Zelfs op Fok! lees ik het wel eens. Mensen die zich direct ergeren, mensen die koken van woede en zelfs een afkoelban aanvragen omdat ze niet normaal meer kunnen posten. Dingen zeggen waar ze spijt van hebben. En weet ik veel wat al wel niet meer.
Ik snap dat hele boos zijn gedoe niet, het is een emotie die je niet kunt handhaven. Maar waarom zijn mensen het zo snel ik blijf het me afvragen...
Imi.
quote:totale herkenning>
Op zondag 28 april 2002 02:56 schreef Imi het volgende:
Ik snap dat hele fenomeen eigenlijk nauwelijs, boos zijn. Soms zijn mensen het op me, heb ik het niet eens door.. soms maak ik een grapje, worden ze boos.Zelfs op Fok! lees ik het wel eens. Mensen die zich direct ergeren, mensen die koken van woede en zelfs een afkoelban aanvragen omdat ze niet normaal meer kunnen posten. Dingen zeggen waar ze spijt van hebben. En weet ik veel wat al wel niet meer.
Ik snap dat hele boos zijn gedoe niet, het is een emotie die je niet kunt handhaven. Maar waarom zijn mensen het zo snel ik blijf het me afvragen...
Imi.
prrrrr
Kom op zeg, als je nergens boos om wordt, betekent dat dus eigenlijk dat het je niets kan schelen als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, oftewel totale desinteresse in je omgeving. Of je bent zo iemand die alles wel best vindt en dus met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft.
D'r is toch niks mis met boos zijn? Betekent alleen maar dat je laat zien dat je het ergens heel erg mee oneens bent of dat iets je kwetst ofzo. Lijkt me alleen maar gezond als je dat uit.
quote:Er zit ook een grens aan boos worden. Die grens is wanneer het voor je omgeving onmogelijk is geworden om met je om te gaan.
Op zondag 28 april 2002 04:14 schreef Merel het volgende:
Dus jullie wilden allemaal beweren dat jullie nooit boos zijn en het maar een vreemde emotie vinden??Kom op zeg, als je nergens boos om wordt, betekent dat dus eigenlijk dat het je niets kan schelen als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, oftewel totale desinteresse in je omgeving. Of je bent zo iemand die alles wel best vindt en dus met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft.
D'r is toch niks mis met boos zijn? Betekent alleen maar dat je laat zien dat je het ergens heel erg mee oneens bent of dat iets je kwetst ofzo. Lijkt me alleen maar gezond als je dat uit.
Wie een aantal maanden geleden Kopspijkers heeft gezien met die fragmentjes van Diane van Big Brother erin snapt precies waar ik het over heb. Die moest toen zelfs door een van haar huisgenotes vast gehouden worden.
Als je zó gaat doen is het niet meer gezond.
Maar inderdaad, gewoon op een aanvaardbare manier je boosheid uiten getuigt er in ieder geval van dat je ergens bij betrokken bent en in ieder geval een mening hebt.
quote:De ene heeft gewoon meer temperament dan de ander?
Ik snap dat hele fenomeen eigenlijk nauwelijs, boos zijn. Soms zijn mensen het op me, heb ik het niet eens door.. soms maak ik een grapje, worden ze boos.Zelfs op Fok! lees ik het wel eens. Mensen die zich direct ergeren, mensen die koken van woede en zelfs een afkoelban aanvragen omdat ze niet normaal meer kunnen posten. Dingen zeggen waar ze spijt van hebben. En weet ik veel wat al wel niet meer.
Imi.
Verder mensen voelen zich snel aangevallen en bedreigd, zeker hier denk ik, omdat veel mensen in het dagelijks leven niet eerlijk zijn, iets vinden maar het niet zeggen omwille van de goede sfeer. En als je dan opeens een onaardige opmerking naar je hoofd krijgt of wat tegengas dan komt dat hard aan. Oid?
quote:ze hebben geen humor dus trap ze maar weg
Ik snap dat hele fenomeen eigenlijk nauwelijs, boos zijn. Soms zijn mensen het op me, heb ik het niet eens door.. soms maak ik een grapje, worden ze boos.
quote:gebrek aan erkenning en zelfvertrouwen
ben zelf eigenlijk alleen maar boos als mij of iemand anders onrecht wordt aangedaan. Dat probeer ik in ieder geval..
De enigste reden waarom ik boos kan worden is als er iets gebeurt waar ik niks aan kan doen en toch er onder te lijden heb.
erg vervelend
quote:Excuse me? Boosheid kun je toch niet vergelijken met gewelddadig gedrag!! Boosheid is toch meer iets "innerlijks"...
Op zondag 28 april 2002 11:20 schreef Brupje het volgende:
Boos zijn is een emotie die laat blijken dat je iets niet aankunt. Teken van zwakte die je op geweldadige manier probeert te verhullen.
quote:Juist, volgens mij is boosheid een emotie die aanzet tot daden. Je laat aan anderen merken dat je het er niet mee eens bent, dat je het anders wilt (en dan vooral als je er zelf niks aan kunt doen).
De enigste reden waarom ik boos kan worden is als er iets gebeurt waar ik niks aan kan doen en toch er onder te lijden heb.
quote:Als iemand boos is, is dat niet alleen innerlijk. Rooie kop, trillen, zoiets. Hele nut van boos zijn is te laten merken dat de ander moet gaan oppassen.
Op zondag 28 april 2002 13:11 schreef BugsBunny het volgende:[..]
Excuse me? Boosheid kun je toch niet vergelijken met gewelddadig gedrag!! Boosheid is toch meer iets "innerlijks"...
[..]
quote:Ik kan me niet voorstellen dat die mensen bestaan, en mochten ze lìjken te bestaan, dan zijn het waarschijnlijk van die nep-vrolijkerds met plastic grijns omdat ze denken dat hun omgeving dat leuk vind (99 % kans dat het zo is als iemand ALTIJD lacht, niet altijd even makkelijk te herkennen als ze goed kunnen toneelspelen maar je komt er vanzelf achter als dat zo is. Dat ze niet geheel zichzelf zijn) en dan zorg ik wel dat ik er zo min mogelijk mee te maken heb. Bovendien vind ik die mensen maar saai en vind ik ze net als jij maar eng.
Op zondag 28 april 2002 13:46 schreef Kimmie het volgende:
Trouwens mensen die nooit boos zijn ,ook al is het voor eventjes, vind ik doodeng!
Iederéén is wel eens boos/chagerijnig.
Toch is het dan vaak meer verdrietig boos dan woedend. Ik kan me zo eigenlijk geen voorvallen herinneren waarbij ik woedend ben geworden.
quote:Geloof me, sommige mensen maken zich boos over vanalles. En op Fok! kan het me sowieso allemaal weinig schelen, logisch toch? Maar er zijn dus mensen die het wel erg serieus nemen en serieus boos zijn. En dat bij het minste geringste.
Dus jullie wilden allemaal beweren dat jullie nooit boos zijn en het maar een vreemde emotie vinden??Kom op zeg, als je nergens boos om wordt, betekent dat dus eigenlijk dat het je niets kan schelen als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, oftewel totale desinteresse in je omgeving. Of je bent zo iemand die alles wel best vindt en dus met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft.
quote:Ik ben zelf bijna nooit boos, geirriteerd weleens, maar echt boos ben ik echt zelden.
Dus jullie wilden allemaal beweren dat jullie nooit boos zijn en het maar een vreemde emotie vinden??![]()
quote:Dit vind ik een beetje ver doorgetrokken gedachten. Net of je boos moet worden als iets niet gaat hoe jij het liever gehad had, of als het niet volgens jou mening gaat. Bij veel dingen gaat het gewoon anders dan jij het liever zou zien, maar om daar nou allemaal boos om te worden?
Kom op zeg, als je nergens boos om wordt, betekent dat dus eigenlijk dat het je niets kan schelen als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, oftewel totale desinteresse in je omgeving. Of je bent zo iemand die alles wel best vindt en dus met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft.
quote:Er is idd niks mis met boos zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |