Zomaar een bankje, ergens onder een boom....
Naast een oude meneer zet een oude dame zich rustig neer, en zet haar rollator op de rem.
"hallo" zegt de meneer "wie ben jij nou weer" klinkt het enigzins bibberend.
"daag, ik ben Anna"zegt de oude dame bijna zingend.
"Anna? Ik ken helemaal geen Anna, van wie ben jij er 1?"zegt de knorrige oude meneer.
"Anna, je weet wel! Nr 19 en ook kamer 19, Anna van Jarno en Yppy"De oude man zucht tevreden: "Anna! nou weet ik het weer. Aangenaam, ik ben Tijn, nr 20 en kamer 20, van Swets en E.T."
"ow ben jij er 1 van Swets! Nou jou vader kon er wat van hoorde ik gisteren nog van Alicia" "Nou vlak jouw ouders ook niet uit", zegt de oude man knorrig, "daar zijn ook ettelijke FB topics over geweest".
"ja maar niet zoveel als van de ouders van Pauline en Willemijn" "Willemijn.... ja die heeft pas mooie benen"verzucht de oude man gelukzalig
"Fijn he, zo'n verzorghuis speciaal voor ons?" de oude dame zucht van plezier
"we hoeven weinig uit te leggen over vroeger en je komt altijd bekenden tegen. Alleen die naam, die naam zit me dwars. Wie noemt zo'n huis nou Het ultieme fokkindjeshuis? We zijn toch allang geen kindjes meer?"Vanavond eten we spinazie", verzucht de man intens tevreden, "kan het leven nog mooier? "
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥