abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74695894
quote:
EINDHOVEN - Ouders kunnen binnenkort met een eenvoudig systeem zien of hun kinderen veilig op school zijn aangekomen en wat ze daar de hele dag doen. Ook partners kunnen met een vergelijkbaar systeem simpel volgen waar de ander is en wat hij of zij aan het doen is.
© ANP2

Volwassenen en kinderen die met het systeem hebben geëxperimenteerd vinden niet dat ze daarmee te veel controle op anderen uitoefenen. Ze vinden het integendeel efficiënt en geruststellend.

De systemen SchoolAware en FamilyAware zijn ontwikkeld door Vassilis Javed Khan, die er woensdag op is gepromoveerd aan de Technische Universiteit Eindhoven.

Khan is nu bezig met het ontwikkelen van KidsFrame, een systeem voor ouders met kinderen op het kinderdagverblijf.

KidsFrame

Met KidsFrame kunnen de begeleiders van het dagverblijf foto's en berichten versturen aan de ouders, die op hun beurt kunnen volgen waar hun kind op dat moment is.

SchoolAware bestaat uit een computer met bluetooth in de klas. Kinderen wier ouders aan het systeem meedoen, krijgen een ontvanger met bluetooth. Zodoende kunnen ouders zien of hun kind in de klas is en wat hij aan het doen is.

Ouderparen

Volgens Khan en de twintig ouderparen met wie hij experimenteerde maakt dat gesprekken met de kinderen 's avonds thuis eenvoudiger. ''Ze kunnen bijvoorbeeld vragen hoe het ging met de rekentoets of waarom het kind in de pauze niet buiten ging spelen.''

FamilyAware werkt via draadloos internet ofwel wifi. Deelnemers voeren een bestand in met plaats- en activiteitenaanduidingen. Via de mobiele telefoon of een pc is dan te zien waar iemand is.

Outlook

Khan ontwikkelde ook een applicatie die gekoppeld is aan een Outlook-agenda, zodat ook zichtbaar wordt wat iemand op een bepaald moment op een bepaalde plek doet. Zelfs is te volgen of een deelnemer de computermuis beweegt.

''Zodat je weet of je vrouw achter haar pc zit en dus een e-mailtje snel zal lezen. Of dat je haar beter even kan bellen, aangezien ze aan het lunchen is'', licht Khan toe.
© ANP
Lekker is dat, nooit meer je eigen ding kunnen doen omdat je vader of moeder continu op je huid zit. Zo worden die kleintjes nooit groot.
pi_74695931
Hulk Hogan heeft dit al jaren volgens mij.
It's a celebration bitches!
pi_74695936
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:15 schreef F04 het volgende:

[..]

Lekker is dat, nooit meer je eigen ding kunnen doen omdat je vader of moeder continu op je huid zit. Zo worden die kleintjes nooit groot.
En wat mogen die kinderen dan doen zonder dat hun ouders daar vanaf mogen weten?
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:18:17 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74695954
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:17 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

En wat mogen die kinderen dan doen zonder dat hun ouders daar vanaf mogen weten?
Doktertje spelen in de speelhoek.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:20:06 #5
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74695993
Het creëert vooral een soort schijnveilingheid en controlewaan. Ik vind het nogal ongezond als je je kind(eren) de hele dag in de gaten wil houden. Dat heeft werkt ook uit op de kinderen, dat nog terzijde.
pi_74696050
Vreselijk!
Stel je voor dat je als 16-jarige heel de dag door je moeder wordt 'gevolgd'!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:23:19 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74696063
quote:
Volwassenen en kinderen die met het systeem hebben geëxperimenteerd vinden niet dat ze daarmee te veel controle op anderen uitoefenen. Ze vinden het integendeel efficiënt en geruststellend.
Orthodoxe protestanten..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_74696633
klinkt allemaal raarder dan het is.. het is gewoon een soort twitter-idee volgens mij, maar dan meer automatisch
pi_74696682
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:20 schreef Uro het volgende:
Het creëert vooral een soort schijnveilingheid en controlewaan. Ik vind het nogal ongezond als je je kind(eren) de hele dag in de gaten wil houden. Dat heeft werkt ook uit op de kinderen, dat nog terzijde.
de deelnemers uit het onderzoek hebben blijkbaar positieve ervaringen gerapporteerd
pi_74696819
De NWO komt al weer een stukje dichterbij!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74698522
Wat zou zo'n controlemiddel doen met een kind?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:10:44 #12
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74698651
Google Latitude
batman!
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:13:04 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74698713
Zieke geest die bedenker, ontzettende controlfreak. Ik zou er niet aan moeten denken dat m'n ouders elke kutgrap die ik uithaalde op de middelbare live hadden kunnen volgen.
pi_74699351
Fijn, nog meer van zulks dat op geen enkele manier massaal kan worden misbruikt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:42:16 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_74699516
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:47 schreef Yorrit het volgende:
klinkt allemaal raarder dan het is.. het is gewoon een soort twitter-idee volgens mij, maar dan meer automatisch
En verplicht, en continu in werking, en niet te controleren door degene die de informatie verstuurd. Dat maakt wel verschil, lijkt mij

[ Bericht 39% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 14-11-2009 17:47:33 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 17:43:29 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_74699549
Big Brother is watching you.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:24:48 #17
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74700618
Leuk! Altijd handig om te weten of je vrouw een mailtje aan het tikken is, of dat je haar gewoon kan bellen.
pi_74700808
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:47 schreef Yorrit het volgende:
Het enige leuke van twitter is dat ik zelf kan kiezen om er niet aan mee te doen.

Ik vind dit allemaal te ver gaan. Dadelijk krijg je van die situaties dan een kind ruzie heeft en dat ouders zich hier meteen mee gaan bemoeien. Het is juist goed voor kinderen dat hun ouders niet overal bijzijn en niet alles zien, zo leren ze zelfstandig worden.
Er zijn genoeg ouders die wel met zo'n systeem overweg kunnen maar ook teveel die dit niet kunnen.

En je partner volgen, wat een bullshit. Elkaar gewoon vertrouwen is tegenwoordig niet meer mogelijk volgens mij
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_74702107
Leuk speeltje voor de helikopter-ouders
pi_74702871
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:24 schreef Sjaakz het volgende:
Leuk! Altijd handig om te weten of je vrouw een mailtje aan het tikken is, of dat je haar gewoon kan bellen.
Ja, of dat ze misschien met de glazenwasser ligt te vozen.
pi_74703867
Kijk, zo kunnen de allerjongsten onder ons alvast gewend raken aan de controle waar ze de rest van hun leven mee te maken krijgen: <insert lijstje met privacy beperkende maatregelen here>
Da gao nie nou!
pi_74704017
Mijn moeder zou het fantastisch vinden.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_74717079
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:32 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Het enige leuke van twitter is dat ik zelf kan kiezen om er niet aan mee te doen.

Ik vind dit allemaal te ver gaan. Dadelijk krijg je van die situaties dan een kind ruzie heeft en dat ouders zich hier meteen mee gaan bemoeien. Het is juist goed voor kinderen dat hun ouders niet overal bijzijn en niet alles zien, zo leren ze zelfstandig worden.
Er zijn genoeg ouders die wel met zo'n systeem overweg kunnen maar ook teveel die dit niet kunnen.

En je partner volgen, wat een bullshit. Elkaar gewoon vertrouwen is tegenwoordig niet meer mogelijk volgens mij
Nou, het zit er dik in dat het een populair speeltje van tokkie-ouders gaat worden..

Elkaar vertouwen is zóóó twintigste eeuws.. Moderne mensen vertrouwen op de onfeilbare database van Big Brother.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 15-11-2009 17:26:15 ]
  zondag 15 november 2009 @ 16:30:57 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_74718062
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:08 schreef vigier het volgende:
Kijk, zo kunnen de allerjongsten onder ons alvast gewend raken aan de controle waar ze de rest van hun leven mee te maken krijgen: < Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen >
Done.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_74718223
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou, het zit er dik dat het populair speeltje van tokkie-ouders gaat worden..

Elkaar vertouwen is zóóó twintigste eeuws.. Moderne mensen vertrouwen op de onfeilbare database van Big Brother.
Inderdaad! Ik vertrouw ook liever een database die in elkaar is gezet door mensen uit diezelfde samenleving waar we bang voor zijn! Met grote belangen van bedrijven en overheid er bij opgeteld is zo'n Big Brother controle systeem VEEL! veiliger dan jaren 50 vertrouwen. Arme kinderen met die kansloze ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')