Voor 3199,00 Dollar heb je 3rde generatie Passieve MIL nightgoggles... tweedehandsquote:Op dinsdag 17 november 2009 00:46 schreef Bob-B het volgende:
de technologie van passieve helderheidsversterkers is alleen om te ruilen binnen NAVO bondgenootschappen, dus zal niet op de vrije markt komen. Dus of het wordt vernietigd, of verkocht aan een bevriend land.
zelfde als een normale kijker ... scherpstellen en klaarquote:Op dinsdag 17 november 2009 01:03 schreef woads het volgende:
Ik ben me er nu een beetje in aan het verdiepen en wel eigenlijk met een infrarood camera en een reslichtversterker. Is het wel mogelijk voor een bril-dragende dit te gebruiken?
Waar heb je het over? Er hebben zelfs NVG's in de aanbieding gestaan bij Aldi en Lidl......quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:46 schreef Bob-B het volgende:
de technologie van passieve helderheidsversterkers is alleen om te ruilen binnen NAVO bondgenootschappen, dus zal niet op de vrije markt komen. Dus of het wordt vernietigd, of verkocht aan een bevriend land.
Idd ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Er hebben zelfs NVG's in de aanbieding gestaan bij Aldi en Lidl......
Dat zijn actieve nachtkijkers en 600x zo goedkoop als de modellen die wij (defensie) hebben, die passief zijn en door het leven gaan als helderheidsversterkers.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Idd ...
Bij de aldi guerrilla 2.0..
http://www.geenstijl.nl/archives/images/mirooraldi.html
Bij de Lidl
http://www.astroforum.nl/download/file.php?id=7061&sid=6aa174163396b549ab673a1b1fdddba3
hoeveel kost een passieve nachtkijker dan? Ik heb +/- 400 euroquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:43 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat zijn actieve nachtkijkers en 600x zo goedkoop als de modellen die wij (defensie) hebben, die passief zijn en door het leven gaan als helderheidsversterkers.
Die van defensie kosten daadwerkelijk zo'n 60.000 euro. Echter op marktplaats staan redelijk wat oude russische helderheidsversterkers voor enkele honderden euro's. Geen idee hoe goed die zijn overigens.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:48 schreef woads het volgende:
[..]
hoeveel kost een passieve nachtkijker dan? Ik heb +/- 400 euro
Moet je voor de grap eens HVFall pakken, die doet het ook in een grievesbosjes midden in de nacht met bewolking. Reken maar dat het dan donker is. Als KI camouflage en misleiding ben ik natuurlijk absoluut tegen het gebruik van actieve zichtmiddelen, dat moge duidelijk zijnquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:50 schreef thesystem het volgende:
Het leuke aan een passieve, je hebt er geen drol aan als er geen rest licht isDe meeste, goede kijkers hebben zowel een actieve als een passieve module
Oa de MUNOS voor op de diemaco
Wederom onderscheid maken tussen passief/actief wil je hedendaags doorgangkelijk spul of mag het ook spul zijn uit de koude oorlog. Ga je voor de top kost het je enkele 10.000en euro's, neem je genoegen met minder, paar honderd euro.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:15 schreef woads het volgende:
[ afbeelding ] Ik zoek eigenlijk zo'n nachtkijker. Dus met een hoofdband maar zonder komplete "helm". Hoeveel kosten deze ongeveer?
http://www.nightvision.nl/catalog/product_info.php?cPath=28&products_id=286quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:15 schreef woads het volgende:
[ afbeelding ] Ik zoek eigenlijk zo'n nachtkijker. Dus met een hoofdband maar zonder komplete "helm". Hoeveel kosten deze ongeveer?
Nee hoorquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:43 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat zijn actieve nachtkijkers en 600x zo goedkoop als de modellen die wij (defensie) hebben, die passief zijn en door het leven gaan als helderheidsversterkers.
Ik weet niet over wat voor kijkers jij het dan hebt, maar ze zijn volgens mij gewoon 15.000-20.000 euro hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Die van defensie kosten daadwerkelijk zo'n 60.000 euro. Echter op marktplaats staan redelijk wat oude russische helderheidsversterkers voor enkele honderden euro's. Geen idee hoe goed die zijn overigens.
Ook 3rd gen NVGs kun je dus gewoon kopen, kost wel wat, heb je ook wat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
http://www.nightvision.nl/catalog/product_info.php?cPath=28&products_id=286
Ik heb kijkers die speciaal zijn gemaakt om te opereren in de ruige en donkere gebergtes van de planeet mars. Tering wat ben jij een irritant ventje af en toe.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik weet niet over wat voor kijkers jij het dan hebt, maar ze zijn volgens mij gewoon 15.000-20.000 euro hoor.
Heb hier een Yukon ding liggen. Leuk speeltjequote:Op dinsdag 17 november 2009 20:29 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ook 3rd gen NVGs kun je dus gewoon kopen, kost wel wat, heb je ook wat.
Maar die dingetjes van de Lidl en Aldi zijn ook heel leuk hoor, en gewoon passief.
Nee, dat is een thermische kijker, niet echt draagbaar en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel duurder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:58 schreef woads het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg ik dit beeld met een actieve nachtkijker? Dat is dan wel echt ideaal voor het nachtvissen!
Ik stel een normale vraag hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik heb kijkers die speciaal zijn gemaakt om te opereren in de ruige en donkere gebergtes van de planeet mars. Tering wat ben jij een irritant ventje af en toe.
Zijn gewoon draagbare versies van te krijgen hoor:quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, dat is een thermische kijker, niet echt draagbaar en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel duurder.
Hoe wil je em hebben draagbaar of voor in je autoquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, dat is een thermische kijker, niet echt draagbaar en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel duurder.
Met draagbaar bedoelde ik dat je 'm op kon zettenquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Zijn gewoon draagbare versies van te krijgen hoor:
http://www.flir.com/thermography/eurasia/nl/?CFID=2882608&CFTOKEN=33641258
3000 euro
Ah er is vast wel headmount conversie/adapter of anders wel iets in hogere prijsklasse ;Dquote:Op woensdag 18 november 2009 00:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Met draagbaar bedoelde ik dat je 'm op kon zetten
onder nachtkijkers versta ik helderheidsversterkers.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:49 schreef Anschluss het volgende:
Ik heb er ook al een keertje naar gezocht
Ik weet niet of de oude kijkers van Defensie er op staan, maar ik weet wel dat er op eBay wel het 1 en ander staat.. ook oud Sovjet spul als ik het goed heb
Edit: weet niet of het mag een linkje naar eBay
maar ik zou zeggen kijk hier eens
http://shop.ebay.com/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A2464&_nkw=night+vision+goggles&_sticky=1&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=3&_sc=1
quote:Op donderdag 19 november 2009 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik had het al eerder gezegd... Net als over het woord 'pax' trouwens, dat terzijde:
Het is een RESTLICHTversterker. Het versterkt namelijk restlicht en niet helderheid. En die Sovjet dingen zijn ook gewoon passief hoor. Actieve kijkers die koop je voor een paar tientjes bij Bart Smit ofzo. Passieve kijkers heb je al voor een dikke honderd euro.
En als je die IR zoeklicht uit laat, doet ie het gewoon passief. Tenzij je het over een wel héél goedkoop prutding hebt. Je denkt toch niet dat de Russen achterlijk zijn ofzo?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
omg dude, laat dat pax gezeik aub buiten dit topic.
Daarnaast, restlicht,helderheid.. zal wel.
En die sovjet dingen zijn helemaal niet passaf, dat grote ding bovenop die helm is een IR-zoeklicht...
dat is dus een actief ding
duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |