Hoho, 1,5 jaar cel én TBS mét dwangverpleging.quote:Op maandag 16 november 2009 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
Nederlandse justitie![]()
![]()
5 jaar krijgen omdat je de belastingpapieren verkeerd invult, en 1,5 jaar voor een dubbele babymoord
My thoughts exactlyquote:Op maandag 16 november 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En wat heeft het voor nut die babies namen te geven?
quote:Op maandag 16 november 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En wat heeft het voor nut die babies namen te geven?
Dit lijkt mij idd een gevalletje 'krankzinnig wijf'. Ik bedoel, voor een net bevallen vrouw is het niet zozeer crimineel om je kind te vermoorden, als wel gewoon knettergek. Hiermee rechtvaardig ik het natuurlijk niet, maar ik denk dat (slechts) een gevangenisstraf z'n doel voorbij zou schieten.quote:Op maandag 16 november 2009 13:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoho, 1,5 jaar cel én TBS mét dwangverpleging.
dat is de eis, de daadwerkelijke straf zal wrs nog lager liggenquote:Op maandag 16 november 2009 13:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoho, 1,5 jaar cel én TBS mét dwangverpleging.
Volgens mij wordt daarom in dit soort zaken daarom ook doorgaans een "lage" gevangenisstraf geëist zodat de TBS met dwangverpleging sneller in kan gaan. Maar dat kan ik mis hebben.quote:Op maandag 16 november 2009 13:40 schreef Marouska het volgende:
Dit lijkt mij idd een gevalletje 'krankzinnig wijf'. Ik bedoel, voor een net bevallen vrouw is het niet zozeer crimineel om je kind te vermoorden, als wel gewoon knettergek. Hiermee rechtvaardig ik het natuurlijk niet, maar ik denk dat (slechts) een gevangenisstraf z'n doel voorbij zou schieten.
Dat.quote:Op maandag 16 november 2009 13:30 schreef Siddartha het volgende:
Tbs met dwangverpleging betekent de mogelijkheid tot levenslange opsluiting. Met behandeling.
Voorarrest...?quote:Op maandag 16 november 2009 13:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dat is de eis, de daadwerkelijke straf zal wrs nog lager liggen
Straf is vaak sowieso lager dan de eis en dan gaat inderdaad het voorarrest er ook nog eens vanaf.quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit weinig met wel of geen anticonceptie te maken heeft. Er zijn nog zat andere manieren om van een ongewenst kind af te komen, zoals abortus of adoptie, het lijkt me dat dat veel betere (en minder opzichtige) oplossingen zijn. Als je wil dat niemand er achter komt dat je zwanger bent geweest laat je geen dode baby achter in de wc-pot...quote:Op maandag 16 november 2009 13:42 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Onbegrijpelijk.
Vooral omdat het tegenwoordig echt niet meer nodig is met al die anticonceptie.
TBS start pas als tweederde van de gevangenisstraf is uitgezeten.quote:Op maandag 16 november 2009 13:44 schreef ssebass het volgende:
Betekend die tbs niet dat ze mogelijk heel erg lang niet meer vrijkomt c.q. nooit meer. Dus die 1,5 jaar celstraf slaat nergens op.
Wie weet wel hoger, dat gebeurt namelijk ook regelmatig. Maar gelukkig heeft iedereen hier het dossier gelezen en kent alle omstandigheden.quote:Op maandag 16 november 2009 13:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dat is de eis, de daadwerkelijke straf zal wrs nog lager liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |