Kom je nu meequote:Op zondag 15 november 2009 05:17 schreef capricia het volgende:
Regel 1 met stappen: Neem altijd oordopjes mee...
(helaas)
Ik weet prima hoe schadelijk geluid is maar als je in een kroeg komt heb je nou niet bepaald voor het kiezen hoe luid de muziek staat.quote:Op zondag 15 november 2009 04:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is al jaren bekend. De generatie vanaf de jaren '80 wordt echt de gehoorapparaat-generatie omdat ze niet willen/wilden weten hoe schadelijk geluid kan zijn.
en daarom wil ik het liefst ook zo min mogelijk in zulke omgevingen zijn waar het geluid knoerthard staat. Ook op een bruiloftsfeest, muziek veeeeels te hard. Enikele mensen waaronder ik hebben toen meer tijd buiten de zaal doorgebracht dan erin. Zielig voor het bruidspaar though.quote:Op zondag 15 november 2009 07:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe schadelijk geluid is maar als je in een kroeg komt heb je nou niet bepaald voor het kiezen hoe luid de muziek staat.
volgens mij een boerenschuur in enschedequote:Op zondag 15 november 2009 09:57 schreef DuTank het volgende:
Welke paupertent in welke stad ben je geweest?
quote:Op zondag 15 november 2009 14:15 schreef Re het volgende:
29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren...
quote:Op zondag 15 november 2009 14:15 schreef Re het volgende:
29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren...
Eens. En dan van die gasten die zeggen dat je een mietje bent, als ze de gevaren eens kenden.quote:Op zondag 15 november 2009 16:54 schreef ynuhh het volgende:
Eens met de boswachter, de muziek mag soms best wat zachter. Ik zou over 20 jaar ook graag nog goed willen kunnen horen. En je kan niet eens normaal met elkaar praten als de muziek zo hard staat, lekker tegen elkaar gaan schreeuwen. Wat een gezelligheid.
Ik heb het gelezen, en voor die persoon was het idd niet grappig. Maar de quote icm met de klacht van TS en zijn bagger oeuvre vind ik wel leukquote:
Of door de muziek is praten onmogelijk waardoor je maar gaat drinken. Nee geef mij ook maar een Inn, beetje ouwehoeren met een live bandje en goede drankquote:Op zondag 15 november 2009 16:57 schreef Juup© het volgende:
Hoe harder de mensen moeten praten hoe eerder zij een droge mond krijgen en hoe meer ze drinken
die zijn wel erg groot, gebruik zelf die van alpine die ik ook voor m'n motor gebruik, steken bijna niet uitquote:
Zit niet in het ziekenfonds(helaas, maar die miep aan de lijn vertelde me wel dat ik ter gevolg van de schade wel een gehoorapparaat en onderzoekskosten vergoed zou krijgen, op de vraag van: Ja, maar dat is duurder en dan is het kwaad al geschied, waarom niet kosteneffectiever zijn kon ze me alleen zeggen dat het gewoon zo isquote:Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef de_boswachter het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk van die op maat gemaakte oordopjes?
Zo ja: Zitten die in het ziekenfonds?
Zo nee: Wat kost me dat?
Ja, ben nu met mijn 2e paar bezig.quote:Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb Filterz: http://www.filterz.net/nl/index.phpquote:Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef de_boswachter het volgende:
Kijk daar is over nagedachtquote:Op zondag 15 november 2009 16:57 schreef Juup© het volgende:
Hoe harder de mensen moeten praten hoe eerder zij een droge mond krijgen en hoe meer ze drinken
Belachelijk eigenlijk.....quote:Op maandag 16 november 2009 00:40 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik heb Filterz: http://www.filterz.net/nl/index.php
Kosten waren geloof ik 120 euro, maar zag op de site dat ze ook bij je thuis kunnen komen en aanmeten voor 140 euro... Wordt niet vergoed verder
Mooizo.quote:Op maandag 16 november 2009 00:40 schreef DubzOne het volgende:
Ik heb Filterz: http://www.filterz.net/nl/index.php
Ik vind het altijd eng als mensen dan kei dichtbij komen om iets te zeggen in je oorquote:Op zondag 15 november 2009 16:54 schreef ynuhh het volgende:
Eens met de boswachter, de muziek mag soms best wat zachter. Ik zou over 20 jaar ook graag nog goed willen kunnen horen. En je kan niet eens normaal met elkaar praten als de muziek zo hard staat, lekker tegen elkaar gaan schreeuwen. Wat een gezelligheid.
Etymotic ER20? Die heb ik net besteldquote:
Kosten waren tussen de ¤ 90- en ¤ 150-, afhankelijk van wat ik wou.quote:Op maandag 16 november 2009 11:19 schreef ynuhh het volgende:
Ik heb vroeger silicone oordoppen op maat gehad, dit omdat ik een oorontsteking. En ik wel gewoon wou zwemmen op vakantie. Deze oordoppen zaten perfect, en waren bijna niet zichtbaar voor anderen en het geluid werd goed gedempt. Ik overweeg trouwens om weer een setje te laten maken, aangezien ik soms ook last van mijn oren heb na een feest.
Succes ermee.
Muzikantendopjes waren de duurste als ik die kerel mocht geloven.quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik zou als ik jou was muzikanten (of liniaire) filters er in zetten, als je dan naar een concert gaat blijft alles lekker helder
Goed gehoor mag wat kosten.quote:Op maandag 16 november 2009 12:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Muzikantendopjes waren de duurste als ik die kerel mocht geloven.
Misschien een rare vraag:quote:
Als er erg veel bass is, en je doet je vingers in je horen, kun je zelfs op een normaal geluidsniveau met elkaar praten. Als je dan je vingers er weer uit haalt, moet je schreeuwen. Zal er waarschijnlijk ook wel aan liggen wat voor precieze tonen het allemaal zijn, maar dat had ik uitgevonden samen met een maatquote:Op maandag 16 november 2009 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag:
Maar wanneer iemand op normale toon in een kroeg/discotheek tegen je praat, hoor je dat dan hetzelfde als zonder die doppen in? Die doppen filteren toch vooral bass etc.?
Of moet iedereen tegen je schreeuwen ?
Als muzikant zijnde zijn die dingen onmisbaar. Ik gebruik ze ook als ik naar een bandje ga kijken of de muziek in een kroeg (stairway to heaven staat het echt absurd hard de laatste tijd) te hard staat. Mooie is dat ze de trillingen/frequenties filteren en je het nog precies hoort zoals het hoort te klinken alleen dan zachter.quote:Op maandag 16 november 2009 00:06 schreef de_boswachter het volgende:
meestal kun je de rest beter verstaan, alleen verstaan zij jou minder goed omdat je vanzelf zachter gaat pratenquote:Op maandag 16 november 2009 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Maar wanneer iemand op normale toon in een kroeg/discotheek tegen je praat, hoor je dat dan hetzelfde als zonder die doppen in? Die doppen filteren toch vooral bass etc.?
Die gele en oranje die ze in bedrijven gebruiken voor wzh bij zware machines ?quote:Op maandag 16 november 2009 16:20 schreef fs180 het volgende:
Altijd oordoppen mee, en anders even langs drogist/supermarkt om van die gele of oranje te halen, beter dan niets
Beetje late reactie, maargoed.quote:Op maandag 16 november 2009 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef deepart het volgende:
Hee TS,
Ik zag net op tv dat je op zo'n website je pieptoon kan laten verwijderen.
Groetjes
Deep
Waar kun je deze halen? Mijne zijn aan vervanging toe en deze lijken op mijn huidige en die deden hun plicht goedquote:
Als je van die wasbolletjes bedoeld, die zijn ook heerlijk om mee de kroeg in te gaan, je hoort alles. Het enige nadeel is dat als mensen in je oor schreeuwen ze ook in je oor schreeuwen dus geluid wat van dichtbij komt niet weggefilterd wordenquote:Op maandag 16 november 2009 16:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die gele en oranje die ze in bedrijven gebruiken voor wzh bij zware machines ?
Die zijn toch niet geschikt voor muziekfilteringen ?
Ja van die lelijke dingen ja, die dempen een hoop ja, maar liever gedempt geluid dan oren naar de klotenquote:Op maandag 16 november 2009 16:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die gele en oranje die ze in bedrijven gebruiken voor wzh bij zware machines ?
Die zijn toch niet geschikt voor muziekfilteringen ?
Ebay is een goede.quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Waar kun je deze halen? Mijne zijn aan vervanging toe en deze lijken op mijn huidige en die deden hun plicht goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |