abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74716340
Geen idee of ik op de goede pijler zit, maar dat zie ik dan vanzelf wel weer..

Begin deze week ben ik mijn sleutelbos verloren met daaraan ook sleutels van het huis van mijn ouders. Ik woon naast mijn ouders. Aangezien de sleutelbos door een labeltje te herleiden is naar mij en ik in een gehucht woon met maar een paar huizen, wilde ik het risico niet lopen dat de verkeerde het in handen krijgt en bij mij of mijn ouders inbreekt.

Voor de zekerheid hebben we daarom alle sloten van mijn ouders (en mijn eigen huis) maar veranderd. Dat was een duur grapje. Nu vraag ik me af of er nog iets te regelen is met de verzekering. Immers moesten zij hun sloten veranderen door mij. (dat ik mn eigen slot moet veranderen dat is gwoon mijn pakkie aan)
Kunnen mijn ouders zich beroepen op mijn aansprakelijkheidsverzekering om de kosten te verhalen of is dat een gek idee?
pi_74716454
Niet geschoten is altijd mis.
Maar ik kan me ook voorstellen dat de verzekering zegt dat het je eigen schuld is, omdat je er een labeltje aan hebt geplakt (damn, hoe stupide kun je zijn?!). Verwijtbaar dus.
Maar zoals gezegd: niet geschoten is altijd mis.

Wettelijk heb ik geen idee hoe het in elkaar steekt. Dat hangt ook van de voorwaarden af.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74716489
Gewoon je polis doorlezen zou ik zeggen... dan weet je het.
pi_74716572
Tja, die polisvoorwaarden moet ik maar eens uitpluizen.

Dat labeltje zat er welgeteld 1 dag aan omdat ik mn werksleutel eraan had gedaan en hier een label aan vast zit. Dat moest er uiteraard weer af, maar dan zie je dat je ze uitgerekend op zo'n moment verliest. Echt dubbel dikke pech.
pi_74716681
Ingeval van een beroep op je WA-verzekering doe jij een beroep op je verzekering (niet jouw ouders). Ik heb laatst iets doms gedaan en daarbij een ander schade berokkend.
Ik zou je aanraden je verzekering even te bellen, geval voorleggen, en indien van toepassing: schadeformulieren aan jezelf laten toezenden.

Bij WA is het punt dat het dom is, en je eigen schuld, nu net niet belemmerend. De verzekering beschermt anderen tegen jouw nalatigheid.

Ik meen dat ze in mijn geval wel vroegen (op het schadeformulier) in welke relatie ik tot de benadeelde stond. Misschien maakt het verschil dat het je ouders zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74716738
Lijkt me niet...een labeltje aan sleutels hangen waardoor te herleiden is waar ze vandaar komen is ook niet erg slim(ook al is het maar 1 dag)...die verzekeringsmaatschappij zal dat zeker tegen je gebruiken, het verzwijgen werkt ook niet want waarom zou je anders alle sloten vervangen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74716758
Ik heb mijn eigen polis eens doorgenomen, volgens mij moeten dit soort dingen gedekt zijn.

Alhoewel er geen rechtstreekse schade is ontstaan, dat kan nog wel een beletsel zijn.
pi_74716782
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:15 schreef trovey het volgende:
Lijkt me niet...een labeltje aan sleutels hangen waardoor te herleiden is waar ze vandaar komen is ook niet erg slim(ook al is het maar 1 dag)...die verzekeringsmaatschappij zal dat zeker tegen je gebruiken, het verzwijgen werkt ook niet want waarom zou je anders alle sloten vervangen.

Ik heb een keer mijn huissleutel in de voordeur laten zitten. Toen werd er ingebroken zonder braakschade. Kennelijk heeft men mijn voordeursleutel gebruikt... oerstom, maar wel gedekt.

Domheid, daar kun je je tegen verzekeren
pi_74716838
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:17 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik heb een keer mijn huissleutel in de voordeur laten zitten. Toen werd er ingebroken zonder braakschade. Kennelijk heeft men mijn voordeursleutel gebruikt... oerstom, maar wel gedekt.

Domheid, daar kun je je tegen verzekeren
Als insluiping onder je verzekering valt wel ja...maar als dat een andere persoon betreft en het is nog niet voorgevallen....enfin TS kan het altijd proberen maar ik geef het weinig kans.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')