Ik heb geen kilometerstand opgegeven bij het afsluiten idd. Maar het moest wel op het schadeformulier vermeld worden. Ik denk dat de verzekeraar wel bij de gegevens kan die duidelijk maken hoeveel km's er gemaakt zijn voor ik hem aanschafte en de schade-expert zal ongetwijfeld ook de huidige km-stand opnemen in het rapport.quote:Op zondag 15 november 2009 14:12 schreef Me. het volgende:
Volgens mij geef je geen Km stand op bij het afsluiten van je verzekering danwel bij het invullen van je schade formulier.
Ik heb zelf destijds 11.000 p/j ingevuld, terwijl ik op dik 60.000 uitkwam uiteindelijk, nooit aan laten passen en ook geen probleem met de verzekering gehad toen ik eens schade had (niet mijn schuld overigens, geen idee of dat er invloed op heeft).
Geen kilometerstand opgegeven ? mooi dan valt er ook niets te controleren. Behalve de volgende keer natuurlijk als er schade is.quote:Op zondag 15 november 2009 14:22 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik heb geen kilometerstand opgegeven bij het afsluiten idd. Maar het moest wel op het schadeformulier vermeld worden. Ik denk dat de verzekeraar wel bij de gegevens kan die duidelijk maken hoeveel km's er gemaakt zijn voor ik hem aanschafte en de schade-expert zal ongetwijfeld ook de huidige km-stand opnemen in het rapport.
In jouw geval heb je trouwens ook niets te maken met je eigen verzekeraar, maar met die van de aansprakelijke partij, dus ik denk dat dat wel van invloed isBedankt voor je feedback!
Dank voor je heldere uitleg, zoals ik het begrijp heeft de kilometrage geen invloed op de polis(voorwaarden) en dat is een pak van mn hart. Het leed van mijn eigen auto is al pijnlijk genoeg aangezien hij kans loopt om economisch total los verklaart te worden... De kosten van berging en tgp wil ik daar liever niet bij hebbenquote:Op zondag 15 november 2009 14:31 schreef Cappy het volgende:
[..]
Geen kilometerstand opgegeven ? mooi dan valt er ook niets te controleren. Behalve de volgende keer natuurlijk als er schade is.
quote:Op zondag 15 november 2009 14:31 schreef Cappy het volgende:
[..]
Geen kilometerstand opgegeven ? mooi dan valt er ook niets te controleren. Behalve de volgende keer natuurlijk als er schade is.
Volgens mij wordt er bij de jaarlijkse APK controle ook de kilometerstand geregistreerd voor de NAP.quote:Op zondag 15 november 2009 14:31 schreef Cappy het volgende:
[..]
Nog niet zoveel ervaring met de gemiddelde verzekeraar zeker ?quote:Op zondag 15 november 2009 19:00 schreef Kaza het volgende:
Maar dan zou het omgekeerd ook moeten werken?
Dat als je teveel hebt opgegeven (het blijft een schatting, en vooral bij je eerste auto heb je nog geen idee hoeveel je zult gaan rijden), en nu blijkt dat je al jarenlang veel minder hebt gereden, dan zou je dus recht hebben op teruggave van de teveel betaalde premie. Of werkt het zo weer niet?
Ik kan er niet rechtstreeks bij, maar reken maar dat als er iets ergs gebeurt dat ze het gaan onderzoeken.quote:Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wordt er bij de jaarlijkse APK controle ook de kilometerstand geregistreerd voor de NAP.
Overigens wordt bij elke beurt bij mij ook de stand opgeschreven, ik neem aan dat de verzekeraar hier wel bij kan dmv een database ?
O.T. ik sta zelf ook al 4 jaar op < 12.000, maar zit meestal rond de 25 K.
Dan moet je de auto premie maar eens bij een ander laten nakijkenquote:Op zondag 15 november 2009 19:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Centraal Beheer boeit het niks. Ik had 50.000 opgegeven en rij er nu nog maar 12.000. Toen ik daarnaar vroeg, deden ze heel laconiek: Doen we niks mee. U geeft bij afsluiten geen kms op, geen beginstand van de auto en wat u per jaar rijdt doet er niet toe, omdat we het toch niet kunnen controleren.
Sorry voor de 3 postsquote:Op zondag 15 november 2009 16:03 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Dank voor je heldere uitleg, zoals ik het begrijp heeft de kilometrage geen invloed op de polis(voorwaarden) en dat is een pak van mn hart. Het leed van mijn eigen auto is al pijnlijk genoeg aangezien hij kans loopt om economisch total los verklaart te worden... De kosten van berging en tgp wil ik daar liever niet bij hebbenEen naheffing van ditzo is wel te behappen...
Ik ga trouwens niet achteruit qua schadevrije jaren bij ditzo, maar waarschijnlijk wel als ik weg zou gaan bij ze... Maar volgens mij bedoel jij dat ook? De premie zal dus alleen verhoogd worden aan de hand van de kilometers...
Of ik de km stand nou heb doorgegeven bij de afsluiting vraag ik me af, ben wat aan het twijfelen nu, maar het lijkt me verstandig toch maar het verhaal te doen bij de behandelaar, of zou je dat afraden?
Dit verhaal gaat op bij een inboedel of opstal, maar niet bij een auto. De verzekeraar vordert 150 euro bij de klant het verschil in de premie, maar ze gaan niet steggelen met het schadebedrag. Dit is meer een verhaal van de auto de verkeerde waarde verzekeren.quote:Op zondag 15 november 2009 22:24 schreef MakuMaku het volgende:
Bij schade gaan ze dan wel kijken naar kilometrage. En als je niks invult, dan nemen ze je claim niet in behandeling, omdat je niet volledig bent geweest met verschaffen van gegevens.
Naar je voorbeeld:
Stel dat je inderdaad maar 8.000 km opgeeft, dan levert dit een premie op van 500 euro.
Bij schade blijkt dus dat je 12.000 km hebt gereden, achteraf had je dan een premie van bv 650 euro moeten betalen.
Stel ,je schade is pakweg 2.000 euro. Bij premie van 650 zouden ze 100% vergoeden, maar nu ben je in feite onderverzekerd: je krijgt maar: 2.000* (500/650) = 1.539 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |