kloptquote:Op zondag 15 november 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
de puntentelling van DWHN niet snappen.
Nee, maar het is wel erg vaak 4-4quote:Op zondag 15 november 2009 14:20 schreef PiRANiA het volgende:
De eerste tussenstand is toch altijd hetzelfde?
quote:Iedere vraag heeft een andere puntenwaarde. Aan de buitenkant zitten de 1 en de 2. In het midden de 3 en de 4. Als men in elk vak achter de opening een antwoord heeft zitten, dan is die combinatie geen 10 maar 20 punten waard. In ieder vak 2 antwoorden is dan 40 punten enz. Eventuele overgebleven antwoorden zijn de waarde van de vraag. Met de 30 antwoorden kan 148 punten worden behaald, dat wil zeggen 7 combinaties van 4 antwoorden van elk 20 punten + 2 antwoorden × 4 punten.
Bovenop die maximale score van 148 punten kan nog een bonus van maximaal 8 punten worden behaald indien de speler de score van 148 punten behaald heeft in maximaal twee onderbeurten. Indien 148 in één onderbeurt is behaald krijgt de speler twee keer één vraag terug. Is de 148 behaald in twee onderbeurten, dan krijgt de speler één keer één vraag terug. De vraag wordt gespeeld waarna opnieuw wordt gestapeld. Indien de vraag twee keer terug moet worden gegeven, wordt diezelfde vraag nogmaals gespeeld. Alleen het resultaat van de gespeelde vraag in de eerste en, indien van toepassing, tweede keer telt. Het aantal behaalde bonuspunten wordt berekend volgens bovenstaande puntentelling, maximaal kan dus twee keer 4 bonuspunten worden behaald. De uiteindelijke score is de som van de behaalde punten en bonuspunten.
Jawel, anders zou ik allang niet meer gekeken hebbenquote:Op zondag 15 november 2009 14:40 schreef DuTank het volgende:
Je snapt de grapjes ook niet of wel?
De puntentelling is óók een grap...quote:Op zondag 15 november 2009 14:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Jawel, anders zou ik allang niet meer gekeken hebben
Jawel, maar ergens koesterde ik de hoop dat ik er ooit een logica in zou kunnen ontdekken. Maar tot op de dag van vandaag is dat nog steeds niet gebeurd....quote:Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef DuTank het volgende:
Maar je kijkt het programma wel al jaren en je had niet na 3 afleveringen door dat die puntentelling nergens over gaat?
Ik ben te lui om dat te gaan downloaden puur om een puntentellingquote:Op zondag 15 november 2009 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
TS: de puntentelling bij Have I Got News For You is wél logisch.
(zo, die is weer even onder de pannen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |