Ik reken dit goed ten behoeve van de vaart van de quiz. Mooier dan dit kun je het niet verwoorden.quote:Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.

Nee.quote:Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.

Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:46 schreef ScottTracy het volgende:
Algemene Opzoek Quiz (AOQ) vind ik een betere benaming

Komt deze vraag ook uit twee voor twaalf?quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.
Twee voor twaalf heet ook een KENNISquiz. (ondanks dat je dingen mag opzoeken).

Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef Tanjaa het volgende:
AGEWQ-quiz: Algemene google en wikipedia quiz

Niet uitzendinggemist gelovenquote:Twee voor twaalf (ook: 2voor12) is een quiz

Wat dat je van : Q ...quote:Op maandag 16 november 2009 20:50 schreef starla het volgende:
[..]
Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.

't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben. Maar met Kennis heeft het natuurlijk niet veel te maken, dat wilde ik alleen zeggen. De Twee voor Twaalf Quiz zou al een betere naam zijn dan.quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.
Twee voor twaalf heet ook een KENNISquiz. (ondanks dat je dingen mag opzoeken).

Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.quote:Op maandag 16 november 2009 20:52 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben.

Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.quote:Op maandag 16 november 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.

Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.quote:Op maandag 16 november 2009 21:05 schreef OeJ het volgende:
[..]
Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.
'Een keertje gek doen' sluit kleptomanie en 'recalcitrant doen' uit. Je hebt wel gelijk dat stelen recalcitrant gedrag kan zijn, maar niet in het voorbeeld van Mieke wat ik erbij gebruik.

Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.quote:Op maandag 16 november 2009 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.
Het is 'een beetje' vreemd om geldige antwoorden fout te rekenen, daarna een hint te geven waarin je er iets anders bij betrekt en pas daarna te zeggen dat die foute antwoorden wel voldoen aan de vraag maar niet aan je later gegeven hint

Okee dan, nieuwe vraagquote:Op maandag 16 november 2009 21:12 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.

Ah, je vindt nog steeds dat de quiz bestaansrecht heeft? Ok: afwijkend gedrag?quote:Op maandag 16 november 2009 21:14 schreef OeJ het volgende:
Nu nog het goede antwoord...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |