abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 20:43:19 #26
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74760761
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.
.
pi_74760786
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:42 schreef De_Hertog het volgende:
Rebellie?
pi_74760849
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.
Ik reken dit goed ten behoeve van de vaart van de quiz. Mooier dan dit kun je het niet verwoorden.

Jij bent Yankee!

Tussenstand:
1 Yankee
I feel kinda Locrian today
  maandag 16 november 2009 @ 20:45:07 #29
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74760858
Overigens wordt kleptomanie ook geregeld in een sociologische context gebruikt en is delinquent gedrag en escapisme ook een valide term voor haar gedrag. Het gaat er dus vooral om welke term OeJ graag wil horen, niet zozeer welk antwoord goed is
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74760899
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
Nee.

Hint 2: Deze term is bedacht doordat het lijkt om het laten leeglopen van een fietsband (ff lucht) - lekker een keertje gek doen, iets doen wat eigenlijk niet mag in een samenleving die aan zoveel regels gebonden is.
pi_74760924
Algemene Opzoek Quiz (AOQ) vind ik een betere benaming
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 16 november 2009 @ 20:48:08 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74760976
ARWOD-quiz: Algemene Raad Wat OeJ Denkt-Quiz.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74761007
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:46 schreef ScottTracy het volgende:
Algemene Opzoek Quiz (AOQ) vind ik een betere benaming
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.

Twee voor twaalf heet ook een KENNISquiz. (ondanks dat je dingen mag opzoeken).
pi_74761010
De Wiki Quiz
  maandag 16 november 2009 @ 20:49:48 #35
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74761033
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.

Komt deze vraag ook uit twee voor twaalf?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74761034
AGEWQ-quiz: Algemene google en wikipedia quiz
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_74761060
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef Tanjaa het volgende:
AGEWQ-quiz: Algemene google en wikipedia quiz
Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.
I feel kinda Locrian today
pi_74761102
Wiki:
quote:
Twee voor twaalf (ook: 2voor12) is een quiz
Niet uitzendinggemist geloven
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_74761118
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:50 schreef starla het volgende:

[..]

Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.
Wat dat je van : Q ...
pi_74761121
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben. Maar met Kennis heeft het natuurlijk niet veel te maken, dat wilde ik alleen zeggen. De Twee voor Twaalf Quiz zou al een betere naam zijn dan.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 16 november 2009 @ 20:53:09 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74761147
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 november 2009 @ 20:56:39 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74761283
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:52 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben.
Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.

Daarnaast, bij Twee voor Twaalf mag je ook alleen geselecteerde naslagwerken gebruiken. Als ze Google en Wikipedia zouden toestaan zou het grootste deel van die vragen ook zo gevonden worden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74761645
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.
Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.

'Een keertje gek doen' sluit kleptomanie en 'recalcitrant doen' uit. Je hebt wel gelijk dat stelen recalcitrant gedrag kan zijn, maar niet in het voorbeeld van Mieke wat ik erbij gebruik.
  maandag 16 november 2009 @ 21:11:27 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74761911
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:05 schreef OeJ het volgende:

[..]

Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.

'Een keertje gek doen' sluit kleptomanie en 'recalcitrant doen' uit. Je hebt wel gelijk dat stelen recalcitrant gedrag kan zijn, maar niet in het voorbeeld van Mieke wat ik erbij gebruik.
Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.

Het is 'een beetje' vreemd om geldige antwoorden fout te rekenen, daarna een hint te geven waarin je er iets anders bij betrekt en pas daarna te zeggen dat die foute antwoorden wel voldoen aan de vraag maar niet aan je later gegeven hint
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74761958
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.

Het is 'een beetje' vreemd om geldige antwoorden fout te rekenen, daarna een hint te geven waarin je er iets anders bij betrekt en pas daarna te zeggen dat die foute antwoorden wel voldoen aan de vraag maar niet aan je later gegeven hint
Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.
pi_74762016
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:12 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.
Okee dan, nieuwe vraag
pi_74762026
Nu nog het goede antwoord...
pi_74762073
pi_74762114
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:15 schreef Tanjaa het volgende:
Er is een slowchattopic. Of speel het gewoon niet als je er geen zin in hebt.
  maandag 16 november 2009 @ 21:17:50 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74762144
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:14 schreef OeJ het volgende:
Nu nog het goede antwoord...
Ah, je vindt nog steeds dat de quiz bestaansrecht heeft? Ok: afwijkend gedrag?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')