Precies, een gehandicapte Piet kan niet over het dak klimmen en door de schoorsteen klimmen. Dus eigenlijk kan hij dan ook nooit zwart worden en zou hij dus blank moeten zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 09:07 schreef Ladidadida het volgende:
Wat moet je nou met een gehandicapte Piet, die kan heul niks
Misschien moeten we nu allemaal onze daken gehandicapte Piet-vriendelijk gaan maken
Ja dag, zwarte pieten vallen niet van daken af. Dat weet jij ook welquote:Op zondag 15 november 2009 09:09 schreef LXIV het volgende:
Die gehandicapte pieten zijn ooit in een koude nacht van een beijzeld dak afgegleden en zo kreupel geraakt. Wat moet de sint dan daarmee doen? Ze aanbieden aan de WAO?
En dan ook nog die verneukte sinterklaas liedje heel de dagquote:Op zondag 15 november 2009 09:16 schreef hamkaastosti het volgende:
gehandicapt s en zwartdan tref je het ook niet
Maar hoe zijn die dan zwart geworden als ze nog nooit een schoorsteen van binnen hebben gezien?quote:Op zondag 15 november 2009 09:19 schreef UncleErnie het volgende:
Als ik door een schoorsteen tracht te klimmen, ben ik bang dat ik heel blauw en paars ben, de volgende dag.
Verder zijn dat de administratieve Pieten. Die zijn nodig omdat de Sint zóveel post binnen krijgt op een dag.
Wat dinges boven me al zei. Eerst waren ze volledig actieve pieten, maarja, iedereen kent wel eens een bedrijfsongelukje. Sint vond het zonde ze te blijven betalen terwijl ze niets deden, dus laat hij ze nu de post sorteren.quote:Op zondag 15 november 2009 09:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar hoe zijn die dan zwart geworden als ze nog nooit een schoorsteen van binnen hebben gezien?
Ik heb nog nooit gehoord van een piet die van het dak af viel. Sprookjes zijn hetquote:Op zondag 15 november 2009 09:33 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Wat dinges boven me al zei. Eerst waren ze volledig actieve pieten, maarja, iedereen kent wel eens een bedrijfsongelukje. Sint vond het zonde ze te blijven betalen terwijl ze niets deden, dus laat hij ze nu de post sorteren.
Conclusie: zwarte gehandicapten zijn nep.quote:Op zondag 15 november 2009 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, een gehandicapte Piet kan niet over het dak klimmen en door de schoorsteen klimmen. Dus eigenlijk kan hij dan ook nooit zwart worden en zou hij dus blank moeten zijn.
Precies, het past ook helemaal niet in het verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet.quote:Op zondag 15 november 2009 09:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Conclusie: zwarte gehandicapten zijn nep.
Die inderdaadquote:
Dan hebben je discriminerende ouders ze overgeslagen in hun verhalen! Schandalig!quote:Op zondag 15 november 2009 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van een piet die van het dak af viel. Sprookjes zijn het
Ja, vastquote:Op zondag 15 november 2009 09:41 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Dan hebben je discriminerende ouders ze overgeslagen in hun verhalen! Schandalig!
zo noemen ze hem toch nietquote:
quote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Volgend jaar hebben ze zelfs een PedoPiet.
Weer een gediscrimineerde minder.
Wat een misbruik van het Sinterklaasfeestquote:Op zondag 15 november 2009 09:44 schreef LightLuke het volgende:
Rolstoelpiet, Downpiet, Elektropiet... op verzoek van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) neemt Sinterklaas dit jaar tien bijzondere Zwarte Pieten mee bij zijn intocht op 14 november in Schiedam. De gehandicapte Pieten vergezellen de Sint in het kader van de NSGK Week van de Zichtbaarheid. In die week wil de NSGK laten zien dat ook kinderen en jongeren met een handicap gewoon meedoen in onze maatschappij. De Pieten geven alvast het goede voorbeeld.
Bijzondere Pieten
Wat kunsten betreft doen de gehandicapte Pieten niet onder voor andere Pieten. De Rolstoelpieten zullen op het podium hun danskunsten op wielen tonen aan Sinterklaas. De Downpieten hebben dan wel Downsyndroom maar zijn allesbehalve down! En de Elektropieten zijn in hun elektrische rolstoel veel sneller dan elke 'gewone' Piet. Allemaal volwaardige Pieten dus, en dit jaar komen ze voor het eerst mee naar Nederland.
Aldus het NSGK
En daarna de PVV-Piet?quote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Zeg dat je dit zelf verzonnen hebtquote:Op zondag 15 november 2009 09:44 schreef LightLuke het volgende:
Rolstoelpiet, Downpiet, Elektropiet... op verzoek van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) neemt Sinterklaas dit jaar tien bijzondere Zwarte Pieten mee bij zijn intocht op 14 november in Schiedam. De gehandicapte Pieten vergezellen de Sint in het kader van de NSGK Week van de Zichtbaarheid. In die week wil de NSGK laten zien dat ook kinderen en jongeren met een handicap gewoon meedoen in onze maatschappij. De Pieten geven alvast het goede voorbeeld.
Bijzondere Pieten
Wat kunsten betreft doen de gehandicapte Pieten niet onder voor andere Pieten. De Rolstoelpieten zullen op het podium hun danskunsten op wielen tonen aan Sinterklaas. De Downpieten hebben dan wel Downsyndroom maar zijn allesbehalve down! En de Elektropieten zijn in hun elektrische rolstoel veel sneller dan elke 'gewone' Piet. Allemaal volwaardige Pieten dus, en dit jaar komen ze voor het eerst mee naar Nederland.
Aldus het NSGK
Zwarte Pieten hebben hun kleur omdat ze gewoon zwart zijn, niet omdat ze door schoorstenen geklommen hebben of wat dan ook.quote:Op zondag 15 november 2009 09:49 schreef mrPanerai het volgende:
[wiki-modus]
Het zijn lastpieten, op en aan zo'n rolstoel kan je een heleboel meer pakjes e zakken kwijt dan gewoon in je armen. Op het dak met je handen vol pakjes is natuurlijk niet echt veilig, daarom volgen zij vanop de grond en gooien per huizenblok een zak omhoog die de reguliere pieten opvangen en dan weer wat schoorstenen bedienen. 't is gewoon een logistieke oplossing.
Deze pieten krijgen hun kleur reeds aan boord door ze gemiddeld 20 minuten boven de stoom-boot-schoorstenen te hangen. De sint houdt nu eenmaal van uniformiteit. [/wiki modus]
wat is dan de functie van kleurpiet?quote:Op zondag 15 november 2009 09:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
zo noemen ze hem toch niet! ??
Alle pieten zijn genoemd naar hun functieals je m dan rolstoelpiet gaat noemen..
Nee sorry het is de keiharde waarheid:quote:Op zondag 15 november 2009 09:51 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zeg dat je dit zelf verzonnen hebt
Met de PVV in de regering hebben we een probleem.quote:
Net toen ik dacht dat we niet sneuer konden worden in NL...quote:Op zondag 15 november 2009 09:52 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Nee sorry het is de keiharde waarheid:
http://www.nsgk.nl/smartsite.dws?id=599
Ja, of homo-piet, of bejaarden piet, of neger-piet. Wacht. Die laatste hebben we natuurlijk al.quote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Dat dus.quote:Op zondag 15 november 2009 10:01 schreef LXIV het volgende:
Dat er gehandicapte pieten meemoeten, mwah. Om jonge kinderen al meteen met gehandicapten te confronteren.... In het Sinterklaasfeest moet het kinderfeest centraal staan en het moet geen verkapt propagandainstrument van de regering worden.
Maar om dan ook nog te gaan beweren dat rolstoelpieten sneller en beter zijn dan gewone pieten, dat vind ik te ver gaan. Ze kunnen dan beter zeggen dat deze pieten niet geheel onnuttig zijn bij het sorteren van de vele post die de Sint ieder jaar weer mag ontvangen oid.
quote:Op zondag 15 november 2009 10:02 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Net toen ik dacht dat we niet sneuer konden worden in NL...
Vertel jij het mij maar..quote:Op zondag 15 november 2009 09:52 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
wat is dan de functie van kleurpiet?
Rechts hoe die gaat...quote:Op zondag 15 november 2009 10:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Vertel jij het mij maar..
Ik ken pakjespiet, wegwijspiet en muziekpiet.
Dat blijkt wel weer ja.quote:
Met burkaquote:Op zondag 15 november 2009 10:09 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat blijkt wel weer ja.
Volgend jaar moslimPiet
quote:Op zondag 15 november 2009 09:51 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zwarte Pieten hebben hun kleur omdat ze gewoon zwart zijn, niet omdat ze door schoorstenen geklommen hebben of wat dan ook.
quote:Op zondag 15 november 2009 10:21 schreef PeZu het volgende:
volgend jaar mocro piet, die komt kado's halen ipv brengen
Net zoals dat Sinterklaas op 5 december jarig isquote:Op zondag 15 november 2009 10:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook al zo'n politiek-correcte onzin. Zwarte pieten zijn geen negers of iets dergelijks. Het zijn (stoute) kinderen die door Sinterklaas in de zak mee naar Spanje zijn genomen en daar in Sinterklaas' kolenmijnen hebben moeten werken om kolen voor de stoomboot te rapen. Dat is algemeen bekend.
[ afbeelding ]
Ik mis Blanke Piet ookquote:Op zondag 15 november 2009 10:30 schreef Adelante het volgende:
Maar waarom wel de gehandicapten als excuus maar niet de negers en homo's. Dus volgend jaar moet er ook een niet geschminkte piet inzitten en eentje met een roze pakje die luistert naar de naam Albert Piet.
quote:Op zondag 15 november 2009 10:21 schreef PeZu het volgende:
Een piet met een mes, in plaats van een roe.quote:Op zondag 15 november 2009 10:21 schreef PeZu het volgende:
Sinterbaas is al de opperblanke he.quote:
Dan nogquote:Op zondag 15 november 2009 10:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
Sinterbaas is al de opperblanke he.
Dat moet ons blanken een goed gevoel geven.quote:
quote:Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er idd wat raar uit als je de rollen omdraait
quote:Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er idd wat raar uit als je de rollen omdraait
kan iemand dit obvious troll account door de shredder halenquote:Op zondag 15 november 2009 12:19 schreef Michielos het volgende:
ik vind zwarte piet sowieso onzin en racistisch. ik hoop dan ook dat de regenboogpieten zo snel mogelijk ingevoerd worden.
ik meen het? het is simpelweg niet meer van deze tijd. de moderne gedachtegang schikt zich niet meer naar slavenarbeid. Het geeft een slecht voorbeeld aan kinderen.quote:Op zondag 15 november 2009 12:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
kan iemand dit obvious troll account door de shredder halen
aaah en zo een politiek correcte gedachtegang rijmt ook heel erg goed met iemand nodeloos op zijn bek rossen omdat ie je sport afkraakt?!?quote:Op zondag 15 november 2009 12:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik meen het? het is simpelweg niet meer van deze tijd. de moderne gedachtegang schikt zich niet meer naar slavenarbeid. Het geeft een slecht voorbeeld aan kinderen.
dat is niet te vergelijken. Het gaat hier om racisme en dat dient uitgebannen te worden. Ik hou van vechten ja.. ik ben ook een vechtersbaas(vechtkampen gezeten).. maar racisme??? dat pik ik niet... triest dat jij er anders over denktquote:Op zondag 15 november 2009 12:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
aaah en zo een politiek correcte gedachtegang rijmt ook heel erg goed met iemand nodeloos op zijn bek rossen omdat ie je sport afkraakt?!?
quote:Op zondag 15 november 2009 12:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is niet te vergelijken. Het gaat hier om racisme en dat dient uitgebannen te worden. Ik hou van vechten ja.. ik ben ook een vechtersbaas(vechtkampen gezeten).. maar racisme??? dat pik ik niet... triest dat jij er anders over denkt
Blablablabla, nu weer opbokkenquote:Op zondag 15 november 2009 12:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is niet te vergelijken. Het gaat hier om racisme en dat dient uitgebannen te worden. Ik hou van vechten ja.. ik ben ook een vechtersbaas(vechtkampen gezeten).. maar racisme??? dat pik ik niet... triest dat jij er anders over denkt
is goed. Ik snap werkelijk niet wat er mis is met regenboogpieten ;')quote:Op zondag 15 november 2009 13:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
of je bent een hele slechte rel kloon of je hebt een kronkel in je kop waar menig achtbaan jaloers op zou zijn, anyway a fucking waste of my time
Ik snap niet wat er mis is om de traditie gewoon in stand te houden. Kinderen die in Sinterklaas geloven hebben echt geen idee van slavernij of wat dan ookquote:Op zondag 15 november 2009 14:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
is goed. Ik snap werkelijk niet wat er mis is met regenboogpieten ;')
omdat het racistisch is en gebaseerd op 1800 denkbeeldenquote:Op zondag 15 november 2009 14:11 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er mis is om de traditie gewoon in stand te houden. Kinderen die in Sinterklaas geloven hebben echt geen idee van slavernij of wat dan ook. En als ze dat wel beginnen te krijgen, geloven ze niet meer in Sinterklaas en hebben ze er schijt aan.
Dat komt gewoon op hetzelfde neer als we nu voortaan met Pasen een konijn gaan gebruiken en BigMacs in Ethiopië gaan verstoppen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
omdat het racistisch is en gebaseerd op 1800 denkbeelden
Het maakt voor kinderen ook niets uit als er regenboogpieten zijn dan EN het maakt het verschil tussen integratie en segregatie. Het zijn de kleine dingen die het m doen:)
eeeh , dit snap ik nietquote:Op zondag 15 november 2009 14:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dat komt gewoon op hetzelfde neer als we nu voortaan met Pasen een konijn gaan gebruiken en BigMacs in Ethiopië gaan verstoppen.
Je doet nu net of racisme slecht is? Van een beetje racisme is nog nooit iemand slechter gewordenquote:Op zondag 15 november 2009 14:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
omdat het racistisch is en gebaseerd op 1800 denkbeelden
gastquote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Je doet nu net of racisme slecht is? Van een beetje racisme is nog nooit iemand slechter geworden
goed ideequote:Op zondag 15 november 2009 14:29 schreef ProkofieV het volgende:
terrorpiet, ideaal om een aanslag te kunnen plegen.
Je verkracht een traditie, je verkracht een verhaal.quote:Op zondag 15 november 2009 14:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
eeeh , dit snap ik nietbeargumenteer eens. hoezo is dit precies hetzelfde en waarom?
Lol , weet je hoeveel feesten er al niet meer bestaan? Hoeveel slechter ben jij daarmee geworden?quote:Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je verkracht een traditie, je verkracht een verhaal.
Niet doen dus.quote:Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Lol , weet je hoeveel feesten er al niet meer bestaan? Hoeveel slechter ben jij daarmee geworden?
Dag van het Brood e.d.?
Ook maar een traditie verkracht enz?
Deze traditie verdwijnt ook niet, hij wordt iets aangepast
De kern is dit:quote:
Waarom moeten wij onze tradities aanpassen? Als de allochtoon zich eens aanpast en niet gaat zitten janken om een traditie die al zo'n 1700 jaar loopt.quote:Op zondag 15 november 2009 14:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
De kern is dit:
Er wordt geen traditie verkracht, enkel iets aangepast.
Jijzelf viert geen sinterklaas meer en hebt er absoluut geen last van. Kinderen ook niet.
het komt ten goede van de samenleving en ter bevordering van de integratie.
Er bestonden feesten die nu niet meer bestaan. Heb jij geen last van.
Je hebt er dus totaal geen last van, kinderen ook niet..
En je argument is :
"niet doen dus"
want???
de allochtoon past zich al in alles aan. Dat heet integratie en acculturatie, De contacthypothese van Adorno e.d.quote:Op zondag 15 november 2009 14:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
Waarom moeten wij onze tradities aanpassen? Als de allochtoon zich eens aanpast en niet gaat zitten janken om een traditie die al zo'n 1700 jaar loopt.
Jouw voorbeelden zijn natuurlijk allemaal door de wetenschap uit de samenleving verdwenen. Het is nergens voor nodig om opeens Regenboogpieten in te voeren. Bovendien kost dit de vrijwilligers vaak meer geld. Het is immers goedkoper om een flinke berg zwarte/bruine schmink te kopen dan allerlei verschillende kleuren. Denk daar eens aan!quote:Op zondag 15 november 2009 14:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
de allochtoon past zich al in alles aan. Dat heet integratie en acculturatie, De contacthypothese van Adorno e.d.
Maar dit is toch enkel bevorderlijk? Ik zie er met de beste wil echt geen kwaad in.
Vernieuwing is toch goed? We denken toch ook niet dat de aarde nu plat is? We martelen nu ook geen heksen meer? Dat het oud is betekend niet dat het per definitie ook juist is
Tot slot kan het ook zo zijn dat wij en andere culturen tezamen tot een gehele nieuwe cultuur groeien met zowel nederlandse tradities als andere tradities. Ook niks mis mee en enkel bevorderlijk.
quote:Op zondag 15 november 2009 09:48 schreef DuTank het volgende:
Ziele Piet
Sinds wanneer ben jij mod?quote:Op zondag 15 november 2009 15:00 schreef Adelante het volgende:
Kappen hier met deze discussie! Open een eigen topic!
Die bestaat serieus, zat laatst het Sinterklaasjournaal te kijken en hij was heel zieligquote:
Hoewel die laatste nog best grappig kan zijnquote:Op zondag 15 november 2009 15:07 schreef Hetiszover het volgende:
Het zat er aan te komen heIk wacht nog op de autistpiet, de schizofreenpiet, de pdd-nospiet en de gilles de la tourette piet.
Daar moeten ze die Lau van Lau en Tiny voor vragenquote:Op zondag 15 november 2009 15:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoewel die laatste nog best grappig kan zijn
even ene voorstelling maken:quote:Op zondag 15 november 2009 15:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoewel die laatste nog best grappig kan zijn
Wat de neuk?!?quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:31 schreef jessica87 het volgende:
Maak nou uit ik vond sinterklaas toch niet leuk
Nooit cadeautjes gehadquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:33 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Wat de neuk?!?Hoe kan je Sinterklaas nou niet leuk vinden?
Dat kan helemaal niet, Sinterklaas is leuk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef jessica87 het volgende:
Ik vind gewoon niet leuk punt
ik heb wel kado's gehad
Nee, jijquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef jessica87 het volgende:
Jij bent niet eens leuk net als sinterklaas
ga maar naar sinterklaas om daar uitehuilen huillie
De Downpiet.quote:Op zondag 15 november 2009 09:44 schreef LightLuke het volgende:
Bijzondere Pieten
Aldus het NSGK
Volgens mij ben jij óf de zielepiet óf de downpietquote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij óf de zielepiet óf de downpiet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |