Precies, een gehandicapte Piet kan niet over het dak klimmen en door de schoorsteen klimmen. Dus eigenlijk kan hij dan ook nooit zwart worden en zou hij dus blank moeten zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 09:07 schreef Ladidadida het volgende:
Wat moet je nou met een gehandicapte Piet, die kan heul niks
Misschien moeten we nu allemaal onze daken gehandicapte Piet-vriendelijk gaan maken
Ja dag, zwarte pieten vallen niet van daken af. Dat weet jij ook welquote:Op zondag 15 november 2009 09:09 schreef LXIV het volgende:
Die gehandicapte pieten zijn ooit in een koude nacht van een beijzeld dak afgegleden en zo kreupel geraakt. Wat moet de sint dan daarmee doen? Ze aanbieden aan de WAO?
En dan ook nog die verneukte sinterklaas liedje heel de dagquote:Op zondag 15 november 2009 09:16 schreef hamkaastosti het volgende:
gehandicapt s en zwartdan tref je het ook niet
Maar hoe zijn die dan zwart geworden als ze nog nooit een schoorsteen van binnen hebben gezien?quote:Op zondag 15 november 2009 09:19 schreef UncleErnie het volgende:
Als ik door een schoorsteen tracht te klimmen, ben ik bang dat ik heel blauw en paars ben, de volgende dag.
Verder zijn dat de administratieve Pieten. Die zijn nodig omdat de Sint zóveel post binnen krijgt op een dag.
Wat dinges boven me al zei. Eerst waren ze volledig actieve pieten, maarja, iedereen kent wel eens een bedrijfsongelukje. Sint vond het zonde ze te blijven betalen terwijl ze niets deden, dus laat hij ze nu de post sorteren.quote:Op zondag 15 november 2009 09:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar hoe zijn die dan zwart geworden als ze nog nooit een schoorsteen van binnen hebben gezien?
Ik heb nog nooit gehoord van een piet die van het dak af viel. Sprookjes zijn hetquote:Op zondag 15 november 2009 09:33 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Wat dinges boven me al zei. Eerst waren ze volledig actieve pieten, maarja, iedereen kent wel eens een bedrijfsongelukje. Sint vond het zonde ze te blijven betalen terwijl ze niets deden, dus laat hij ze nu de post sorteren.
Conclusie: zwarte gehandicapten zijn nep.quote:Op zondag 15 november 2009 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, een gehandicapte Piet kan niet over het dak klimmen en door de schoorsteen klimmen. Dus eigenlijk kan hij dan ook nooit zwart worden en zou hij dus blank moeten zijn.
Precies, het past ook helemaal niet in het verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet.quote:Op zondag 15 november 2009 09:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Conclusie: zwarte gehandicapten zijn nep.
Die inderdaadquote:
Dan hebben je discriminerende ouders ze overgeslagen in hun verhalen! Schandalig!quote:Op zondag 15 november 2009 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van een piet die van het dak af viel. Sprookjes zijn het
Ja, vastquote:Op zondag 15 november 2009 09:41 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Dan hebben je discriminerende ouders ze overgeslagen in hun verhalen! Schandalig!
zo noemen ze hem toch nietquote:
quote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Volgend jaar hebben ze zelfs een PedoPiet.
Weer een gediscrimineerde minder.
Wat een misbruik van het Sinterklaasfeestquote:Op zondag 15 november 2009 09:44 schreef LightLuke het volgende:
Rolstoelpiet, Downpiet, Elektropiet... op verzoek van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) neemt Sinterklaas dit jaar tien bijzondere Zwarte Pieten mee bij zijn intocht op 14 november in Schiedam. De gehandicapte Pieten vergezellen de Sint in het kader van de NSGK Week van de Zichtbaarheid. In die week wil de NSGK laten zien dat ook kinderen en jongeren met een handicap gewoon meedoen in onze maatschappij. De Pieten geven alvast het goede voorbeeld.
Bijzondere Pieten
Wat kunsten betreft doen de gehandicapte Pieten niet onder voor andere Pieten. De Rolstoelpieten zullen op het podium hun danskunsten op wielen tonen aan Sinterklaas. De Downpieten hebben dan wel Downsyndroom maar zijn allesbehalve down! En de Elektropieten zijn in hun elektrische rolstoel veel sneller dan elke 'gewone' Piet. Allemaal volwaardige Pieten dus, en dit jaar komen ze voor het eerst mee naar Nederland.
Aldus het NSGK
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |