abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74696052
De grotere banken hebben allemaal allerlei beleggingsfondsen in beheer... bijv. ING Financials Fund, Fortis AEX Fund etc.

Stel dat je bij Binck wat aandelen in zo'n fonds koopt en betreffende bank gaat over de kop (bijv. Fortis), wat gebeurt er dan met dat fonds en je aandeeltjes erin?
pi_74696076
Hetzelfde wat er gebeurt met sneeuw voor de zon. Tenzij er overheidssteun komt.
pi_74696218
Dat vroeg ik mij af met aandelen. Stel je belegd bij Binckbank ofzo en ze gaan failliet wat geberut er dan?
pi_74696383
Aandelen zijn eigen bezit.En niet van de bank. M.i. gaan ze dus ook niet mee in een faillissement maar blijven van jou.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_74697721
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:23 schreef Thomas B. het volgende:
Hetzelfde wat er gebeurt met sneeuw voor de zon. Tenzij er overheidssteun komt.
I dit een mening of een feit? Ik bedoel - de aandelen die het fonds beheert houden in principe natuurlijk wel hun waarde, dus eventuele curatoren hoeven daar geen verlies op te lijden. Waarom zou dat geld dan niet naar mij als aandeelhouder gaan maar naar andere schuldeisers?
pi_74697745
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:37 schreef Napalm het volgende:
Aandelen zijn eigen bezit.En niet van de bank. M.i. gaan ze dus ook niet mee in een faillissement maar blijven van jou.
In geval van een beleggingsfonds (wat zelf weer in aandelen belegt) zit er natuurlijk wel een partij tussen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:03:11 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74700061
Zo'n fonds zit meestal in een aparte vennootschap. Het zal van situatie tot situatie verschillen of zo'n vehikel technisch gezien kan doorbestaan zonder continue steun van de bank. Als het een "braaf" fonds is, met niet al te kleine buffers en niet teveel leverage, kan dat wel denk ik.

Wel zal er waarschijnlijk een "run" plaatsvinden op het fonds door het slechte imago van de bank, met de nodige kans op liquiditeits- en solvabiliteitsproblemen. Dus in een reële situatie denk ik wel dat de kans groot is dat een failliet van zo'n instelling veel van de fondsen meetrekt.

[ Bericht 5% gewijzigd door eleusis op 14-11-2009 18:10:07 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')