Iq test , eq test, psychologie test , rollenspelquote:Op maandag 16 november 2009 14:49 schreef mezzy het volgende:
Wie heeft weleens een assessment gemaakt bij een bank als onderdeel van een sollicitatie? is die shit zwaar of valt het mee? is het vergelijkbaar met zoiets als op testmijniq.nlen hoe zit dat met een capaciteitentest?
Verschilt per bank, bij welke moet je ?quote:Op maandag 16 november 2009 14:49 schreef mezzy het volgende:
Wie heeft weleens een assessment gemaakt bij een bank als onderdeel van een sollicitatie? is die shit zwaar of valt het mee? is het vergelijkbaar met zoiets als op testmijniq.nlen hoe zit dat met een capaciteitentest?
quote:
Heb je tips voor die case studies?quote:Op maandag 16 november 2009 15:16 schreef ETA het volgende:
4e ronde bij ING voor de talenten programma was voor mij een assessment. Daarvoor nog een iqtest die absoluut niet te vergelijken zijn met online testen, het niveau van de test bij de bank is een stuk hoger. Ik geloof dat slechts 1 op 6 die test haalt.
Assessment zelf is ook erg zwaar. Ik kreeg 2 cases over "zakelijke" situaties. Je moet een analyse uitvoeren en daarna in een rollenspel je resultaten presenteren. Ik kreeg 45 minuten per case om voor te bereiden, wat erg weinig is. Tijdens het rollenspel zullen wel enkele curveballs worden gegooid waar je mooi voorbereide werk teniet wordt gedaan. Snel nadenken, goed inleven in je gesprekspartner en goed luisteren is de key.
Fortisquote:Op maandag 16 november 2009 15:27 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Verschilt per bank, bij welke moet je ?
enige tip die ik kan geven is, leef je goed in in je gesprekspartner, wat speelt er in zijn hoofd en wat is zijn doel? Voor de rest komt het aan op je ervaringen, communicatie vaardigheden en intelligentie, dingen die je niet even snel verbeterd.quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef mezzy het volgende:
[..]
![]()
[..]
Heb je tips voor die case studies?![]()
[..]
Fortis
misschien een domme vraag maar hoor je bij een sollicitatie, bijvoorbeeld bij het maken van de IQtest of assessment of gesprek met de directie enzo, hoor je dan het jasje van je pak uit te trekken?quote:Op maandag 16 november 2009 15:55 schreef ETA het volgende:
[..]
enige tip die ik kan geven is, leef je goed in in je gesprekspartner, wat speelt er in zijn hoofd en wat is zijn doel? Voor de rest komt het aan op je ervaringen, communicatie vaardigheden en intelligentie, dingen die je niet even snel verbeterd.
Nee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:47 schreef mezzy het volgende:
[..]
misschien een domme vraag maar hoor je bij een sollicitatie, bijvoorbeeld bij het maken van de IQtest of assessment of gesprek met de directie enzo, hoor je dan het jasje van je pak uit te trekken?
In je werk ga je straks ook niet gokken en willekeurige meuk invullen als je geen tijd hebt om iets goed te doen, mag ik hopenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:16 schreef mezzy het volgende:
bij die rekentest en andere testen, stel je hebt gebrek aan tijd.. is het verstandig om voor de rest gewoon te gokken of niets in te vullen?
Waarom zou je dat in godsnaam willen doen in een lift?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef mezzy het volgende:
Stel je staat met de directeur in de lift, hoe verkoop je jezelf in 10 seconden?
Gaat om het idee. Herr Director kent je nog niet en zal gauw uitstappen, eenmaal aangekomen op verdieping X. Aan jou de taak om in die paar seconden zijn/haar interesse te wekken met een sterke elevator pitch.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen doen in een lift?
Maar het is eerder een vraag voor tijdens een interview dan een goeie voorbereiding. Niet echt nuttig, imho.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:10 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Gaat om het idee. Herr Director kent je nog niet en zal gauw uitstappen, eenmaal aangekomen op verdieping X. Aan jou de taak om in die paar seconden zijn/haar interesse te wekken met een sterke elevator pitch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |