abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74758882
Beste mensen,

Ik heb hierbij even een vraag, voor een project van KPN hebben wij een Argus meter nodig, deze meter kost nieuw ¤4000, deze zijn tevens verzekerd, waar tegen is me niet geheel duidelijk wat ik dan alleen half begreep was dat die niet verzekerd was in de bedrijfsauto dus op het moment dat die dan gestolen wordt is het jammer maar wordt dat niet gedekt.

Nu wil mijn eigen werkgever dat ik hier een contract voor teken van ¤500 eigen risico, is dit redelijk mag dit? of hoef ik hier niet mee akkoord te gaan?

Wat is wijsheid?
pi_74758941
Borg is geen eigen risico, welke van de 2 bedoel je nu?
pi_74759054
Sorry bedoelde uiteraard eigen risico...
  maandag 16 november 2009 @ 20:53:14 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74761150
Heb je dat ding alleen tijdens het transport in de auto? Of ook bv. 's nachts?

Hij mag het best eisen, maar dan kun jij weigeren dat ding te vervoeren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 16 november 2009 @ 20:57:25 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74761318
Was er niet een tijd geleden zo'n verhaal over een school die ¤10.000 eigen risico berekende voor een nieuw sleutelsysteem?
Ik zou in dit geval weigeren om met zo'n Argus te werken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74763182
Ik gebruik deze meter dagelijks en zo eens in de 6 weken avonddienst van een week.
Volgens mij wil mijn werkgever dat ik hier voor teken i.v.m. dat iedereen er zorgvuldig mee omgaat en niet makkelijk ergens laat liggen.

Mocht ik deze meter niet hebben betekent het sowieso einde project voor mij dus weet niet wat nou verstandig is.
pi_74763353
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:41 schreef Crank het volgende:
Ik gebruik deze meter dagelijks en zo eens in de 6 weken avonddienst van een week.
Volgens mij wil mijn werkgever dat ik hier voor teken i.v.m. dat iedereen er zorgvuldig mee omgaat en niet makkelijk ergens laat liggen.

Mocht ik deze meter niet hebben betekent het sowieso einde project voor mij dus weet niet wat nou verstandig is.
Overleggen met je baas, zeggen dat jij het niet reëel vind dat jij 500 euro eigen risico hebt als je busje word leeggeroofd. Ik zou het in ieder geval niet zonder meer tekenen.
pi_74763464
Ja want ik heb ook zoiets je heb niet continu de hele dag nodig en je kan er ook moeilijk de hele dag mee rond gaan lopen...

Neem overigens aan dat dit voor een bedrijf erg makkelijk te verzekeren is toch?
  maandag 16 november 2009 @ 21:49:17 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74763560
Lijkt me sowiezo niet erg reeel om persoonlijk aansprakelijk te zijn voor apparatuur die je voor de baas meedraagt. Dat je daar zorgvuldig mee omgaat lijkt me duidelijk.
DeviantArt
pi_74763565
Als je een apparaat van 4000 euro in de auto hebt lijkt mij een autokluis een goede investering.
pi_74763746
Ja en kijk ik ben dan zelf zoiets van ben nog nooit wat kwijtgeraakt in de auto, maar ja het zal maar gebeuren en werk tegenwoordig ook veel in de Bijlmer en dan ook s'avonds..
  maandag 16 november 2009 @ 21:55:01 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74763802
Wat zal er gebeuren als je weigert zo'n contract te tekenen?
DeviantArt
pi_74763810
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:53 schreef Crank het volgende:
Ja en kijk ik ben dan zelf zoiets van ben nog nooit wat kwijtgeraakt in de auto, maar ja het zal maar gebeuren en werk tegenwoordig ook veel in de Bijlmer en dan ook s'avonds..
Daarom, ik begrijp waarom je werkgever dit wil doen (om te zorgen dat het personeel zorgvuldig met het gereedschap omgaat), maar daar 500 euro eigen risico voor vragen zou mij te ver gaan.
pi_74763996
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:55 schreef Hukkie het volgende:
Wat zal er gebeuren als je weigert zo'n contract te tekenen?
KPN geeft als verplichting dat elke medewerker deze meter in bezig heeft, mocht je hem niet hebben betekent het einde project.

Maarja is sowieso al krom want spullen als navigatie, mobiele telefoon en laptop moeten we ook borg voor betalen.... ja het is een beetje kromme werkgever.

Wel begrepen dat eigen medewerkers van KPN hier ook gewoon simpel weg een eigen risico voor hebben.

Maar vraag me af tot hoever de verzekering dekt als de laadruimte van een bestelauto correct is afgesloten, zitten geen ramen in?
  maandag 16 november 2009 @ 22:05:01 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74764303
Lijkt me dat je op deze wijze in de tang genomen word. Je moet hem hebben, maar dat kan alleen tegen ¤500 eigen risico? En als er iets met dat ding gebeurd dan kun je je halve maandsalaris inleveren? Hmm, vraag me af of dat zo maar kan. Heb je al juridisch advies geprobeerd?
Kan me niet voorstellen dat dat zo maar kan, maar ik ben een leek wat dat betreft.

(Toen ik ooit stage liep bij de KPN, was het nog geoorloofd om het magazijn voor eigen gebruik te plunderen.)
DeviantArt
pi_74764505
Ja afspraak stond gepland om hem morgen op te halen, maar kan natuurlijk rond 8 uur even het FNV van te voren bellen? en dan in overleg met werkgever.

Is het niks kan ik altijd nog zeggen je komt er wel uit met dat ding... of in het contract moeten vrij logische dingen staan waar die eigen risico opslaat?

Ik denk dat deze klote regeling puur is gekomen door collega's die al begonnen met het uitlenen van de bedrijfsauto aan vrienden/kennissen incl. tankpas
pi_74766251
Ik zou niet tekenen, laat die klootzak maar iemand anders zoeken.. 500 euro eigen risico. Beetje zijn verantwoordelijkheid afschuiven, dat is wat hij doet. Wat een mafkees.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:21:38 #18
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74769929
Het is een lastig verhaal als werknemer zulke dingen. Ik ben geen jurist, maar mijn persoonlijke mening is dat je baas verantwoordelijk is voor jouw acties en/of het achterwegen laten van "acties".

Ik denk dat je baas je niets kan maken ook al heb je getekend, maar er hangt een zwaar gewicht aan het geheel namelijk je baan. Dat is het hete hangijzer. Je kunt van iedereen gelijk krijgen, maar mocht er iets gebeuren en je hebt geen baan meer ben je dan nog blij met je gelijk ?

Waar ik me mening ik op stoel is niet op rechtspraak als in een concreet voorbeeld , maar wel eerdere zaken namelijk : werknemer rijd in op een file veroorzaakt letsel en heeft zelf ook letsel. Voor zowel letsel van tegenpartij als wel de werknemer wordt de schade verhaald op de baas. De rechter hapt snel in op de "rechten en plichten"van de baas.

Jij hebt namelijk een opdracht een "missie" en dat ding is daar onderdeel van. Zonder dat ding kun jij namelijk niet uitvoeren wat je werkgever je opdraagt. Hij zadelt je op met dat risico en verwacht dan dat jij het risico draagt namelijk : "raak dat ding niet kwijt" . Jij bent daar niet verantwoordelijk voor dat is je baas. Als hij dacht dat jij daar niet voor geschikt was, dan had hij je maar niet moeten aannemen.

Heb je een rechtsbijstand verzekering of ben je lid van een "de bond" spreek ze aan. Dit is namelijk een mogelijk geschil.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')