Nog niet definitief hoor, dit topic is slecht een indicatie.quote:Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef Dennis101 het volgende:
Je wil vrijwillig weglopen van je werk? En dan?
Na 2 jaar moet een werkgever toch wel weten of ik daar in vaste dienst kan komen ?quote:Op zondag 15 november 2009 00:40 schreef Repeat het volgende:
Waarom zou je weggaan? Ik zie je punt niet hoor...
Lijkt mij eerder het tegenovergestelde (tenzij jezelf heel goed kan verkopen). Als je dat contract niet aanneemt en je zit vervolgens een half jaar zonder werk ben je ook niet blij. Je krijgt als het goed is ook geen uitkering omdat je verwijtbaar werkloos ben geworden.quote:Op zondag 15 november 2009 00:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nog niet definitief hoor, dit topic is slecht een indicatie.
Ik verwacht met mijn 26 jaar en niet te hoog opgeleid (wel Nima A) makkelijk aan een baan te kunnen komen.
hij zal het nu wel weten, maar ook hij kan niet in de toekomst kijken dus dan maar weer een jaarcontract. Ik zou me volgend jaar pas meer zorgen gaan makenquote:Op zondag 15 november 2009 00:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Na 2 jaar moet een werkgever toch wel weten of ik daar in vaste dienst kan komen ?
Ik leg het risico graag bij mijn werkgever neer, hij graag bij zijn werknemer.
Wat is redelijk in deze situatie ?
Dat is het punt.
Wat verwacht je dan van je werkgever, dat hij nu met een vast contract komt?quote:Op zondag 15 november 2009 00:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Na 2 jaar moet een werkgever toch wel weten of ik daar in vaste dienst kan komen ?
Ik leg het risico graag bij mijn werkgever neer, hij graag bij zijn werknemer.
Wat is redelijk in deze situatie ?
Dat is het punt.
Max 2 x een verlegning, dus in totaal 3 x een jaar contract.quote:Op zondag 15 november 2009 00:42 schreef mschol het volgende:
ik zou zeggen probeer eens te kijken of het vast kan worden..
was het niet zo dat je max 2x een jaarcontract mocht hebben en de 3de een aanstelling voor onbepaalde tijd? (of weg)
of was dat max 2x verlengen (dus 3 jaarcontracten)
Tot 27 jaar mag er vanaf 2010 een 3e keer verlengd worden tot maximaal 4 jaren.quote:Op zondag 15 november 2009 00:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Max 2 x een verlegning, dus in totaal 3 x een jaar contract.
Ik las laats ergens dat het dankzij de crisis zelfs 3 x verlenging wordt.
Ja bijvoorbeeld, ik ben aantonend goed in mijn werk en draag veel bij aan de firma.quote:Op zondag 15 november 2009 00:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van je werkgever, dat hij nu met een vast contract komt?
Max 3 tijdelijke contracten (tenzij in de CAO anders is afgesproken). Maar 'k geloof dat er een wetswijziging aan zit te komen waarbij 5 tijdelijke contracten mogelijk zijn voor mensen tot 27 jaar. Exacte status weet ik daar zo niet van.quote:Op zondag 15 november 2009 00:42 schreef mschol het volgende:
ik zou zeggen probeer eens te kijken of het vast kan worden..
was het niet zo dat je max 2x een jaarcontract mocht hebben en de 3de een aanstelling voor onbepaalde tijd? (of weg)
of was dat max 2x verlengen (dus 3 jaarcontracten)
heb je daar een betrouwbare bron van? zou ik wel graag willen weten als werkgeverquote:Op zondag 15 november 2009 00:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Max 2 x een verlegning, dus in totaal 3 x een jaar contract.
Ik las laats ergens dat het dankzij de crisis zelfs 3 x verlenging wordt.
dat vind jij, maar je werkgever denkt er blijkbaar anders overquote:Op zondag 15 november 2009 00:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld, ik ben aantonend goed in mijn werk en draag veel bij aan de firma.
Eerlijk, het verbaast me weinig als je werkgever je in je gezicht uitlacht. Geen enkele verstandige ondernemer gaat momenteel voor de lol vaste contracten uitdelen. Niemand kan zeggen wat er het komende jaar gaat gebeuren. Als jij echt je werk goed doet en er zijn geen financiële problemen dan ben je volgend jaar aan de beurt met een vast contract.quote:Op zondag 15 november 2009 00:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld, ik ben aantonend goed in mijn werk en draag veel bij aan de firma.
Als dat in je contract/CAO staat wel ja, anders niet. En andere werkgevers gaan je ook niet na 2 jaar een vast contract geven.quote:Op zondag 15 november 2009 00:50 schreef junkiexp het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik ga natuurlijk niet gelijk weg als het weer met een bepaalde tijd contract verlengd wordt.
Maar ik kan er wel over gaan denken om daarna een andere job te zoeken, het bepaalde tijds contract is tenslotte met één maand termijn op te zeggen.
altijd leuk die mensen die denken dat ze onmisbaar zijn, iedereen is vervangbaar. Vaste contracten zijn nu eenmaal kut voor een werkgeverquote:Op zondag 15 november 2009 00:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat in je contract/CAO staat wel ja, anders niet. En andere werkgevers gaan je ook niet na 2 jaar een vast contract geven.
Inderdaad, die geven ze echt niet zomaar weg. Je moet dan echt wel toegevoegde waarde hebben voor het bedrijf wil je mogen blijven (en in deze tijden is zelfs dat niet genoeg).quote:Op zondag 15 november 2009 00:53 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
altijd leuk die mensen die denken dat ze onmisbaar zijn, iedereen is vervangbaar. Vaste contracten zijn nu eenmaal kut voor een werkgever
SZW.nlquote:Op zondag 15 november 2009 00:49 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
heb je daar een betrouwbare bron van? zou ik wel graag willen weten als werkgever
helaas zien teveel mensen dat nog steeds niet inquote:Op zondag 15 november 2009 00:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, die geven ze echt niet zomaar weg. Je moet dan echt wel toegevoegde waarde hebben voor het bedrijf wil je mogen blijven (en in deze tijden is zelfs dat niet genoeg).
dank je welquote:Op zondag 15 november 2009 00:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13738&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391912&rubriek_id=391817&set_id=2473&doctype_id=6&link_id=176140
Is momenteel in behandeling, planning is vanaf 1 januari 2010 en dan voor 2 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |