Het is een lastig verhaal als werknemer zulke dingen. Ik ben geen jurist, maar mijn persoonlijke mening is dat je baas verantwoordelijk is voor jouw acties en/of het achterwegen laten van "acties".
Ik denk dat je baas je niets kan maken ook al heb je getekend, maar er hangt een zwaar gewicht aan het geheel namelijk je baan. Dat is het hete hangijzer. Je kunt van iedereen gelijk krijgen, maar mocht er iets gebeuren en je hebt geen baan meer ben je dan nog blij met je gelijk ?
Waar ik me mening ik op stoel is niet op rechtspraak als in een concreet voorbeeld , maar wel eerdere zaken namelijk : werknemer rijd in op een file veroorzaakt letsel en heeft zelf ook letsel. Voor zowel letsel van tegenpartij als wel de werknemer wordt de schade verhaald op de baas. De rechter hapt snel in op de "rechten en plichten"van de baas.
Jij hebt namelijk een opdracht een "missie" en dat ding is daar onderdeel van. Zonder dat ding kun jij namelijk niet uitvoeren wat je werkgever je opdraagt. Hij zadelt je op met dat risico en verwacht dan dat jij het risico draagt namelijk : "raak dat ding niet kwijt" . Jij bent daar niet verantwoordelijk voor dat is je baas. Als hij dacht dat jij daar niet voor geschikt was, dan had hij je maar niet moeten aannemen.
Heb je een rechtsbijstand verzekering of ben je lid van een "de bond" spreek ze aan. Dit is namelijk een mogelijk geschil.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.