voeding hoe en wat
    http://www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
    http://www.biomentor.org (even verder klikken)
    http://www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
    http://www.omarmdetijger.nl
    http://www.huisdierendokter.nl/voeding.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 19-11-2009 20:07:54 ]
  • I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')